• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Gillar din inställning, bådar gott :). Ge den vad den tål, kärleksfullt. Ska se om jag inte kan lyckas skicka en flask/termos havsvatten när vi besöker västkusten om 10 dar.
För gott resultat rekommenderar jag runt 1 vecka i vatten som skall bli blågrönfärgat av ärg, kommer se svart ut men fina färger när den torkar :D

Sorry om jag gjorde rent den för mycket, använde citronjuice och bakpulver...

Ser fortfarande ut som den kom från Titanic! Bra jobbat @kjesul

Den här verkar trevlig, bra pris.
https://www.cincinnatiwatch.com/watch/cincinnatus-field-watch
D037BF7F-49E0-49F9-97B0-3F28DF4D8E48.jpeg
Riktigt bra.
Enda lilla jag inte gillade var glasbaksidan. Men det är en ruskig skitsak.
Väldigt sugen.

Gillar din inställning, bådar gott :). Ge den vad den tål, kärleksfullt. Ska se om jag inte kan lyckas skicka en flask/termos havsvatten när vi besöker västkusten om 10 dar.
För gott resultat rekommenderar jag runt 1 vecka i vatten som skall bli blågrönfärgat av ärg, kommer se svart ut men fina färger när den torkar :D

Sorry om jag gjorde rent den för mycket, använde citronjuice och bakpulver...

Ser fortfarande ut som den kom från Titanic! Bra jobbat @kjesul

Ja, Kjesul har tagit väl hand om den och jag är ödmjukt tacksam att få lov att fortsätta arbetet.
Efter att jag sålde min Zelos har jag saknad "offer" för mina experiment.
Den har en underbar yta som verkligen bär spår av hårt arbete med patinering.

Inte alls dum faktiskt :)

Har handlat däriftån. Julian är supertrevlig att ha att göra med.
Garvade när jag öppnade paketet jag fick, han hade skickat med kakor som bonus hahaha. Underbar snubbe helt enkelt.

Onekligen. Poljot24 hittade jag häromdagen och de har en massa balla klockor.

Nästa nyköp blir nog från Poljot24. Caseback Watches gillade dem också. Måste testa en Red Star, frågan är vilken bara. Deras ”Lemania” kronograf ligger nog närmst till hand pga storleken men dual time är ju så jäkla cool. Känner en viss dragning till jump hour också :p

EDIT: @mr.elcar hur känns kvaliteten? Bra finish? Håller urverket sig inom rysk kronometerstandard och skramlar som en gammal Lada? :D

EDIT2: Kinesisk menar jag ju :hilarious:

Ett tag sedan Malm var uppe på tapeten, kommer inte ihåg vad som tycktes men en ny LE-Chrono seglade förbi på insta. 41mm, safir m ar, 10atm, Seiko VK63, 5års garanti på länk och dessutom ser den ganska trevlig ut. Ganska okej ändå för 489€. Det är ju ett svenskt märke så jag antar att det inte tillkommer någon mer kostnad.
AD84DFED-020F-4B38-B7DE-59ADEF9FA8F5.jpeg
DAA6273D-288F-4563-8D30-B9552711E99E.jpeg

Jag vill bara säga att ni är enablers hela bunten. Nu lade jag också en order på den blå limiterade på länk. Kan ju inte vara sämre än polarn som brukar glänsa med sin...

när han inte bär Steinhart. Jag behöver ingen Steinhart när jag har en Marcello C Nettuno som hängt med mig världen över i över ett decennium. :)

Jag vill bara säga att ni är enablers hela bunten. Nu lade jag också en order på den blå limiterade på länk. Kan ju inte vara sämre än polarn som brukar glänsa med sin...

när han inte bär Steinhart. Jag behöver ingen Steinhart när jag har en Marcello C Nettuno som hängt med mig världen över i över ett decennium. :)

Najs! Då sitter vi i samma (vänt)båt! :)

:hilarious: ibland så, men nu när jag har ställt in den på näst minsta inställning (på gränsen till blodstopp) så måste jag revidera mitt omdöme och säga att den faktiskt är riktigt trevlig. Jag lär behålla den ett tag i alla fall :D Det positiva är bra boett med bra finish, bra känsla i vridringen utan någon backplay, safirglas och inlägg med lume, bra solid länk inkl. ändlänkarna även om den är något gnisslig. Negativa är att urverket är något högljutt och inte så delikat, när man skruvar upp kronan så tenderar man att hamna i GMT/Datum position och måste trycka tillbaka kronan för att kunna dra upp, alternativt att man ställer GMT och tid och sedan går tillbaka till första positionen för att dra upp. Länken är något gnisslig dock så märker man inte av det om den sitter tajt, går endast att ta bort tre länkbitar vilket gör att länken tyvärr blir för stor för de flesta handleder under 17cm. Finns endast två justeringshål på klaspen.

IMG_20190903_171822.jpg
IMG_20190903_171828.jpg
IMG_20190903_171843.jpg
IMG_20190903_171857.jpg
IMG_20190903_171905.jpg
IMG_20190903_171918.jpg
IMG_20190903_171931.jpg
IMG_20190903_172213.jpg
IMG_20190903_172232.jpg
Ser ju förbaskat trevlig ut måste jag säga :).

• Like
Reactions: M26
Tillbaka
Topp