• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

27591CE4-6D8D-4380-A6CD-77E154C87A09.jpeg
B3D0AC4E-9183-4D0D-A8F1-01720DE60279.jpeg

Det ser ut som att Ernst har någon microbrand. Någon som känner igen den?
Jag vet att han kört med Gant förut, men ser inte om det är en sån han har på bilden

Kommer köra en liten (och enda) prisbump på mina mikros imorgon, men om någon i den här tråden är sugen så får ni en dags försprång :)
Richard Legrand : 1500:-
Dan Henry: 1500:-
San Martin: 2800:-

Annars kommer de behållas tills döden skiljer oss åt (eventuellt)

Fick bli en dag med denna idag. Separationsångesten blir mer och mer påtaglig, borde jag behålla?
20180720_100146.jpg
Första tanken när jag såg annonsen var faktiskt "Nä? Ska han verkligen sälja den där?", eftersom jag tyckte mig minnas dina lovord från någon post här plus hur lite du ska ha för den. :) Nu är ju allas ekonomi olika det har jag full respekt för, men jag tycker spontant att den verkar vara mer värd, för dig, i lådan än i plånboken :)

Har noll koll på märket/modellen: Kommer du kunna få tag på en ny om du ångrar dig?

Första tanken när jag såg annonsen var faktiskt "Nä? Ska han verkligen sälja den där?", eftersom jag tyckte mig minnas dina lovord från någon post här plus hur lite du ska ha för den. :) Nu är ju allas ekonomi olika det har jag full respekt för, men jag tycker spontant att den verkar vara mer värd, för dig, i lådan än i plånboken :)

Har noll koll på märket/modellen: Kommer du kunna få tag på en ny om du ångrar dig?
Sälj den förresten isf på KS med köpebrev på framtida första tjing om din köpare vill sälja. Den är inte riktigt min stil men för 2800 skulle jag ev kunna förvara den åt dig :) (Känner du ngn annan här som kan göra likadant?)

Ja, i förhållande till prislappen har jag inte haft en klocka som är bättre byggd. Jag kommer inte gråta några floder eller behöva leva på nudlar om ingen av dem blir sålda haha, handlar snarare om att jag har för många för att kunna ge alla den handledstid de förtjänar :)
I nuläget kan jag få tag på en ny, men man vet ju aldrig med mikromärken hur länge respektive modell finns kvar

Ja, i förhållande till prislappen har jag inte haft en klocka som är bättre byggd. Jag kommer inte gråta några floder eller behöva leva på nudlar om ingen av dem blir sålda haha, handlar snarare om att jag har för många för att kunna ge alla den handledstid de förtjänar :)
I nuläget kan jag få tag på en ny, men man vet ju aldrig med mikromärken hur länge respektive modell finns kvar
Ja då kanske det är rimligt att sälja och hålla bevakning på ifall den är på väg ut ur tillverkarens sortiment!

Kommer köra en liten (och enda) prisbump på mina mikros imorgon, men om någon i den här tråden är sugen så får ni en dags försprång :)
Richard Legrand : 1500:-
Dan Henry: 1500:-
San Martin: 2800:-

Annars kommer de behållas tills döden skiljer oss åt (eventuellt)

Plus då ytterliggare 30% rabatt för frekventa postare i denna tråd eller?? :D

Lycka till med försäljningarna, tre fina ur :)

Den där är så bra! Mycket bra på oyster också
Tack, tog ett tag att få tag på ett "original" (Seiko armband åtminstone, såldes nog bara med läder så original och original...ändbitarna passar kanoon i alla fall) oyster till den men det gör massor för känslan och utseendet tycker jag. Dyrt men värt det. Jubileen passar, som på din, till dykaren, har den på skx också.

89BE7C8E-6CD5-4974-B082-6BC53A374FAB.jpeg
Tack för en underbar tråd, är inne och läser den varje dag:)
Bifogar bild på min mickrobeater, som fungerar som jobbklocka och just nu semesterklocka.
Klarat av Lego-land, Lalandia, och även att använda som kapsylöppnare i ett akut läge;)
Obs att den är moddad för att jag vill ha den så, och därför undanber mig tråkiga kommentarer på det:)
Keeper

Ha det gott:D

89BE7C8E-6CD5-4974-B082-6BC53A374FAB.jpeg
Tack för en underbar tråd, är inne och läser den varje dag:)
Bifogar bild på min mickrobeater, som fungerar som jobbklocka och just nu semesterklocka.
Klarat av Lego-land, Lalandia, och även att använda som kapsylöppnare i ett akut läge;)
Obs att den är moddad för att jag vill ha den så, och därför undanber mig tråkiga kommentarer på det:)
Keeper

Ha det gott:D
Snyggt! Som en beater ska se ut :)

Tillbaka
Topp