• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LennyK

Panerai
89BE7C8E-6CD5-4974-B082-6BC53A374FAB.jpeg
Tack för en underbar tråd, är inne och läser den varje dag:)
Bifogar bild på min mickrobeater, som fungerar som jobbklocka och just nu semesterklocka.
Klarat av Lego-land, Lalandia, och även att använda som kapsylöppnare i ett akut läge;)
Obs att den är moddad för att jag vill ha den så, och därför undanber mig tråkiga kommentarer på det:)
Keeper

Ha det gott:D
Ascoolt med battlescars ju
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
89BE7C8E-6CD5-4974-B082-6BC53A374FAB.jpeg
Tack för en underbar tråd, är inne och läser den varje dag:)
Bifogar bild på min mickrobeater, som fungerar som jobbklocka och just nu semesterklocka.
Klarat av Lego-land, Lalandia, och även att använda som kapsylöppnare i ett akut läge;)
Obs att den är moddad för att jag vill ha den så, och därför undanber mig tråkiga kommentarer på det:)
Keeper

Ha det gott:D
Härligt bashed-up, gillar. Hur gick ”patinan” kring datumet till?
 

Case

Panerai
Nja, första försöket blev inte mitt i, därav ganska stort hål. Fick hugga en gång till:cool:
Grym mod! Jag förmodar att det är en PRS-18q. Tog du bort sekundvisaren för att slippa se tickandet, eller har du någon annan anledning.

Grym klocka, även i originalskick. Jag har ägt och sålt den modellen tre gånger.
 

Case

Panerai
Unimatic har en fältare med rätt bra höjd i glaset. (Och rätt svullen i boetten)
u2-b-s-04-pl.jpg

U2-B.jpg

Sen har Bertucci en mängd fältkvartsare i olika utföranden, t.ex. titan och skruvkrona.
Edit: Dock ingen dome vad jag sett...
718XZlwSWvL._SX522_.jpg
What! Varför har ingen berättat för mig om Unimatic tidigare? Väldigt intressanta, med en modern tolkning på klassiska ur och dessutom i bra storlek!

Är det någon som kan säga något om kvalitén på finish? Urverket känns helt ok för priset de betingar.

Den här varianten är jäkligt clean
057538C6-8BFB-4F10-AE09-DE02B34E49D5.jpeg
 

Zandibar

Cartier
För att bolla vidare på Unimatic - Hur håller sig safirdykarringar? Det känns som något som är svårt (läs dyrt) att ersätta om något skulle hända det.
 

Morini4E

Cartier
Grym mod! Jag förmodar att det är en PRS-18q. Tog du bort sekundvisaren för att slippa se tickandet, eller har du någon annan anledning.

Grym klocka, även i originalskick. Jag har ägt och sålt den modellen tre gånger.

Det är en automat, men jag har bytt verk, därav datum. Sekundvisarens öde är att jag var (är) okunnig i moddandets värld och tog bort den och då gick sekundaxeln av. Därav nytt verk. :confused:
Så har någon en sekundvisare att donera mot BCF- insättning, så mottages det med tacksamhet. Behöver ej vara original.:)
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Det är en automat, men jag har bytt verk, därav datum. Sekundvisarens öde är att jag var (är) okunnig i moddandets värld och tog bort den och då gick sekundaxeln av. Därav nytt verk. :confused:
Så har någon en sekundvisare att donera mot BCF- insättning, så mottages det med tacksamhet. Behöver ej vara original.:)

Vad är det för urverk?
Gillar stuket för övrigt :)
 
Topp