![bawling :bawling: :bawling:](/styles/baisik/xenforo/smilies/bawling.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj. Oj. Min fru smsade och nu finns det en postavi hemma! Det borde vara min Tourby Lawless Red som jag beställde för en månad sedan.
Men just nu är jag i Stockholm, typiskt. Fortfarande 50 mil mellan mig och klockan
Hem sent ikväll, får se om jag hinner hämta ut den. (Snart två Tourby på forumet @levman ).
Haha. Det hade det lätt varit värt, men med barn på aktiviter och middagsfix hemma är det dumt att pusha ödet genom att blanda in en klockhämtning mitt i allt. Men med en klocka för 15k lär jag åka på blommorna ändå....Lova frun en bunt rosor om hon går och hämtar ut den åt dig?
Mycket bra matchning! Gillar den där klockan riktigt mycket, Autodromo gör coola pjäser. Jag tycker att den du har påminner en del om kvarts-klockorna som Seiko och andra tillverkare gjorde på 80-/90-talet (vilket är väldigt bra i mina ögon).Nytt armband till min Autodromo Group B. En Erikas Original ’Mirage’. Då klockan har fasta bandhorn fick jag göra en specialbeställning så att bandet kan öppnas och stängas vid behov. Kostar inget extra men man måste höra av sig vid beställning.
Tyckte resultatet blev riktigt häftigt
![]()
![]()
![]()
![]()
Dåligt med annat än Zelos i just den prisklassen om vi snackar sprillans nytt...Spinnaker kanske? Seiko SKX007/009 är ju alltid ett säkert kort men det är ju inte så mycket micro kanske.Tips på en dykare upp till 3000kr? Hade köpt en Zelos (den för 299$ glömt namn) om den inte hade orange text. Är allergisk mot orange. Har dåligt färgseende och den färgen stör mig.
Var nära att köpa den där kickstarter klockan (ska leta upp namn och ändra inlägget) och den stilen gillade jag förutom loggan.
Min förra dykare var Orient Mako Pepsi som jag tyckte om. Men tråkigt att köpa en ny då jag precis sålt den. Men något microbrand kanske?
Feargal ?![]()
Idag blev det en ”Sharkey”
Spännande, Nåt mikro som dykt upp eller nåt helt annat?Annat har dykt upp på radarn och för att göra plats kommer denna lilla trio läggas upp på köp & sälj någon gång under morgondagen.
PM om intresse finns.
![]()
Klocka men inte så mycket mikro skulle man kunna sägaSpännande, Nåt mikro som dykt upp eller nåt helt annat?
Skoj, ska bli spännande att se vad det blirKlocka men inte så mycket mikro skulle man kunna säga![]()
Klocka men inte så mycket mikro skulle man kunna säga![]()
nej så desperat är jag icke hahaGrattis. Låter som en dyr klocka! Ska du finansiera genom att sälja Squale TT till mig?![]()
Är det CNS? Ser jäkligt bra ut!Ping @MaBr
Färgerna matchar perfekt. Tycker den känns som ett vanligt NATO?! Fin hårdvara. Svår som fasen att ställa in.
![]()
Helm kanske?Tips på en dykare upp till 3000kr? Hade köpt en Zelos (den för 299$ glömt namn) om den inte hade orange text. Är allergisk mot orange. Har dåligt färgseende och den färgen stör mig.
Var nära att köpa en Ventus Northstar i våras och den stilen gillade jag förutom loggan. Så den stilen gillar jag men tyckte loggan var riktigt ful.
Min förra dykare var Orient Mako Pepsi som jag tyckte om. Men tråkigt att köpa en ny då jag precis sålt den. Men något microbrand kanske?
Jag har själv denna. En av mina favoriter faktiskt.Ligger en Geckota c-01 hos ombudet och väntar, hann inte hämta idag tyvärr! Sjukt snygg och kul med racingretro! (Bild från hemsidan). Kan tänka mig att en bor-länk skulle sitta som ett ormbett på denna![]()
![]()
Samma problem med SKX. Orange text haha. Ska nog köpa en av de nya Seiko 5 sports (som har samma design som SKX) som kommer ut men lutar åt svart PVD då. Så gärna nåt mikro i stålDåligt med annat än Zelos i just den prisklassen om vi snackar sprillans nytt...Spinnaker kanske? Seiko SKX007/009 är ju alltid ett säkert kort men det är ju inte så mycket micro kanske.
Helson/Armida/Borealis är nog mina personliga favoriter i segmentet men ligger väl generellt snäppet upp i pris också. Armida har 15% på sitt sortiment tom 9.e tror jag![]()
Tack för tips. Men mycket orange på Helm med.Helm kanske?
Annars försök hitta en bättre begagnad Obris Morgan eller Borealis?
Förutom dem som redan nämnts![]()
Gillar din inställning, bådar gott. Ge den vad den tål, kärleksfullt. Ska se om jag inte kan lyckas skicka en flask/termos havsvatten när vi besöker västkusten om 10 dar.
För gott resultat rekommenderar jag runt 1 vecka i vatten som skall bli blågrönfärgat av ärg, kommer se svart ut men fina färger när den torkar
Sorry om jag gjorde rent den för mycket, använde citronjuice och bakpulver...
Annat har dykt upp på radarn och för att göra plats kommer denna lilla trio läggas upp på köp & sälj någon gång under morgondagen.
PM om intresse finns.
![]()
41,5 x 47, 20mm lugg. typ 12mm på höjdenVa är de för mått på borealis?![]()
Älskar färgkombinationen på den Borealisen. Det blir inte mycket mer sommar än så!Annat har dykt upp på radarn och för att göra plats kommer denna lilla trio läggas upp på köp & sälj någon gång under morgondagen.
PM om intresse finns.
![]()
Sant så sant, lite sorgligt att hon ska flytta men det är som det är. Kanske nästa blir en höstklocka, vem vetÄlskar färgkombinationen på den Borealisen. Det blir inte mycket mer sommar än så!![]()
Riktigt nice!![]()
Den här rackaren har tagit över sista tiden. Superman passar bättre än väntat på natoband.
Det där blev riktigt bra!Nytt armband till min Autodromo Group B. En Erikas Original ’Mirage’. Då klockan har fasta bandhorn fick jag göra en specialbeställning så att bandet kan öppnas och stängas vid behov. Kostar inget extra men man måste höra av sig vid beställning.
Tyckte resultatet blev riktigt häftigt
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är alltid jobbigt att göra sig av med klockor.Sant så sant, lite sorgligt att hon ska flytta men det är som det är. Kanske nästa blir en höstklocka, vem vet![]()