Väldigt tjusig! Är det någon form av mecha-quartz?Ny affordable har flyttat in
Kul med en kvartzare där sekundvisaren smyger! Gillar den ! 38mm är bra size för mig oxå.
![]()
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt tjusig! Är det någon form av mecha-quartz?Ny affordable har flyttat in
Kul med en kvartzare där sekundvisaren smyger! Gillar den ! 38mm är bra size för mig oxå.
![]()
![]()
![]()
![]()
Öl i vinglas = Galopp??Redan för mycket fulöl @Lindellc?
Haha, då är jag med! Kanske jag som fått för mycket finöl...Öl i vinglas = Galopp![]()
Haha drömmen!Haha, då är jag med! Kanske jag som fått för mycket finöl...![]()
Ny affordable har flyttat in
![]()
![]()
![]()
![]()
Mycket passande glas, glöm inte att beskåda skumkronan samt avnjuta aromerna ordentligt innan dunklet infinner sig.Snart ska jag sluta vara OT (mest för att jag antagligen är blind snart).
Rysk fulvodka serverad i passande glas. Vi ses (eller inte). Skål!
![]()
This guy, dig gillar jag!Man dricker finöl ur glas och fulölen låter man bli. Det skåpet är så stängt det kan bli.![]()
Ingen aning, kan inte läsa etiketten hahaAlternativt iskristallerna samlas för att bevittna rusets färd till medvetandet.
Vilken vodka blir det då?
A picture is requiredIngen aning, kan inte läsa etiketten haha
Kommer senare! Den är under kylning i ett uthus för närvarande.A picture is required![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Steinhart är väl mer rakt av medan Squalen (som jag har haft [40 mm med 47 mm L2L] och nog inte går att köpa ny längre) är utan datumbubbla och har dessutom ”guldiga” detaljer. Reservation för att Steinhart kanske har andra varianter också.Snöat in på GMT Master II homage. Vad finns där ute utöver Steinhart och Squale? Jubilee krav, keramisk insert är plus i kanten.
Och appropå Steinhart, läst mycket snack om dess lug-to-lug och boettens utformning. Svårt att bestämma mig gällande 39 vs 42mm. Har en handled som är 175mm runt om och ganska exakt 60mm tvärsöver. Går ju knappast att prova före ev köp.
Bild stulen från random facebookgrupp
![]()
Värt att veta är också att vridringen är av dykartyp trots att inlägget är GMT.Snöat in på GMT Master II homage. Vad finns där ute utöver Steinhart och Squale? Jubilee krav, keramisk insert är plus i kanten.
Och appropå Steinhart, läst mycket snack om dess lug-to-lug och boettens utformning. Svårt att bestämma mig gällande 39 vs 42mm. Har en handled som är 175mm runt om och ganska exakt 60mm tvärsöver. Går ju knappast att prova före ev köp.
![]()
Jag hade valt 39mm, 42an blir rätt stor. 18cm handled härSnöat in på GMT Master II homage. Vad finns där ute utöver Steinhart och Squale? Jubilee krav, keramisk insert är plus i kanten.
![]()
Lite hackigt är det....kan dock inte jämföra med annan.......Mycket fin! Varit sugen själv ska jag erkänna. Flyter den som på NH35 eller är det mer hackigt?
Seiko VH31 ska det vara...säger inte mig mycket dockVäldigt tjusig! Är det någon form av mecha-quartz?![]()
Har samma på min Mondaine, tickar tre gånger per sekund istället för en. Håller med om att det ser trevligt ut.Seiko VH31 ska det vara...säger inte mig mycket dock....men roligare än vanligt hoppande tycker jag !
Får bli Alpinisten idag. Det tar inte emot om man säger så.
![]()
Du uppfyller kriterierna för att få lägga upp en annons på K/S så det är helt ok. Jag rekommenderar dig dock att lägga upp bilder på klockorna, det blir mycket roligare såÄr det lugnt att lägga upp en liten försäljningsinlägg här, innan jag lägger upp den på köp/sälj? Mod får ta bort annars.
Har några klockor som jag tänkte sälja, och försöka köpa en Chris Ward för dom pengarna om man lyckas sälja.
Phoibos Wavemaster (svart tavla), Zelos Hammerhead (svart meteorittavla) , och kanske en Armida A1 42mm i mässing. Med blå borstad tavla.
Är det något som kan vara intressant?
![]()
![]()
![]()
![]()
https://klocksnack.se/threads/laco-electric-tidig-batteriklocka-1961-62-prisbump-8-sep.119125/
Ingen som tänker nappa på denna udda fågel ?