• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Får bli en bild på kvällens affordable och dagens finöl, en Moose Juice från Folkareds bryggeri. Hade glömt att jag hade den och kollar man på bäst före så är den lagrad i runt fyra år. :eek::D
PSX_20190908_211043.jpg

Det här är lite halv OT på alla grejer utom en men jag lägger hellre ut det här bland alla goa gubbar än att det ska komma en massa gamar. Rensade förrådet i sovrummet idag och hittade lite bra skit som behöver ett nytt hem.

Vilken jävla röra...
PSX_20190908_172205.jpg

Priset är frakten (säg en 50-lapp) och vill man sätta in en peng till Barncancerfonden så får man gärna det. Jag förbehåller mig rätten att skicka till precis vem jag vill och man får höra av sig via PM. En pryl per gubbe också förresten. :p

Först ut är en Garmin Fenix 2. Kommer med allt som kom original utom pulsbandet. Kan skicka med en optisk pulsmätare om jag hittar laddaren till den. Testade att ladda den lite och den startar som den ska, funkade fint sist jag använde den. BORTA!
PSX_20190908_172224.jpg

PSX_20190908_172251.jpg

Nästa är ett par on ear-hörlurar från Sennheiser. Har för mig att modellen heter Momentum men är inte hundra. Använda typ tre gånger så i nyskick. Kommer med kontroller för båda Android och iPhone men det är 3,5mm så det kan man ju tänka på om man har en nyare telefon som saknar den utgången. BORTA!
PSX_20190908_172408.jpg

Sist ut är en kamera från Samsung, närmare bestämt en EX2F. Den har några år på nacken men tar fortfarande bra bilder och kan dessutom skjuta i RAW så bra potential om man vill efterbehandla. Kommer med ett 16GB minneskort och ett extra batteri. Laddas direkt via Micro-USB vilket är väldigt smidigt. BORTA!
PSX_20190908_172345.jpg

PSX_20190908_172328.jpg

Här är några bilder jag har tog med Samsungen på min Sydafrika-resa:
SAM_0129 (2).jpg

SAM_0597 (2).jpg

SAM_0022 (2).jpg

SAM_0076 (2).jpg

SAM_0024 (2).jpg

SAM_0031 (2).jpg

SAM_0598 (2).jpg

SAM_0231 (2).jpg

SAM_0134 (2).jpg

SAM_0338 (2).jpg

SAM_0330 (2).jpg

SAM_0464 (2).jpg
Vicken grab, den där @MaBr, all ära och lite till. Good guy skalan gled just över i en annan dimension. Och så denna tråd där sånt är möjligt.... Ojojoj. Hoppas det kachingade till lite hos BCF.

Förresten, riktigt nice initiativ av dig. Detta är lätt en av de bästa trådarna på THE Internets!

Vicken grab, den där @MaBr, all ära och lite till. Good guy skalan gled just över i en annan dimension. Och så denna tråd där sånt är möjligt.... Ojojoj. Hoppas det kachingade till lite hos BCF.
Tack ska ni ha vänner! Det var tur att ni var snabba med att rycka åt er grejorna för Admin tyckte att det var en dålig idé att jag samlade in lite pengar till BCF. :rolleyes: Jag fattar att det var OT men kom igen, jag hade ju till och med en bild på en affordable i mitt inlägg! :sorry:

PSX_20190908_211909.jpg

Senast ändrad:
Tack ska ni ha vänner! Det var tur att ni var snabba med att rycka åt er grejorna för Admin tyckte att det var en dålig idé att jag samlade in lite pengar till BCF. :rolleyes: Jag fattar att det var OT men kom igen, jag hade ju till och med en bild på en affordable i mitt inlägg! :sorry:

PSX_20190908_211909.jpg

Tråkigt. Var ju bra intention bakom. Vi får väl starta en separat konvo via PM för bartering! :D

Tråkigt. Var ju bra intention bakom. Vi får väl starta en separat konvo via PM för bartering! :D
Jag förstår att de inte gillar annonser men mitt inlägg var inte menat som en annons. :bag: @admin, man kanske skulle ha en egen del i K&S och en i Lifestyle K&S som bara är till för skänkes till välgörenhet? Man får ta betalt för frakt om man vill men resten ska gå till BCF eller liknande? Bara en tanke, jag hade lagt in massor där!

Jag förstår att de inte gillar annonser men mitt inlägg var inte menat som en annons. :bag: @admin, man kanske skulle ha en egen del i K&S och en i Lifestyle K&S som bara är till för skänkes till välgörenhet? Man får ta betalt för frakt om man vill men resten ska gå till BCF eller liknande? Bara en tanke, jag hade lagt in massor där!
Löjligt... tycker jag iallafall. Tycker inte välgörenhet är en säljannons.

PSX_20190908_211909.jpg
Lite urskiljning kan man ju ha kan tyckas, särskilt när det inte ligger egen vinning i det utan går till ett gott ändamål. Ja ja, vi är ju snart vana vid att ledningen kallas in och rensar lite.
Förresten undrar hur det går i frågan om ett eventuellt subforum till micro/affordable-tråden?
Där är återkopplingen ej lika snabb.

Lite urskiljning kan man ju ha kan tyckas, särskilt när det inte ligger egen vinning i det utan går till ett gott ändamål. Ja ja, vi är ju snart vana vid att ledningen kallas in och rensar lite.
Förresten undrar hur det går i frågan om ett eventuellt subforum till micro/affordable-tråden?
Ja, ibland borde man kunna se mellan fingrarna, men men...

Har det skickats in ett sånt förslag? Hur är tanken att det ska se ut? :)

Ja, ibland borde man kunna se mellan fingrarna, men men...

Har det skickats in ett sånt förslag? Hur är tanken att det ska se ut? :)
Frågan har ställts. Skulle återkommas efter semestern. Utseendet och upplägget borde inte vara mer avancerat än t.ex Kobra kais.
Micro/affordable-träsket är ju inte litet om man säger så och hade nog blivit lite enklare med ett subforum för bättre överblick.

Tror inte att tanken på någon av oss som moderatorer är något som lockar :D

Frågan har ställts. Skulle återkommas efter semestern. Utseendet och upplägget borde inte vara mer avancerat än t.ex Kobra kais.
Micro/affordable-träsket är ju inte litet om man säger så och hade nog blivit lite enklare med ett subforum för bättre överblick.
Hade ju varit trevligt. På sätt och vis hade det säkert kunnat bidra till att Micro växer på forumet, är ett ganska smalt segment än så länge men det skapar ju onekligen mycket engagemang vilket syns tydligt i den här tråden. :)

Tror inte att tanken på någon av oss som moderatorer är något som lockar :D
Jag kan vara chef! Välj mig, välj mig! :pirate:

Tillbaka
Topp