• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

får man vara med i klubben med denna dyrgripen?
20190827_202326_Richtone(HDR).jpg
Snygg klocka, snygg bild och jäkligt bra matchat! Välkommen! :D

Ah. Klockan med det förvirrande namnet, döpt efter den militära instrumentbrädesklockan... Jag har funderat på att köpa "originalet" nån gång.

https://kenrockwell.com/watches/waltham/a-13a.htm är en liten artikel, men det är säkert att slå in öppna dörrar här. :)
That’s the one! En redig instrumentbräde version hade ju faktiskt varit görballt. Kan även tipsa att Paolo håller på med den mekaniska flyback varianten som man kan hoppas kommer inom en halv-snar framtid:)

Ja, ibland borde man kunna se mellan fingrarna, men men...

Har det skickats in ett sånt förslag? Hur är tanken att det ska se ut? :)

@thewordfox skickade en förfrågan för ett tag sedan. Inget nytt antar jag.

Frågan har ställts. Skulle återkommas efter semestern. Utseendet och upplägget borde inte vara mer avancerat än t.ex Kobra kais.
Micro/affordable-träsket är ju inte litet om man säger så och hade nog blivit lite enklare med ett subforum för bättre överblick.

Så är det. Ett förslag har skickats in men ännu ingen respons på själva förslaget. Jag är ju övertygad om att det skulle bli bra och faktiskt tillföra något!

Så är det. Ett förslag har skickats in men ännu ingen respons på själva förslaget. Jag är ju övertygad om att det skulle bli bra och faktiskt tillföra något!
Kul, tack för att du tog initiativet. :) Håller med, ju mer jag tänker på det desto bättre känns det som att det kommer att bli. Med tanke på hur många engagerade vi är här så tror jag att vi kommer att fylla den delen av forumet ganska snabbt. Börjar ärligt talat bli lite trångt i tråden... :D

Kul, tack för att du tog initiativet. :) Håller med, ju mer jag tänker på det desto bättre känns det som att det kommer att bli. Med tanke på hur många engagerade vi är här så tror jag att vi kommer att fylla den delen av forumet ganska snabbt. Börjar ärligt talat bli lite trångt i tråden... :D
Men precis. Det finns så mycket kunskap och särintressen här så det enda logiska är ett eget subforum där alla kan blomma ut och nörda ner sig ännu mer :D

Man får offra sig för tråden ibland! :cool:
Så är det ju! Får bo under en bro och jobba som troll medan jag har klockan.
Mycket tjusigt! Blev ju bra på det gummit också. :) Visa dem Indieglo så får du tillbaka anställningen, den funktionen imponerar på alla! :D
Punkt 1 i alla CV: "Jag innehar armbandsur som kan lysa."
Punkt 2: min utbildning är relevant och jag har 15 års erfarenhet.
:D

Tillbaka
Topp