• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fick hem denna Sugess igår, Sea-gulls st1901 verk i.
Både mikromärke och affordable! :)
5D43F253-8846-41EC-B433-07D92752BA02.jpeg
BE2EC0DF-C16C-4AEC-8136-4974647EA95E.jpeg
Grymt fin - köpte du den av säljaren ”bjbjcs”?

@Lindellc - kanonsnygg klocka! Sitter som en smäck och är oerhört stilig! Tror min Squale får ta lite semester ett par dagar och min Armida har jag väl gett upp hoppet om att få använda själv :p

Dick LeGrand gör grymt snygga dykare som känns helrätt. Rekommenderas varmt! Jag är jäkligt nöjd! Rekommenderar @Lindellc varmt som säljare - köp hans klockor!

A3E9615E-C242-4ACB-9B8C-8B7593436C3C.jpeg

Trevliga bilder! Väcker habegär efter en PRS-18. :hungry:
Njut av semestern och bara att PMa sedan om det skulle vara aktuellt med nämnda sekundvisare. ;)
Det låg en på köp o sälj nyss, men den kanske är såld nu? Köp en ny chronometercertifierad Quartz, de finns på hemsidan igen efter att ha varit slutsålda länge.

Tack, tänk vad man kan lära sig i en tråd om mikromärkes- och "affordable" klockar! Han lät riktigt bra, undrar vad han skulle valt för klocka, måste ju vara vattentät och antagligen ganska stor i diameter / l2l. :wideyed:

Bifaller, den roligaste tråden här. Och vi får ju inte glömma att tacka den som startat den, @Birchgrove, och alla som bidrar med atmosfär och glädje...
Ja det var en stor man på många sätt, -det är inte många som har tusentals sörjande på sin begravning. Han var typ kung på Hawaii! Angående klocka så tror jag att han skulle ha passat i en Magrette (mikromärke från Nya Zeeland):
021_zpstaebmfie.jpg
magrette_leoncino-Taniwha-2_grande_cropped.jpg

Både den hawaiianska och maoriska (ursprungsbefolkning på Nya Zeeland) kulturen har väl gemensamma rötter i Polynesien om jag inte misstar mig helt.

På tal om Nya Zeeland så är det världens bästa land. Har bott där 6 månader och skulle kunna ha flyttat dit för länge sen om det inte låg så långt bort. Men jag kan inte gärna ta fru och barn och flytta till andra sidan jorden. Lilla mamsen skulle, i egenskap av farmor, bokstavligen gråta blod då!

Och på tal om Magrette så såg jag att deras Moana Pacific nu även finns i 42mm och inte bara 44 som tidigare. Riktigt snygg faktiskt!
mpd-01_grande_cropped.jpg

Detta har många redan koll på kanske men en liten extra heads up för eventuellt intresserade skadar väl inte ändå:

Restock på två av Nodus Retrospect modeller typ nu snart, slutet juli början augusti. Själv är jag rätt så sugen på den blå:

D164CD58-EF6D-4644-97B2-CC70C3019913.jpeg

Egentligen fick jag upp ögonen för Nodus genom Contrail-modellen som det är pre order på nu. Jag får nog bestämma mig för en av dem... lutar åt Retrospect just nu. Räknar med ca 4.6k fraktat och momsat vilket ändå känns helt ok.

Någon mer som är sugen?

Kanske någon som har tips på något motsvarande om de skulle sälja slut på 5 sekunder och en blir utan?

Detta har många redan koll på kanske men en liten extra heads up för eventuellt intresserade skadar väl inte ändå:

Restock på två av Nodus Retrospect modeller typ nu snart, slutet juli början augusti. Själv är jag rätt så sugen på den blå:

Egentligen fick jag upp ögonen för Nodus genom Contrail-modellen som det är pre order på nu. Jag får nog bestämma mig för en av dem... lutar åt Retrospect just nu. Räknar med ca 4.6k fraktat och momsat vilket ändå känns helt ok.

Någon mer som är sugen?

Kanske någon som har tips på något motsvarande om de skulle sälja slut på 5 sekunder och en blir utan?
Jag hade den rostbruna i kundkorgen mer än en gång om man säger så.... Men blev ingen till slut. Riktigt snygg!

Någon mer som är sugen?

Jag hade den köpt den vita om den kom på länk.

Man tittar bort en dag och tråden går bananas!
Är ohälsosamt sugen på en Unimatic jag med. Några av de senaste släppen lockar väldigt. Men... det där priset. Jag har inga problem att betala för design, en klocka är så mycket mer än bara sina komponenter och designen i det här fallet är underbar. Men 630 € inklusive moms för en ganska basal dykare med NH35A (förvisso inget dåligt urverk på något sätt men ändå) och utan att länk ingår, det bär emot. Men de har fått uppmärksamhet på de stora klockbloggarna de senaste dagarna så de lär sälja slut snabbt.

Jag skulle vilja ha den här
373AB579-C401-44D9-9342-54966792D3E3.jpeg

Men den är slutsåld. Bild från Hodinkees review

https://www.hodinkee.com/articles/unimatic-2017-collection-introducing

Det står mellan den och PRS-82. Svårt val... Ska det vara vintage eller modern minimalism o_O Vad säger panelen??

238AB2E5-ADBC-4AC9-ACA8-2E5459C2D2AD.jpeg

Unimatic är lite av microbrandens designersneakers. Överprisade för vad du egentligen får, men saknar motsvarighet någon annanstans och väcker stort ha-begär. Att de är ett litet märke som säljer genom fysiska återförsäljare speglas nog också i priset. Jag är fullt nöjd med den jag har och suktar ändå efter en till... Inget att klaga på, klockan är ett solitt bygge. Nya mikrojusterade länken och lite brandade natoband kommer inhandlas iallafall.
20160814_110156~2.jpg

Tillbaka
Topp