Classy_stockholmare
Basic
Grymt fin - köpte du den av säljaren ”bjbjcs”?Fick hem denna Sugess igår, Sea-gulls st1901 verk i.
Både mikromärke och affordable!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt fin - köpte du den av säljaren ”bjbjcs”?Fick hem denna Sugess igår, Sea-gulls st1901 verk i.
Både mikromärke och affordable!
Ja precis, denna:Grymt fin - köpte du den av säljaren ”bjbjcs”?
Läcker. Det är en som jag titta på länge också fast nr 3 40 mm. För dyra dock, tycker jag, för en enhands 2824 och svårt att hitta en icke ny.Annan rolig klocka som passerat kollektion (men nu såld) är MeisterSinger Pangea Day date. Några bilder...
Tack själv! Fantastiskt trevligt att få snacka klockor över en kopp. Gör lätt om det!Har idag haft en mycket trevlig kaffestund med gött klocksnack och ägarbyte på Rich Legrand med @thewordfox. Lika trevlig IRL som på forumet
Tack för en trevlig stund!!
Den där var inte dum alls. Var köper man enklast?Ticinos nya FF homage väcker visst begär, ~200$ med seikoverk!
Fint tack41.5mm och 11mm hög enligt internet, men tycker den nästan bärs mindre då den sitter bra på mina 17cm!
Kostade cirka 2000kr på eBay exklusive moms och tull!
Den där var inte dum alls. Var köper man enklast?
Kollade där men verkar bara vara någon amerikan som säljer? Hade räknat med Kina.eBay kanske?
Kollade där men verkar bara vara någon amerikan som säljer? Hade räknat med Kina.
Det låg en på köp o sälj nyss, men den kanske är såld nu? Köp en ny chronometercertifierad Quartz, de finns på hemsidan igen efter att ha varit slutsålda länge.Trevliga bilder! Väcker habegär efter en PRS-18.
Njut av semestern och bara att PMa sedan om det skulle vara aktuellt med nämnda sekundvisare.
Funderar på denna men 690 eur Hmm
Ska vara mycket bra kvalitet enligt vad jag har läst.. Snygg också!
Det låg en på köp o sälj nyss, men den kanske är såld nu? Köp en ny chronometercertifierad Quartz, de finns på hemsidan igen efter att ha varit slutsålda länge.
Jag skulle vilja ha den här
Men den är slutsåld. Bild från Hodinkees review
https://www.hodinkee.com/articles/unimatic-2017-collection-introducing
Det står mellan den och PRS-82. Svårt val... Ska det vara vintage eller modern minimalism Vad säger panelen??
Ja det var en stor man på många sätt, -det är inte många som har tusentals sörjande på sin begravning. Han var typ kung på Hawaii! Angående klocka så tror jag att han skulle ha passat i en Magrette (mikromärke från Nya Zeeland):Tack, tänk vad man kan lära sig i en tråd om mikromärkes- och "affordable" klockar! Han lät riktigt bra, undrar vad han skulle valt för klocka, måste ju vara vattentät och antagligen ganska stor i diameter / l2l.
Bifaller, den roligaste tråden här. Och vi får ju inte glömma att tacka den som startat den, @Birchgrove, och alla som bidrar med atmosfär och glädje...
Kan hålla med dig att priset inte reflektera kvaliteten. Därför jag sålde, lyckades dock få tillbaka pengarnaLäcker. Det är en som jag titta på länge också fast nr 3 40 mm. För dyra dock, tycker jag, för en enhands 2824 och svårt att hitta en icke ny.
Jag röstar för unimaticJag skulle vilja ha den här
Det står mellan den och PRS-82. Svårt val... Ska det vara vintage eller modern minimalism Vad säger panelen??
Jag hade den rostbruna i kundkorgen mer än en gång om man säger så.... Men blev ingen till slut. Riktigt snygg!Detta har många redan koll på kanske men en liten extra heads up för eventuellt intresserade skadar väl inte ändå:
Restock på två av Nodus Retrospect modeller typ nu snart, slutet juli början augusti. Själv är jag rätt så sugen på den blå:
Egentligen fick jag upp ögonen för Nodus genom Contrail-modellen som det är pre order på nu. Jag får nog bestämma mig för en av dem... lutar åt Retrospect just nu. Räknar med ca 4.6k fraktat och momsat vilket ändå känns helt ok.
Någon mer som är sugen?
Kanske någon som har tips på något motsvarande om de skulle sälja slut på 5 sekunder och en blir utan?
Jag hade den rostbruna i kundkorgen mer än en gång om man säger så.... Men blev ingen till slut. Riktigt snygg!
Sen tror jag inte att dom säljer slut blixtsnabbt, så du kan nog få tag på en utan problem skulle jag tro när dom går att köpa igenDen är riktigt fin! Hade absolut kunnat tänka mig en sån om det inte vore för att jag just nu ”behöver” något i en mer vanlig färg, typ svart, blå eller vit.
Jag hade den köpt den vita om den kom på länk.Detta har många redan koll på kanske men en liten extra heads up för eventuellt intresserade skadar väl inte ändå:
Restock på två av Nodus Retrospect modeller typ nu snart, slutet juli början augusti. Själv är jag rätt så sugen på den blå:
Egentligen fick jag upp ögonen för Nodus genom Contrail-modellen som det är pre order på nu. Jag får nog bestämma mig för en av dem... lutar åt Retrospect just nu. Räknar med ca 4.6k fraktat och momsat vilket ändå känns helt ok.
Någon mer som är sugen?
Kanske någon som har tips på något motsvarande om de skulle sälja slut på 5 sekunder och en blir utan?
Är ohälsosamt sugen på en Unimatic jag med. Några av de senaste släppen lockar väldigt. Men... det där priset. Jag har inga problem att betala för design, en klocka är så mycket mer än bara sina komponenter och designen i det här fallet är underbar. Men 630 € inklusive moms för en ganska basal dykare med NH35A (förvisso inget dåligt urverk på något sätt men ändå) och utan att länk ingår, det bär emot. Men de har fått uppmärksamhet på de stora klockbloggarna de senaste dagarna så de lär sälja slut snabbt.
Jag skulle vilja ha den här
Jag hade den köpt den vita om den kom på länk.