• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

M&M på jobbet ikväll. :)
20190910_202001.jpg

Det stämmer!!
Ang priset så skiljer det 200£
Jag vet inte om Pepsin är lite för klen för mig eller hur jag ska förklara.
Jag förstår precis, jag brukar känna typ samma. Jag gillar den blå C60 bäst. Men jag dyker en del och gillar dykare, så jag faller för andra detaljer än vanligt. Jag gillar tex att den har skruvad krona, vilket den andra inte har om jag minns rätt. Men säkert lite kraftigare på armen. Båda verkar dock toppen så det känns som att det inte kan gå så fel. Det skall bli spännande att se om du slår till på någon av dem.

Senast ändrad:
64826785-1545-4A3C-953F-EB1F7B55851D.jpeg
Tack för inspirationen @MaBr !
Har letat klocka åt ”Fru boett”.
Säkerligen gått igenom 6000 klockor på div sidor & kommit med förslag. Valet föll på en Leff
(Leif ;)) Amsterdam T40 Svart boett/tavla & svart läderband. Tycker hon gjorde ett bra val! Skitcool.
(Hoppas den håller någorlunda kvalitet iaf)

Har vi pratat om Leff Amsterdam? Har inte alltför höga förhoppningar när det kommer till kvalitet men jag gillar looken. Finns i tre olika modeller, en 42mm på länk, en 40mm med band och en 42mm utan bandhorn.
https://leffamsterdam.com/

Skärmklipp.PNG

Skärmklipp2PNG.PNG

Skärmklipp3.PNG

S42-steel-tube-watch-leff-amsterdam-design-by-piet-hein-eek-detail.jpg

S42-steel-tube-watch-leff-amsterdam-design-by-piet-hein-eek-back.jpg

S42-steel-tube-watch-leff-amsterdam-design-by-piet-hein-eek-side.jpg

S42-black-tube-watch-leff-amsterdam-design-by-piet-hein-eek.jpg

S42-brass-tube-watch-leff-amsterdam-design-by-piet-hein-eek.jpg

Skärmklipp4.PNG

Skärmklipp5.PNG

Skärmklipp6.PNG

T40-Black-case-sand-nato-strap-tet-hein-eek_front-1.jpg

T40-steel-case-green-nato-strap-tub-piet-hein-eek_front.jpg

Skärmklipp7.PNG

Skärmklipp8.PNG

Skärmklipp9.PNG

D42-steel-case-sand-cordura-stch-leff-amsterdam-design-by-piet-hein-eek_back-1-e1513611996885.jpg

D42-steel-case-sand-cordura-sty-piet-hein-eek_side-1-e1513611970787.jpg

D42-black-case-green-cordura-strapt-hein-eek_front-e1513614069541.jpg

Säkerligen gått igenom 6000 klockor på div sidor & kommit med förslag. Valet föll på en Leff
(Leif ;)) Amsterdam T40 Svart boett/tavla & svart läderband. Tycker hon gjorde ett bra val! Skitcool.
Härligt, hoppas att det blir en inkörsport så att även Fru Boett kan komma ner i missbruket med oss andra! :D Mycket bra val för övrigt, den där ser sjukt kaxig ut. Ska bli kul att höra era intryck för jag är själv sugen på att klicka hem en T40 i stål. :)

• Like
Reactions: FOQ
(Hoppas den håller någorlunda kvalitet iaf)

Den där var ju riktigt frän!

Själv försöker jag övertyga min bättre hälft att inte köpa en "kalsongklocka", utan gå på någon av mina rekommendationer.

Jag köpte en Mondaine till henne, men den trivdes hon inte med.

Den där var ju riktigt frän!

Själv försöker jag övertyga min bättre hälft att inte köpa en "kalsongklocka", utan gå på någon av mina rekommendationer.

Jag köpte en Mondaine till henne, men den trivdes hon inte med.

Hon har mest kört Triwa eller modehus typ Michael Kors/Marc Jacobs innan. (Inget fel på det iofs).
Men nu ville hon ha nåt annat.
Det var någon som föreslog en Mondaine i tråden när jag bad om inspiration här för nån vecka sedan! Hon gillade den också men den var inte 100%. Hoppas hon blir nöjd & att 40mm inte blir för stort, fast då kanske farsan Baloo rycker in och kan offra sig att ha den :p

Nanok på skogsvandring igår. Den vita är också fin!
IMG_20190909_155846.jpg

Fan vad cool den var i vitt!

M&M på jobbet ikväll. :)
20190910_202001.jpg

Den har jag inte sett förut. Spec o pris?

Kör vidare med denna krigare. Nu på ett
Hadley-Roma Cordura sand.
Skulle jag på något sätt tvingas ut på en öde ö så är det nog denna som får följa med känns det som :D.
PSX_20190910_205658.jpg

Ser bra ut! Min säger hej ;)

20190910_223458.jpg

Härligt, hoppas att det blir en inkörsport så att även Fru Boett kan komma ner i missbruket med oss andra! :D Mycket bra val för övrigt, den där ser sjukt kaxig ut. Ska bli kul att höra era intryck för jag är själv sugen på att klicka hem en T40 i stål. :)

Ja det ska bli kul att få känna på den! Gick igång på alla cylindrar när hon sa att hon ville ha nytt :D
Hoppas hon hamnar i träsket också ;) Köper du din på länk eller hur tänker du? Den är grym i stål f.ö.

Ja det ska bli kul att få känna på den! Gick igång på alla cylindrar när hon sa att hon ville ha nytt :D
Hoppas hon hamnar i träsket också ;) Köper du din på länk eller hur tänker du? Den är grym i stål f.ö.
Raka vägen ner i fördärvet! Fru MaBr ska snart beställa sin tredje micro-klocka så hon är körd... :p Jag tänkte beställa på nato eller läder för det lär snabbt bytas ut.

@MaBr
Den är hård i stål må jag säga!
5286F3CD-2484-4EDB-900E-AEEC282617EA.jpeg
B0924664-19DA-4B55-82D3-C341880D5E6F.jpeg
Ja, jag tycker att den är riktigt cool i stål! Speciellt när tavlan också är gjord i samma material. :)

Namnet klingar som random manlig porrskådis i eran 'Boogie nights' :oldman:
Är den en dålig sak menar du? :D

Tillbaka
Topp