Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag testade att tagga dig i konversationen. Funkade det?Lägga upp en bild här i tråden kanske?
Tyvärr inteJag testade att tagga dig i konversationen. Funkade det?
Hmm, irriterande. Undrar om det finns nån lösning? Annars får vi gemensamt minnas att du gärna är med och se till att hålla dig uppdateradTyvärr inte
Trådanda i sitt bästa formatHmm, irriterande. Undrar om det finns nån lösning? Annars får vi gemensamt minnas att du gärna är med och se till att hålla dig uppdaterad![]()
Tack för detHmm, irriterande. Undrar om det finns nån lösning? Annars får vi gemensamt minnas att du gärna är med och se till att hålla dig uppdaterad![]()
Finns ej i nuläget, men löser det när det finnsTack för det
En bild på aktuell klocka skulle iaf hjälpa, då ser jag direkt om det är intressant eller inte.
Tycker den är för jäkla fin
![]()
Eller så skapar vi en ny fräsch tråd när vi vet mer helt enkelt? Samtidigt ser vi ju då vilka som fortfarande är intresserade.Hmm, irriterande. Undrar om det finns nån lösning? Annars får vi gemensamt minnas att du gärna är med och se till att hålla dig uppdaterad![]()
Japp. Blir dags för en färsk tråd när ett konkret förslag är spikat och det är dags för faktisk beställning. Gamla tråden kan agera "slask" för oss som gillar sånt.Eller så skapar vi en ny fräsch tråd när vi vet mer helt enkelt? Samtidigt ser vi ju då vilka som fortfarande är intresserade.
Önskemål är ju att vi kan försöka hålla den tråden clean on-topic
Den är för jäkla fräck!Mycket tjusigtEn av de bästa 70-tals digitalarna.
Lycka till!Ska strax in på röntgen. Denna får åka av när det väl är dags.
![]()
Lycka till!
Du har sålt din Bremont va ?Blev bombad i Instaflödet av Zelos.. så beställde en för att se vad det var. Fin klocka för pengen tycker jag
![]()
Nyförvärv/nyfördärv allt går ihop i ett i den här trådenNyförvärvet fick hänga med idag igen. Den är massivt stor och 175gram gör att den känns. Men en länkbit till på och lite finjustering så sitter den faktiskt riktigt bra. Kvällens pyssel blir att göra ordentligt rent med tandborste/ultraljudstvätt och finputsa lite
![]()
Väldigt santNyförvärv/nyfördärv allt går ihop i ett i den här tråden![]()
Absolut !!!Väldigt santMen samtidigt väldigt skoj
![]()
Nyförvärvet fick hänga med idag igen. Den är massivt stor och 175gram gör att den känns. Men en länkbit till på och lite finjustering så sitter den faktiskt riktigt bra. Kvällens pyssel blir att göra ordentligt rent med tandborste/ultraljudstvätt och finputsa lite. Väldigt nöjd
![]()
Menar du att jag o @CptSlow är smutsiga?..Nyförvärvet fick hänga med idag igen. Den är massivt stor och 175gram gör att den känns. Men en länkbit till på och lite finjustering så sitter den faktiskt riktigt bra. Kvällens pyssel blir att göra ordentligt rent med tandborste/ultraljudstvätt och finputsa lite. Väldigt nöjd
![]()
Vi snackar pre-Steinhart tid här. Grovana är fan OG mikro urmoder och stor anledning till att denna tråd ens existerar. Eller ja, så tycker jag iafÄr det samma boett som Steinhart eller bara snarlik?
Är det samma boett som Steinhart eller bara snarlik?
Menar du att jag o @CptSlow är smutsiga?..![]()
Så Steinhart är främst en hyllprodukt som sedan fått leva vidare?Tror det är samma. Steinhart köpte ju samma boett som Grovana från samma underleverantör typ 2003 och det blev den första Ocean 1 på 42mm.
Absolut inte, vill bara att den skall bli så fin som möjligt. Ni har vårdat den väl![]()
Vet du när den första Ocean 1 kom?Tror det är samma. Steinhart köpte ju samma boett som Grovana från samma underleverantör typ 2003 och det blev den första Ocean 1 på 42mm