• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vilken skillnad någon centimeters vinkling av handleden kan göra.
IMG_20190912_081230.jpg
IMG_20190912_081304.jpg
Den där är riktigt snygg! Jag är nyfiken på hur länken är. Du får lägga upp bilder och tankar så snart du har den i/runt handen. :)

Hon har mest kört Triwa eller modehus typ Michael Kors/Marc Jacobs innan. (Inget fel på det iofs).
Men nu ville hon ha nåt annat.
Det var någon som föreslog en Mondaine i tråden när jag bad om inspiration här för nån vecka sedan! Hon gillade den också men den var inte 100%. Hoppas hon blir nöjd & att 40mm inte blir för stort, fast då kanske farsan Baloo rycker in och kan offra sig att ha den :p
Jar hittills varit väldig nöjd med min Mondaine Stop2Go :)

Bilagor

• 15682705834591802637928934157230.jpg
    15682705834591802637928934157230.jpg
    117.2 KB · Visningar: 1
Jag kanske inte ska klaga. Jag vaknade runt 2:30-snåret av att dottern pratar i sömnen, och då gick det lätt läsa av klockan i mörkret. Det lyser inte starkt, men det lyser. Vid 6-tiden kunde jag fortfarande läsa av i sovrummet som är relativt mörkt, men kanske var det pga de vita visarna och att det sipprar in en gnutta gryningsljus genom dörren.

En petitess på en klocka som i övrigt imponerat på mig rejält :rolleyes:

För att nyansera mitt tidigare inlägg så hade jag innan haft Seiko och ett par micros med riktigt bra lume vilket gjorde att SHn upplevdes avsevärt sämre. Även haft etablerade schweizare t.ex 00-tals Certina ds action med närmast obefintlig lume.

Grym klocka du har hursomhelst, gillar den skarpt! :)

För att nyansera mitt tidigare inlägg så hade jag innan haft Seiko och ett par micros med riktigt bra lume vilket gjorde att SHn upplevdes avsevärt sämre. Även haft etablerade schweizare t.ex 00-tals Certina ds action med närmast obefintlig lume.

Grym klocka du har hursomhelst, gillar den skarpt! :)

Det blev kanske inte så nyanserat från min sida heller, och det förstår jag först nu i efterhand berodde på att jag har en användning för lumen som jag aldrig egentligen tänkt att jag har. Jag har i omgångar i livet sovit med klocka på mig, men det är först nu som småbarnsförälder och ett "aktivt nattliv" (i uttryckets absolut sämsta bemärkelse) som jag aktivt använder armbandsur på natten.
Att tända mobilen varenda natt och väcka bebisar, fan och hans moster är inte aktuellt. Men det har skett så naturligt att använda armbandsuret på natten med både min Zelos Mako och min Mini-turtle, som både har sådan fantastisk lume, att jag aldrig riktigt tänkt på hur bra de är!
När jag igår kväll hade släckt ner och skänkte dinkan en blick så blev jag chockad över att inte se. Nu var mörkerseendet förstås inte det bästa direkt efter att lampan slocknat, och det gick ju faktiskt läsa klockan mitt i natten, så i praktiken var det inget problem!
Bjussar på en bild från ett nystädat skrivbord. Hann feja till längden på armbandet igår och sätta dit det. Den enda sortens armband jag inte testat nu är mesh, men det finns ingenting som slår ett bra stålarmband när det kommer till kritan.

TJgDRCfsDC25fK_4OJBgNeVxL6X44geVY2TKfKvwDHhQ2rfCh_aHbUclv4lNSGnwMDJAdsYh4IMr_mBWmFpf1aYXZ2KEyoSGoKLgZMKTtIUbgrNz6vBjB-yXs1z9ptbyFYCNG9VfCJxcNAhss1tMbh0AK18JXHq6SXobJHcP_sNZdJL0l2KkAwHA3qQVa92-b4YSlV-f1biua86_ZGsGqull53Ntopgo_ClxLSgptrI6DrKl90CYUUmdvWP-lMmMXo5OtYSgA9KIPLikxqxjy8mmHWIGpT8PbdnWo5RUXKNUoVJzKGSN2PD8uJRQLzYQhVT7SqZIquM_kHuFlg_kFBpVHBk449ziRQ3CtWrphN6ZvEG36ARO5d-IFXHylGhd2UD6-L-5wxc7L82ivtsn_PeztSyxhyxEkvadp7KFZASV3wX59LFZwaEf7kZq7e6RVboyhJsoGKSOYjv8ffGWX0sVDefSC1RbYfhTqCRiXEglO8f3fnUwuaj769jMTFTXG-6dur_yZnRdv21gCfwcsefjvlfQLQg9cAQFqu2UQMWZkusfE1NhLFcPAcR3LSzqYqzNOKx152dWCu_egCu_Rz5Qg_QI-vS3a5U69qSzz6M5nlOyKMYHyurWawkfFzybzP4rogDHaT5YZWPdkvGsTAP3r5_rb0awcbffddWJLLx33fTq8KPU07o=w1288-h966-no

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp