FOQ
Guld
Sant men vad kan guldpriset vara på 90g klocka minus urverk etc, typ 20k?
Kunde använt guldet till 50-60 Atmos istället och gjort en roligare klocka. Den där ser ju för jäkla billig ut. Kan vara bildernas fel också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sant men vad kan guldpriset vara på 90g klocka minus urverk etc, typ 20k?
Endast guld värde och då som skrotguld 28500, lägg därtill det övrigaSant men vad kan guldpriset vara på 90g klocka minus urverk etc, typ 20k?
Väger klockan 90 g eller är det 90 g guld? Vad blev guldkostnaden per gram på din klocka?Endast guld värde och då som skrotguld 28500, lägg därtill det övriga
Om vi leker med tanken att det är 90g guld i den boetten så är det väl ändå rätt dyrt med typ 28.500kr för resterande klocka också.Endast guld värde och då som skrotguld 28500, lägg därtill det övriga
Inte så lite hellerFår lite Wish/Aliexpress-vibbar
Ska vara 90gr 18k guld vad jag kan utläsa, guldbrev t.ex. betalar 316kr/gr. Min vägde mindre, typ 67 eller 72. Minns inte exakt men skrotpriset då var runt 18tkr kom jag fram till. Guldpriset har ju spikat sedan dessVäger klockan 90 g eller är det 90 g guld? Vad blev guldkostnaden per gram på din klocka?
Absolut......I stålOm vi leker med tanken att det är 90g guld i den boetten så är det väl ändå rätt dyrt med typ 28.500kr för resterande klocka också.
Känns som det finns roligare kronografer för de pengarna!
Får lite Wish/Aliexpress-vibbar
Kunde använt guldet till 50-60 Atmos istället och gjort en roligare klocka. Den där ser ju för jäkla billig ut. Kan vara bildernas fel också.
Inte så lite heller
Jo men att säga att 55k är billigt bara för att det är 90g guld och 7750 verk är väl att ta i enligt mig!Absolut......I stål
Är det någon som har erfarenhet av strapcode? Funderar på en länk till en SPB071J1
Och finns dom att köpa inom EU?
Det är väl ingen som har sagt, endast att den som guldklocka var rimligt prissatt enligt migJo men att säga att 55k är billigt bara för att det är 90g guld och 7750 verk är väl att ta i enligt mig!
Åkte hem under lunchen och hämtade paket!
Så nu har man ytterligare en Vostok Amphibian
Så är det, guld är inte för alla. Gulguld har en tendens att få saker att se billigare ut ironiskt nog Sen återstår endast frågan om man handlar för att tillfredsställa sig själv eller andra, då har det upplevda värdet mindre betydelse då man själv vet vad det är förutsatt att man gillar designen så klart
Jag håller med om länken men jag skulle faktiskt nöja mig med ett Rubber B med viklås I guld, några bilder för sakens skullAbsolut! Så är det. Beror mycket på bärare också. Kolla bara inom RAP och Trap världen där jättefina klockor blir så sjukt smaklösa.
Men klockan ifråga tyckte jag inte var så trevlig. Fattar inte varför Gnomon kört så hård flash på bilderna? Ser säkert trevligare ut om dom skulle tonat ner lite.
Nu vet jag att du är sugen... I slutändan är det som du själv gillar det viktigaste! Du har ju redan en tuuung grundare!
Edit: Hade varit så coolt om det fanns länk till din 18K Squale!
Jo jag har kollat där, men dom har ju bara till dom vanligaste modellerna! hittade på long island watch till bäst pris inkl frakt, men då får man ju räkna med moms också! men visst man kan ju alltid kolla på klockmagasinetStrapcode har riktigt bra länkar. https://www.klockmagasinet.se/ är enda stället jag vet som säljer Strapcodes länkar men det är inte många modeller de har till. Ok priser jämfört med att beställa från Strapcode i alla fall så kolla där om det finns till din. Annars kanske de kan ta hem?
Guld är verkligen mysigt, synd de inte gjort en med deras egna ikoniska designer. Hade blivit svårt sugen.Jag håller med om länken men jag skulle faktiskt nöja mig med ett Rubber B med viklås I guld, några bilder för sakens skull
Tror faktiskt inte den är långt bort Den enda anledningen jag ser till att man gjort just dessa traditionella boetter istället för t.ex. 1521 är för att de helt enkelt säljer mycket bättre i Asien som är Gnomons primära marknad. Vi får se hur kronografen blir mottagen och skulle den sälja lika bra som 1545YG så misstänker jag att någon av deras egna boetter kan stå på turGuld är verkligen mysigt, synd de inte gjort en med deras egna ikoniska designer. Hade blivit svårt sugen.
Jag gillade den skarpt, fast jag gillar ju corallon också Tycker att guldpremien jämfört med andra ädla klockor är väldigt konkurrenskraftigt prissatt.Tjohoo nys Chronon från Squale
Jag håller med om länken men jag skulle faktiskt nöja mig med ett Rubber B med viklås I guld, några bilder för sakens skull
Ingen vidare bra photoshopad bild?Gillar man sjukt stora klockor så såg ju denna ganska trevlig för under 2000kr.
Tackar!Blir min tur idag då att gratulera till din nya Vostok! Ser riktigt fin ut!
Knatar hemåt
Tack, ja brunmetallic är läckert i solenSköna färger
Mycket snygg!Knatar hemåt
Tack, jag är väldigt nöjd med den. Lagom sällsynt ocksåMycket snygg!
Tack, jag är väldigt nöjd med den. Lagom sällsynt också
Grymt! Jo ändlänkar som är anpassade till modellen är ett krav... Annars tar jag hellre ett schysst gumli
Har inte köpt från strapcode men fick med en Anguslänk när jag köpte min miniturtle här på forumet.
Utmärkt kvalité och bra ”handledskänsla”. Helt klart värt priset med tanke på vad vissa originallänkar kostar. Alternativ kan eventuellt vara Staib som tillverkas i tyskland. Frågan ör om dom har passande ändlänkar dock.
Jag håller med om länken men jag skulle faktiskt nöja mig med ett Rubber B med viklås I guld, några bilder för sakens skull