Mycket vackert. Ser pittoreskt ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket vackert. Ser pittoreskt ut
TackRollen sitter på armen! Trevliga klockor!
Absolut. Kände att något fattades så jag fick kamma lite backslick sen klaffade allt.
Hyfsat nära, 2 km typ. Bor i lägenhet, inte så mycket att seHäftig bakgrund! Kul som sagt! Är det nära ditt hem?
Ser riktigt trevligt ut. Förresten, är det säkert att du inte bor nära Hallandsåsen?
Nej haha, det är en liten fiskebySer riktigt trevligt ut. Förresten, är det säkert att du inte bor nära Hallandsåsen?![]()
På förfrågan är här några bilder för att jämföra CW c60, c65 och Zelos Horizon.Den svarta c60 med röd ring är mk2 den blå mk3 (som alla ser ändå). Blir ingen skriven jämförelse dock.
![]()
Zelos och c65
c65 ochc60 mk3![]()
![]()
c65 och c60 mk3 från sidan
Zelos och c65![]()
![]()
c65 och c60 mk3
![]()
också Zelos och c65
![]()
De tre
![]()
Fasiken vad cool. Sommardinka deluxeTjohoo nys Chronon från Squale
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hej 90-talet.Tjohoo nys Chronon från Squale
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
För 90gr guld med 7750 så tycker jag att det är ett fair pris faktiskt
Japp, helt klart.För 90gr guld med 7750 så tycker jag att det är ett fair pris faktiskt![]()
En Invicta-hommage?![]()
Tyvärr inteStop2Go är så bra!Är det varianten med backlight?
Kul, alltid trevligt att ha minnen kopplade till klockorna.Tyvärr inteDock fick jag lite av en "juli"-klapp i somras då jag besökte Schweiz och fick se den 7 action på Centralen i Luzern
![]()
OJ! Där har du en sommarklocka som heter duga.Tjohoo nys Chronon från Squale
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Strapcode har riktigt bra länkar. https://www.klockmagasinet.se/ är enda stället jag vet som säljer Strapcodes länkar men det är inte många modeller de har till. Ok priser jämfört med att beställa från Strapcode i alla fall så kolla där om det finns till din. Annars kanske de kan ta hem?Är det någon som har erfarenhet av strapcode? Funderar på en länk till en SPB071J1
Och finns dom att köpa inom EU?
Nja den var inte alls lyckad enligt mig, Mercedesvisarna och dag/datum rutan passar inte alls in och proportionerna på index/subdials tycker jag inte alls ser harmoniskt ut. Sen gör den blåa sunbursttavlan i kombo med guldboett att den ser väldigt billig ut.Tjohoo nys Chronon från Squale
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Får lite Wish/Aliexpress-vibbarTjohoo nys Chronon från Squale
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Originalet var inte heller särskilt snyggt...Nja den var inte alls lyckad enligt mig, Mercedesvisarna och dag/datum rutan passar inte alls in och proportionerna på index/subdials tycker jag inte alls ser harmoniskt ut. Sen gör den blåa sunbursttavlan i kombo med guldboett att den ser väldigt billig ut.
Fyfan, men den kostade nog inte 50k+ heller!Originalet var inte heller särskilt snyggt...
![]()
Nja den var inte alls lyckad enligt mig, Mercedesvisarna och dag/datum rutan passar inte alls in och proportionerna på index/subdials tycker jag inte alls ser harmoniskt ut. Sen gör den blåa sunbursttavlan i kombo med guldboett att den ser väldigt billig ut.
Får lite Wish/Aliexpress-vibbar![]()
Jag gillar den faktiskt, får nostalgitripp av 80-90 tals vibbarna. Det jag hade bytt ut här är bandet som jag inte är särskilt förtjust i, ett gummi i stil med Rubber B/Everest hade gjort den riktigt grym i min mening!Originalet var inte heller särskilt snyggt...
![]()
Nä, sannolikt inte.Fyfan, men den kostade nog inte 50k+ heller!
Sant men vad kan guldpriset vara på 90g klocka minus urverk etc, typ 20k?Nä, sannolikt inte.Var iofs inte i solitt guld heller.