Posten på Island är tack och lov fortfarande statlig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, du är ju för skön! Väntar...
Naj, den där ju perfekt på gubblänk juNån som vill byta band? Har massa gummi hemma . Behöver ett i 19mm läder som passar denna. Lite OT. Ber om ursäkt. Vi tar det via PM.
Naj, den där ju perfekt på gubblänk ju
Posten på Island är tack och lov fortfarande statlig.
Misstänker skumt beteende i forummjukvaran när man lämnat konversationer en gång och för att sedan gå med igen. Ni som har problem kan meddela mig via PM så gör jag en minikonversation med viktiga uppdateringar så länge.
Ok det visste jag inte, men hur kommer det sig att det blivit så mycket sämre då ?Postnord är också statligt. Dubbelstatligt tillochmed, det ägs av de svenska och danska staterna.
Tycker jag absolut, skönaste som finns dessutomHar svårt att veta vad som ska sitta på. Vintage är inte riktigt min grej. Så denna funkar alltså.
För att göra en lång historia kort: svenska statliga bolag måste agera på samma villkor som privata bolag. Detta gör att de måste t ex ha en affärsmodell som bär upp verksamheten. Postverksamhet är uppenbarligen svårt att räkna hem (därav statliga ägare som delvis skattefinansierar verksamheten) och Postnord har tvingats spara och skära ner för att hamna på plus.Ok det visste jag inte, men hur kommer det sig att det blivit så mycket sämre då ?
Ja jag kan ju bara prata om egna erfarenheter men när det vart postnord så var dom skamligt dåliga, det har väl blivit avsevärt bättre inrikes strular det sällan nu förtiden, men däremot kan dom fortfarande inte hantera utrikesposten... så hur dom förhandlade till sig tull hantering är för mig ett jävla mörker hahaOk det visste jag inte, men hur kommer det sig att det blivit så mycket sämre då ?
Okidoki, tack för att du tog dig tid att förklaraFör att göra en lång historia kort: svenska statliga bolag måste agera på samma villkor som privata bolag. Detta gör att de måste t ex ha en affärsmodell som bär upp verksamheten. Postverksamhet är uppenbarligen svårt att räkna hem (därav statliga ägare som delvis skattefinansierar verksamheten) och Postnord har tvingats spara och skära ner för att hamna på plus.
Miami Vice nästaEdit: nu måste du ju ha vit kostym och loafers i matchande färg. Saknas bara en Testarossa, men den är ju inte direkt affordable.
Miami Vice nästa
Mycket skönt!Tycker jag absolut, skönaste som finns dessutom
Ja märkligt är det. Man drar ju sig för att beställa utanför EU om dom inte skickar med DHL-express.Ja det hade varit riktigt intressant att höra hur förhandlandet gick till då tull hanteringen vart postnord ansvar, ”Ja men ni som har hanterat posten så bra borde väl inte ha något problem med att ta hand om tullklareringen också?”
Håller med, har faktiskt helt slutat köpa prylar utanför EU om det inte är DHL, Fedex etc. För många tråkiga upplevelser för att det ska vara ok på sistoneJa märkligt är det. Man drar ju sig för att beställa utanför EU om dom inte skickar med DHL-express.
Där går det undan.
Ja lite så är det ju, såg nån här på forumet som hade fått leverans på 1 dag från poljot24 med DHL-express, inte bara lite skillnad inte hänt nåt på 5 dagar sen jag betalade tullen..Ja märkligt är det. Man drar ju sig för att beställa utanför EU om dom inte skickar med DHL-express.
Där går det undan.
SatfläskSjukt, den är slutsåld nu Vet ej om alla 10 gått nu eller om det är som med den föregående att dom kom in pö om pö
Sjukt bra den gör sig på TT jubilee!Fredagens handledskompis.
Trevlig helg på er alla micro/affordable-galningar .
Ja det blev över förväntan . Är jäkligt glad i presidentlänken annars men tt-kombon vinner nog.Sjukt bra den gör sig på TT jubilee!
Såååå läcker!Åkte hem under lunchen och hämtade paket!
Så nu har man ytterligare en Vostok Amphibian
Ser inte ens ut som samma klocka, vilken kameleont! Jäkligt cool är den.
Blir den här idag med
Tack, jag är barnsligt förtjust i denSer inte ens ut som samma klocka, vilken kameleont! Jäkligt cool är den.
Kikar när jag kommer hem efter jobbet. Det är ändå dags att inventera sladdlådan som följt med de två senaste gångerna vi flyttat.Är väldigt intressant, jag bor iof på Island.