• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nån som vill byta band? Har massa gummi hemma :D. Behöver ett i 19mm läder som passar denna. Lite OT. Ber om ursäkt. Vi tar det via PM.

IMG_20190913_123558.jpg
Naj, den där ju perfekt på gubblänk ju :confused:

• Like
Reactions: FOQ
Skumt, ni är båda med på deltagarlistan. Finns ingen färdig "riktig" bild att titta på än, men specsen är färdiga. Överlämnar ytterligare kommentarer till våra ärade ansvariga :) Kommer annars nog upp här i tråden för dem som vill vara med när alla detaljer är färdiga. @gdae @Watchie @MaBr
Misstänker skumt beteende i forummjukvaran när man lämnat konversationer en gång och för att sedan gå med igen. Ni som har problem kan meddela mig via PM så gör jag en minikonversation med viktiga uppdateringar så länge.

Ok det visste jag inte, men hur kommer det sig att det blivit så mycket sämre då ?
För att göra en lång historia kort: svenska statliga bolag måste agera på samma villkor som privata bolag. Detta gör att de måste t ex ha en affärsmodell som bär upp verksamheten. Postverksamhet är uppenbarligen svårt att räkna hem (därav statliga ägare som delvis skattefinansierar verksamheten) och Postnord har tvingats spara och skära ner för att hamna på plus.

Ok det visste jag inte, men hur kommer det sig att det blivit så mycket sämre då ?
Ja jag kan ju bara prata om egna erfarenheter men när det vart postnord så var dom skamligt dåliga, det har väl blivit avsevärt bättre inrikes strular det sällan nu förtiden, men däremot kan dom fortfarande inte hantera utrikesposten... så hur dom förhandlade till sig tull hantering är för mig ett jävla mörker haha

För att göra en lång historia kort: svenska statliga bolag måste agera på samma villkor som privata bolag. Detta gör att de måste t ex ha en affärsmodell som bär upp verksamheten. Postverksamhet är uppenbarligen svårt att räkna hem (därav statliga ägare som delvis skattefinansierar verksamheten) och Postnord har tvingats spara och skära ner för att hamna på plus.
Okidoki, tack för att du tog dig tid att förklara :)

Ja det hade varit riktigt intressant att höra hur förhandlandet gick till då tull hanteringen vart postnord ansvar, ”Ja men ni som har hanterat posten så bra borde väl inte ha något problem med att ta hand om tullklareringen också?” :banghead:
Ja märkligt är det. Man drar ju sig för att beställa utanför EU om dom inte skickar med DHL-express.
Där går det undan.

Tillbaka
Topp