• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack @MaBr för denna! Riktigt nice är den. Glömde faktiskt av att jag hade den på trots storlek.

Däremot kan det inte stämma med datan. Värsta elit ju.

IMG_20190913_110808__01.jpg

Btw, 273 kalorier. Är ju inte ens en 1/3 öl. Hahha.
Hehe, den har nog inte hittat GPSerna innan du gav dig av. Eller så är du ruskigt snabb! :D

• Like
Reactions: FOQ
Lite sen på bollen här :)
Men visst är väl hela tanken när man köper microbrands att man INTE just då är ute efter de stora etablerade Schweiziska märkena?
Håller med om att prisbilden är hög men kostnaden per klocka för ett microbrand lär ju vara bra mycket högre än de större aktörerna.
Nu vet jag ju inget om de andra men jag tror att Oak and Oskar kan vara riktigt prisvärd. Det som @M26 skriver om överprisade gäller definitivt inte för Monta iaf. Jag haft säkert 25 klockor av kända märken och so far är min Monta topp två i finish av alla. Den enda som slår den på fingrarna är min GS. Och tja..... Den är totalt sett betydligt bättre än Tag heuer, Oris, Longines, Sinn, och faktiskt bättre än den Tudor jag hade (Ranger) även jag tror att den är på par med tex BB36an ca. Så den är egentligen billig sett till vad man får. Sedan värderar man väl lite olika att det inte är ett "känt o fint" märke. För mig är det egentligen mest lite kul att kunna köpa något med den kvaliteten o ändå inte sticka ut så mycket.

Senast ändrad:
Tack @MaBr för denna! Riktigt nice är den. Glömde faktiskt av att jag hade den på trots storlek.

Däremot kan det inte stämma med datan. Värsta elit ju.

IMG_20190913_110808__01.jpg

Btw, 273 kalorier. Är ju inte ens en 1/3 öl. Hahha.
Haha, jag läste av distans/tid lite snabbt innan jag läste din text och tänkte, shit den här människan är galet snabb. Har själv sprungit under 20 min då och då men 16:38 var bara sjukt. :D

Ser den bra ut?
Kan inte inlagd i konversationen igen. Är väldigt intresserad vad ni har kommit fram till.
Finns bilder i konversationen ?

Jag har heller inte blivit tillagd igen, vettetusan hur man går tillväga? Supernyfiken på designen!

Skumt, ni är båda med på deltagarlistan. Finns ingen färdig "riktig" bild att titta på än, men specsen är färdiga. Överlämnar ytterligare kommentarer till våra ärade ansvariga :) Kommer annars nog upp här i tråden för dem som vill vara med när alla detaljer är färdiga. @gdae @Watchie @MaBr

Galet! På insta fick jag känslan av att den var helt NOS. Iaf som dom beskrev den. Det stämmer väl inte?
Tror faktiskt att endast tavlan och eventuellt visare kan vara det medan caset är outsourceat till tredje part som tydligen gör boetter i ädelmetall åt andra välkända märken. Stod något om att det var det var en tidstypisk boett men att klockan i sig är en blandning av nytt och gammalt.

Tror faktiskt att endast tavlan och eventuellt visare kan vara det medan caset är outsourceat till tredje part som tydligen gör boetter i ädelmetall åt andra välkända märken. Stod något om att det var det var en tidstypisk boett men att klockan i sig är en blandning av nytt och gammalt.

Tänkte nästan det! Blev det nån för dig? :):eek:

Inte kul alls. Postnord har helt orimliga hanteringstider gällande tull hantering. Riktigt uselt. Dom skulle behöva studera DHL för att lära sig hur det ska gå till känns det som.
Ja det hade varit riktigt intressant att höra hur förhandlandet gick till då tull hanteringen vart postnord ansvar, ”Ja men ni som har hanterat posten så bra borde väl inte ha något problem med att ta hand om tullklareringen också?” :banghead:

Tillbaka
Topp