• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lite kalas här. Vilken härva, några affordables och vissa inte lika affordable. Ha en fortsatt trevlig vecka gott folk & tack för alla inspirerande bilder/inlägg som man säkerligen ägnar en halvtimme/timme om dagen åt.
/B
7D554295-A8B4-4343-9B9B-A76612BBEE22.jpeg

Har haft ögonen på Casio Oceanus S100 ett tag men snubblade över T200 nu. Verkar inte vara någon större prisskillnad och den såg ännu trevligare ut. Inte sett den innan, är det en ny modell?

S100
4105C53D-09FE-40E7-9478-34AAB22852CE.png

T200
05C2EDE6-299B-4FD3-9543-B9FC6B6D52A2.png
Roligt att du säger det, gjorde samma upptäckt för någon vecka sedan efter att ha spanat länge på s100. Måste säga att jag gillar T200 ännu bättre!

Meteorittavla kanske är lite uttjatat i dagsläget, men denna kan faktiskt bli riktigt ball.

Detta är en halvhjärtad mock-up jag knåpade ihop i telefonen innan jag bestämde mig. Läsbarheten kanske är lite sisådär jämfört med övriga färgval. Ross utlovade däremot att färg på visare etc. kommer anpassas efter vad som funkar mot tavlan.
Adobe_20190326_200329.png

Om man är kappseglare så :) Ser trevlig ut, gillar färgerna men lite plottrig för min smak.
Det är något med färgerna och tavlornas disposition som jag dras till när det gäller seglarklockor. Vitt, rött och blått...
Undantaget är Rolex Yachtmaster 2 som ser ut som något som katten släpat in som Bret Michaels sjunger.
Är det möjligtvis nån härinne som sitter på en Seiko Spq003p ?
image.jpeg

Senast ändrad:
Tack gubbar, erat stöd värmer i hjärtat :) Det är alltid lite av en exponering när man väljer att handla utanför sin bekvämlighets zon men dessa köpte jag faktiskt med hjärtat och inte med huvudet och måste säga med facit i hand att det var helt rätt beslut enligt min ödmjuka mening :happyhappy:

Two brothers :D

IMG_20190420_143901.jpg
IMG_20190918_155612.jpg
En till, wow, grattis, vilken är favvo ?

Tillbaka
Topp