• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vad kan vara bättre än en Squale TT? Två Squale TT? :rolleyes:
PSX_20190918_174846.jpg
Haha snyggt! Får man fråga varför? ;)

Klipper in en gammal bild från i somras på min Tropic (på ”fel arm”). Den har inte fått mycket handledstid och fick inte ens hänga med på semester (trots annan tidszon). Har fått upp ögonen för annat och då får denna lämna. Glänser så klart inte lika fint som @M26s fina Squales men är väldigt snygg på sitt eget vis :)
Dra ett PM vid intresse.
upload_2019-9-18_20-27-22.png

Fantastisk duo! Du är grym :cool:
Tack broder, du med!

Klipper in en gammal bild från i somras på min Tropic (på ”fel arm”). Den har inte fått mycket handledstid och fick inte ens hänga med på semester (trots annan tidszon). Har fått upp ögonen för annat och då får denna lämna. Glänser så klart inte lika fint som @M26s fina Squales men är väldigt snygg på sitt eget vis :)
Dra ett PM vid intresse.
upload_2019-9-18_20-27-22.png
Synd att det inte klickar, det är ju en väldans fin klocka och kanske t.o.m. Squales bästa Ref. Hoppas ditt nästa köp blir exakt vad du önskat dig :)

Stämmer bra det, column wheel och svanhals. Min klocka kostar 2,5' ny så väldigt affordable! :)
PSX_20190902_194932.jpg

PSX_20190902_194959.jpg

PSX_20190902_195019.jpg
Det var som sjutton. En kinesisk kolumhjulskopia/utveckling. Venus var ju jättestora på kolumnhjul tills Landeron kom med kamskivan i massproduktion. Varför inte, fin teknik till folket. Funkar de bra? Hur är nollställning? Har tittat på Longiness konvertering av en 7750 till kolumnhjul men det ligger väl norr om 20 kkr. Och då bara en konvertering. Och ett "äkta" (vad det nu är) brukar väl ligga ännu högre upp. Bara att gratulera er, kul.

Samma urverk som i en Seagull 1963. Ett gammalt Venus-verk där kineserna köpte hela tillverkningen och körde vidare under egen flagg.
Kineserna har väl inte varit kända för renlighet och qc i monteringen oavsett att konstruktionen är bra (dvs Venus), eller? Läst att det kan finnas hårstrån och fingeravtryck i verken. Bättrat sig kanske? Funkar de fint?

Det var som sjutton. En kinesisk kolumhjulskopia/utveckling. Venus var ju jättestora på kolumnhjul tills Landron kom med kamskivan i massproduktion. Varför inte, fin teknik till folket. Funkar de bra? Hur är nollställning? Har tittat på Longiness konvertering av en 7750 till kolumnhjul men det ligger väl norr om 20 kkr. Och då bara en konvertering. Och ett "äkta" (vad det nu är) brukar väl ligga ännu högre upp. Bara att gratulera er, kul.
Kopia är det väl inte riktigt, de har ju köpt alla rättigheter till det. :) Min funkar precis som den ska och nollställer perfekt så där finns inget att klaga på. Den senaste versionen har svanhals för regleringen så de fortsätter att utveckla urverken. Ser att det är den tidigare modellen som sitter i Baltics variant men det är säkert inget fel på dem heller. Det är beprövade verk och oerhört vackra tycker jag. :cool:

Kopia är det väl inte riktigt, de har ju köpt alla rättigheter till det. :) Min funkar precis som den ska och nollställer perfekt så där finns inget att klaga på. Den senaste versionen har svanhals för regleringen så de fortsätter att utveckla urverken. Ser att det är den tidigare modellen som sitter i Baltics variant men det är säkert inget fel på dem heller. Det är beprövade verk och oerhört vackra tycker jag. :cool:
En kopia är det väl om den är likadan. Behöver ju inte vara olaglig... Tror säkert att kineserna lärt sig, de brukar göra det :) Ja de ser väldigt fina ut, gillar det.

Tillbaka
Topp