Haha snyggt! Får man fråga varför?Vad kan vara bättre än en Squale TT? Två Squale TT?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha snyggt! Får man fråga varför?Vad kan vara bättre än en Squale TT? Två Squale TT?
![]()
Samma urverk som i en Seagull 1963. Ett gammalt Venus-verk där kineserna köpte hela tillverkningen och körde vidare under egen flagg.Fasen, det är ju en kolumnhjulskronograf! Fina grejor det. Trodde det satt i dyra grejor bara. Den kanske är dyr...?
![]()
En till varje arm..?Haha snyggt! Får man fråga varför?![]()
Mycket bra val av öl. Och klocka. Men ölen förtjänar en egen eloge!Var det någon som sa lillördag tidigare?
![]()
Ser ju sjukt najs ut. Är det sötpotatispommes också?
Tack, den är grymt bra! Har bara en kvar efter denna och funderar på att låta den ligga några år.Mycket bra val av öl. Och klocka. Men ölen förtjänar en egen eloge!![]()
Vill bara klargöra att om man är intresserad och skriver "röd ros i knapphålet" i pm, ja då blir det inte bara förmånligt utan mycket förmånligt.En liten heads up. Dags för min San Martin att lämna. Släng iväg ett pm vid intresse. Förmånligt pris utlovas.
![]()
![]()
Bra idé! Jag har ett gäng stouts och porters som ligger på lagring och det blir så otroligt bra efter bara något år.Tack, den är grymt bra! Har bara en kvar efter denna och funderar på att låta den ligga några år.![]()
Öl och öl. Är väl bra men en stadig whiskey är nåt för män med hår på bröstet... har jag ju inte.Okej då! Bara för din skull.
![]()
Edit: Inte ens fulöl för en gångs skull!
Såg ju inte alls äcklig ut
Ja, jag älskar att lagra stouts. Ibland blir det inte så bra men för det mesta blir det underbart!Bra idé! Jag har ett gäng stouts och porters som ligger på lagring och det blir så otroligt bra efter bara något år.
Tack broder, du med!Fantastisk duo! Du är grym![]()
Synd att det inte klickar, det är ju en väldans fin klocka och kanske t.o.m. Squales bästa Ref. Hoppas ditt nästa köp blir exakt vad du önskat digKlipper in en gammal bild från i somras på min Tropic (på ”fel arm”). Den har inte fått mycket handledstid och fick inte ens hänga med på semester (trots annan tidszon). Har fått upp ögonen för annat och då får denna lämna. Glänser så klart inte lika fint som @M26s fina Squales men är väldigt snygg på sitt eget vis
Dra ett PM vid intresse.
![]()
Det var som sjutton. En kinesisk kolumhjulskopia/utveckling. Venus var ju jättestora på kolumnhjul tills Landeron kom med kamskivan i massproduktion. Varför inte, fin teknik till folket. Funkar de bra? Hur är nollställning? Har tittat på Longiness konvertering av en 7750 till kolumnhjul men det ligger väl norr om 20 kkr. Och då bara en konvertering. Och ett "äkta" (vad det nu är) brukar väl ligga ännu högre upp. Bara att gratulera er, kul.Stämmer bra det, column wheel och svanhals. Min klocka kostar 2,5' ny så väldigt affordable!
![]()
![]()
![]()
Kineserna har väl inte varit kända för renlighet och qc i monteringen oavsett att konstruktionen är bra (dvs Venus), eller? Läst att det kan finnas hårstrån och fingeravtryck i verken. Bättrat sig kanske? Funkar de fint?Samma urverk som i en Seagull 1963. Ett gammalt Venus-verk där kineserna köpte hela tillverkningen och körde vidare under egen flagg.
Kopia är det väl inte riktigt, de har ju köpt alla rättigheter till det.Det var som sjutton. En kinesisk kolumhjulskopia/utveckling. Venus var ju jättestora på kolumnhjul tills Landron kom med kamskivan i massproduktion. Varför inte, fin teknik till folket. Funkar de bra? Hur är nollställning? Har tittat på Longiness konvertering av en 7750 till kolumnhjul men det ligger väl norr om 20 kkr. Och då bara en konvertering. Och ett "äkta" (vad det nu är) brukar väl ligga ännu högre upp. Bara att gratulera er, kul.
Tack även till dig Брат!Tack broder, du med!
Synd att det inte klickar, det är ju en väldans fin klocka och kanske t.o.m. Squales bästa Ref. Hoppas ditt nästa köp blir exakt vad du önskat dig![]()
En kopia är det väl om den är likadan. Behöver ju inte vara olaglig... Tror säkert att kineserna lärt sig, de brukar göra detKopia är det väl inte riktigt, de har ju köpt alla rättigheter till det.Min funkar precis som den ska och nollställer perfekt så där finns inget att klaga på. Den senaste versionen har svanhals för regleringen så de fortsätter att utveckla urverken. Ser att det är den tidigare modellen som sitter i Baltics variant men det är säkert inget fel på dem heller. Det är beprövade verk och oerhört vackra tycker jag.
![]()
EDIT: Har haft nån med Seagull verk i också, fungerade utmärkt.En kopia är det väl om den är likadan. Behöver ju inte vara olaglig... Tror säkert att kineserna lärt sig, de brukar göra detJa de ser väldigt fina ut, gillar det.
Menar inte att det skulle vara olagligt ändå men de köpte ju mallarna typ.En kopia är det väl om den är likadan. Behöver ju inte vara olaglig... Tror säkert att kineserna lärt sig, de brukar göra detJa de ser väldigt fina ut, gillar det.
EDIT: Har haft nån med Seagull verk i också, fungerade utmärkt.
Okej då! Bara för din skull.
![]()
Edit: Inte ens fulöl för en gångs skull!
Dina två tt squale är väl kopior av varandra...?! Nu blir det som farmor sa: "Den som märker ord och tocker dä han åker ut." Ber om ursäkt och utgår...Menar inte att det skulle vara olagligt ändå men de köpte ju mallarna typ.Jäkligt mycket urverk för pengarna i alla fall.
![]()
Haha, det har du alldeles rätt i.Dina två tt squale är väl kopior av varandra...?! Nu blir det som farmor sa: "Den som märker ord och tocker dä han åker ut." Ber om ursäkt och utgår...![]()
![]()
Nej, en golden/brown ale... Inte säker på att jag är enig utifrån färgenBra där! En weiss?!
![]()
![]()
Japp faktiskt, jag bytte ut vanliga pommes mot söt-pommes, krispiga som bara detSer ju sjukt najs ut. Är det sötpotatispommes också?![]()
Bra skit, älskar sötpotatispommes!Japp faktiskt, jag bytte ut vanliga pommes mot söt-pommes, krispiga som bara det![]()