• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det är något med färgerna och tavlornas disposition som jag dras till när det gäller seglarklockor. Vitt, rött och blått...
Undantaget är Rolex Yachtmaster 2 som ser ut som något som katten släpat in som Bret Michaels sjunger.
Är det möjligtvis nån härinne som sitter på en Seiko Spq003p ?
image.jpeg
Precis så, gillar färgerna och kombinationen. Rlx y-m är väl så där kanske..

Fasen, det är ju en kolumnhjulskronograf! Fina grejor det :). Trodde det satt i dyra grejor bara. Den kanske är dyr...?:angel:

Den är ganska affordable. Sitter ett Seagull ST19 i dom. Vad jag förstår nån slag Venus kopia/ vidareutveckling. Sitter nog samma urverk i @MaBr Chrono.

Kopia är det väl inte riktigt, de har ju köpt alla rättigheter till det. :) Min funkar precis som den ska och nollställer perfekt så där finns inget att klaga på. Den senaste versionen har svanhals för regleringen så de fortsätter att utveckla urverken. Ser att det är den tidigare modellen som sitter i Baltics variant men det är säkert inget fel på dem heller. Det är beprövade verk och oerhört vackra tycker jag. :cool:

Kan dessutom informera att efter ca 1,5 dygn fortat sig med 6sek. Känns helt klart rimligt! :) Då dessutom legat med tavlan uppåt stor del av tiden.

Har haft ögonen på Casio Oceanus S100 ett tag men snubblade över T200 nu. Verkar inte vara någon större prisskillnad och den såg ännu trevligare ut. Inte sett den innan, är det en ny modell?

S100
4105C53D-09FE-40E7-9478-34AAB22852CE.png

T200
05C2EDE6-299B-4FD3-9543-B9FC6B6D52A2.png
Den är större , har bluetooth och är i metall.
S100 är något mindre (upplevs som 38-39 mm) och är i titan. Jag tar s100an flre t200 alla dagar i veckan.

Riktigt fin den dära, men är den verkligen så sällsynt? Såg nån som lagt ut en för 2.8k på köp och sälj men går ju att beställa hem för 179$ just nu på timex
Jag förstår det som att den var sällsynt (sålde slut snabbt) när den först kom men nu finns att tillgå åtminstone från Timex EU. Verkar slut igen i US. Jag köpte den nyss från EU-sajten när den kom åter i lager.

Tillbaka
Topp