• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Härlig morgon. Magrette idag.
C4ECC933-76C8-4392-BED8-D488C8EC22F2.jpeg
Riktigt avis på den där! :hungry:
 

M26

Rolex
2-Faktor
Det finns väl ändå kanaler att handla ifrån?

Vågar jag fråga om storleken? :nailbiting:

Inte via Rakuten i alla fall, inte heller via de få som säljer online som jag har hittat. Finns en auktion på Zenmarket men redan över $700 med mer än 6d kvar :arghh:

  • Case Material: Stainless steel
  • Dial: Matte black; sunburst gray
  • Dimensions: 40mm x 48mm
  • Water Resistance: 10 bar
  • Movement: Seiko 4R35 caliber (automatic)
  • Strap/bracelet: Bracelet (SZSB006); faux-gator leather (SZSB007)
  • Price: About $480 US
  • Expected Release: Available now at TiCTAC; September 21 from affiliated partners
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Inte via Rakuten i alla fall, inte heller via de få som säljer online som jag har hittat. Finns en auktion på Zenmarket men redan över $700 med mer än 6d kvar :arghh:

  • Case Material: Stainless steel
  • Dial: Matte black; sunburst gray
  • Dimensions: 40mm x 48mm
  • Water Resistance: 10 bar
  • Movement: Seiko 4R35 caliber (automatic)
  • Strap/bracelet: Bracelet (SZSB006); faux-gator leather (SZSB007)
  • Price: About $480 US
  • Expected Release: Available now at TiCTAC; September 21 from affiliated partners

Aj då! Jaja jag hade velat ha den liiite mindre ändå... Skönt då behöver inte villhöver listan växa ännu mer men trist då det var den snyggaste Seiko jag sett på länge. :rolleyes:
 

FOQ

Audemars
Inte via Rakuten i alla fall, inte heller via de få som säljer online som jag har hittat. Finns en auktion på Zenmarket men redan över $700 med mer än 6d kvar :arghh:

  • Case Material: Stainless steel
  • Dial: Matte black; sunburst gray
  • Dimensions: 40mm x 48mm
  • Water Resistance: 10 bar
  • Movement: Seiko 4R35 caliber (automatic)
  • Strap/bracelet: Bracelet (SZSB006); faux-gator leather (SZSB007)
  • Price: About $480 US
  • Expected Release: Available now at TiCTAC; September 21 from affiliated partners

Förresten, visst e dessa inte LE?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Vad är grejen med att de snyggaste modellerna alltid är LE medan hyllvärmare tillverkas i obegränsad upplaga? Det är helt ologiskt.
Killgissar på att man kanske genom att ha vissa modeller LE vill skapa en hype och en känsla av exklusivitet. Hypea sitt eget märke s.a.s. men som sagt, jag har egentligen ingen aning.
 
  • Like
Reactions: FOQ

FOQ

Audemars
Med allra största säkerhet......jo, svarta är redan slutsåld verkar det som :bawling::bawling::bawling:

Edit: Härligt nu lär vi också kunna handla dessa under dagen via bukten.....för trippla listpriset :arghh:

Men vad fan! Hatar den här skiten. Till slut ledsnar man och slutar köpa det ju. Verkar iofs funka rätt bra för Rolex. :(

Lätt bästa släppet av dom på länge.
 
  • Like
Reactions: M26

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Killgissar på att man kanske genom att ha vissa modeller LE vill skapa en hype och en känsla av exklusivitet. Hypea sitt eget märke s.a.s. men som sagt, jag har egentligen ingen aning.
Möjligen men det är ändå rimligare att tillverka många av det som folk vill ha om man vill tjäna pengar. De kan ju höja priset istället. Eftersom folk betalar massor på eBay finns ju uppenbarligen en affär där.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Senast ändrad:

Rizzie

Patek
2-Faktor
Överväger att släppa iväg min Borealis Bullshark, Hamtun Nanok samt Spinnaker Hull (denna ligger redan ute, ni har dock förmånligare pris).
Har köpt samtliga rent spontant, microtrådsvänner har förtur så slipper jag eventuella annonser och skambud, då ni har koll på prisbilden.
Toppskick & fullset på alla tre så oavsett vilken du är intresserad av, så sätter jag mitt rykte på att köparen blir nöjd:) Hörs på PM då!
IMG_20190821_170131.jpg

IMG_20190918_124835.jpg


IMG_20190914_154252.jpg
@stenstrom nu har du chansen igen!! :)
 

FOQ

Audemars
Överväger att släppa iväg min Borealis Bullshark, Hamtun Nanok samt Spinnaker Hull (denna ligger redan ute, ni har dock förmånligare pris).
Har köpt samtliga rent spontant, microtrådsvänner har förtur så slipper jag eventuella annonser och skambud, då ni har koll på prisbilden.
Toppskick & fullset på alla tre så oavsett vilken du är intresserad av, så sätter jag mitt rykte på att köparen blir nöjd:) Hörs på PM då!
IMG_20190821_170131.jpg

IMG_20190918_124835.jpg


IMG_20190914_154252.jpg

Bullsharken skulle ju aldrig iväg... Sa du typ två veckor sedan eller var det en?! :rolleyes::p
 

Acos

Audemars
Överväger att släppa iväg min Borealis Bullshark, Hamtun Nanok samt Spinnaker Hull (denna ligger redan ute, ni har dock förmånligare pris).
Har köpt samtliga rent spontant, microtrådsvänner har förtur så slipper jag eventuella annonser och skambud, då ni har koll på prisbilden.
Toppskick & fullset på alla tre så oavsett vilken du är intresserad av, så sätter jag mitt rykte på att köparen blir nöjd:) Hörs på PM då!
IMG_20190821_170131.jpg

IMG_20190918_124835.jpg


IMG_20190914_154252.jpg
Blev riktigt sugen på Spinnakern men borde hålla mig till planen haha.. hoppas någon köper den fort :D
 
Topp