• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tråkig... :cool:
PSX_20190920_195636.jpg

Sjukt läcker klocka!

Dags för sängen. Upp i ottan för Skogsmulle imorgon, sedan kräftskiva till kvällen – lång dag!

Godnatt, KS bästa tråd :)
IMG_20190920_213912__01.jpg
Skogsmulle ja :)
Undrar just hur det kom sig att man som barn aldrig funderade över hur det alltid kom sig att skogsmulle alltid var ute i skogen samtidigt som ens dagisgrupp. Fast livet var ju också så oändligt mycket enklare och bättre på den tiden.

Skogsmulle ja :)
Undrar just hur det kom sig att man som barn aldrig funderade över hur det alltid kom sig att skogsmulle alltid var ute i skogen samtidigt som ens dagisgrupp. Fast livet var ju också så oändligt mycket enklare och bättre på den tiden.

Fick ni träffa honom varje gång? Han bor förstås i skogen, men vår grupp träffar honom inte mer än en eller två gånger per termin :)

Själv fick man förmånen att träffa Mulle, Laxe, Fjällfina, Nova, Skrille, Lagge och Skräp-Maja förra helgen på utbildning. Vissa av de där utklädnaderna var visst riktiga rariteter!

Glad att kunna hjälpa till i Friluftsfrämjandet. Det behövs mer än någonsin.

Fick ni träffa honom varje gång? Han bor förstås i skogen, men vår grupp träffar honom inte mer än en eller två gånger per termin :)

Själv fick man förmånen att träffa Mulle, Laxe, Fjällfina, Nova, Skrille, Lagge och Skräp-Maja förra helgen på utbildning. Vissa av de där utklädnaderna var visst riktiga rariteter!

Glad att kunna hjälpa till i Friluftsfrämjandet. Det behövs mer än någonsin.
Ärligt talat så minns jag inte, men liiiiiiite konstigt var det ju iallafall att Skogsmulle befann sig på just samma plats :)
Helt klart före sin tid iallafall.

Får lägga ut några seriösare bilder.
Bakgrund, ”Fru boett” letade efter nått som skulle vara helsvart, slimmat, 38-40mm, gärna lite annorlunda i designen, <2000kr. Jag tog mig an uppgiften. Kollade säkerligen på minst 6000 klockor på mer eller mindre kända sajter, visade henne kanske ett 30-tal st. Men denna blev det till slut. En ”Leff Amsterdam” mod T40. Gillar designen. Tycker visarna ser billiga ut, hade gärna fått ha matt finish och varit lite mer än utstansad grillfolie. Bandet helt ok, tunt,mjukt och quick-release. Hon blev supernöjd iaf. 149 europeiska pengar kostade den och skickades gratis från Amsterdam. Ha en fin helg alla trådvänner :)
78A46F78-CDC4-48A0-9AF8-BA7C479B421A.jpeg

FA345BEA-5CDC-4F64-A643-01A93CDDD103.jpeg
0E0128FA-5F7B-49F0-B52A-9446C152810F.jpeg

Får lägga ut några seriösare bilder.
Bakgrund, ”Fru boett” letade efter nått som skulle vara helsvart, slimmat, 38-40mm, gärna lite annorlunda i designen, <2000kr. Jag tog mig an uppgiften. Kollade säkerligen på minst 6000 klockor på mer eller mindre kända sajter, visade henne kanske ett 30-tal st. Men denna blev det till slut. En ”Leff Amsterdam” mod T40. Gillar designen. Tycker visarna ser billiga ut, hade gärna fått ha matt finish och varit lite mer än utstansad grillfolie. Bandet helt ok, tunt,mjukt och quick-release. Hon blev supernöjd iaf. 149 europeiska pengar kostade den och skickades gratis från Amsterdam. Ha en fin helg alla trådvänner :)
78A46F78-CDC4-48A0-9AF8-BA7C479B421A.jpeg

FA345BEA-5CDC-4F64-A643-01A93CDDD103.jpeg
0E0128FA-5F7B-49F0-B52A-9446C152810F.jpeg
Jäkligt clean, jag gillar den. Kul att hon blev nöjd! :)

Med den typen av klockor är jag lite mer kräsen så jag hoppar nog denna. :) Synd för jag gillar konceptet.
Ja precis, jag känner som dig. De har ju ändå en cool och unik design. Varför inte försöka få till det med kvalitetskänslan, hade gladeligen betalat 500-1000kr till om den hade varit ”perfekt”. De har ju iofs dyrare modeller i sortimentet, kanske är bättre med kvaliteten där. (Även om jag har svårt att tro det).

Ja precis, jag känner som dig. De har ju ändå en cool och unik design. Varför inte försöka få till det med kvalitetskänslan, hade gladeligen betalat 500-1000kr till om den hade varit ”perfekt”. De har ju iofs dyrare modeller i sortimentet, kanske är bättre med kvaliteten där. (Även om jag har svårt att tro det).
Känns inte värt att chansa heller. Den med länk lär iofs vara mer välbyggd med tanke på att den har 100m WR men det betyder inte att finishen är bättre. :confused:

Tillbaka
Topp