• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kör en av favoriterna idag och jag vet att den har inget i tråden att göra. Men det slog mig att det finns inte många homager gjorda baserat på breitling eller har jag missat något?
IMG_20190930_164942-01.jpeg
Bra fråga, är det förekommande med Braitlings specifika bezel? (Är ju inte inne i detta med homager, struntar ju i vilket, men ändå)..

Bra fråga, är det förekommande med Braitlings specifika bezel? (Är ju inte inne i detta med homager, struntar ju i vilket, men ändå)..
Jag tänkte bara att typ alla klassiska modeller från de större aktörerna kommer det ju homager på men har nog knappt sett en enda på en breitling. De har ju ett flertal klassiska modeller i sin katalog så tyckte det var lite märkligt bara.. :)

Jag tänkte bara att typ alla klassiska modeller från de större aktörerna kommer det ju homager på men har nog knappt sett en enda på en breitling. De har ju ett flertal klassiska modeller i sin katalog så tyckte det var lite märkligt bara.. :)
Håller med, har inte noterat någon som ser ut som en bratte (kan det ju göra ändå bara jag som inte tänkt så). Just bezlet tänker jag är ett sådant specifikt designelement.

Kör en av favoriterna idag och jag vet att den har inget i tråden att göra. Men det slog mig att det finns inte många homager gjorda baserat på breitling eller har jag missat något?
IMG_20190930_164942-01.jpeg
Har sett en med liknande bezel säljas här på ks kom dock inte ihåg vad den hette.. men bezelen var liknande iallafall men upphöjningarna var betydligt mer diskreta

Någon i den här tråden som provat Monta Oceanking? Har kollat videor och läst en hel del, men svårt märke att prova hands on...

Nya skor för mina Squales, bättre eller sämre?

Squale Corallo Före:
IMG_20190918_154617.jpg
IMG_20190918_155612.jpg

och Efter:
IMG_20190930_161241.jpg
IMG_20190930_161715.jpg
IMG_20190930_161739.jpg

Squale 1545YG Före:
IMG_20190420_143317.jpg
IMG_20190420_143841.jpg

Och efter:
IMG_20190930_161414.jpg
IMG_20190930_161318.jpg

Side by side före:
IMG_20190919_151105.jpg
IMG_20190919_151047.jpg

Och efter:
IMG_20190930_161357.jpg
IMG_20190930_161402.jpg
Sjukt bra båda två. Hårdaste duon i tråden :)

Tycker att Corallon verkade trivas bättre i sina nya kläder, 1545 är jag lite mer skeptisk till men jag brukar inte gilla att köra med gummi rent generellt. Tycker att skinn mot skinn känns som ett mer naturligt val :)

1545 på gummit blev ju 5 plus! Corallo tykte jag var bättre med det bruna lädret.
Riktigt bra matchat speciellt på Corallon!:)
Sjukt bra båda två. Hårdaste duon i tråden :)

Tycker att Corallon verkade trivas bättre i sina nya kläder, 1545 är jag lite mer skeptisk till men jag brukar inte gilla att köra med gummi rent generellt.
Haha fan vad skönt med totalt motsatta åsikter, tycker själv att det vart lite roligare med färg men samtidigt så är det mer harmoni med rådande kombinationer. Är kluven gällande 1545an, tycker att den blev lite intetsägande med gummit men samtidigt mer praktisk.

Men fan vad fina dom är.. :)
Tack, jag är mycket nöjd med dom själv :)

Börjar bli riktigt sugen på en Speedbird III PRS-22 från Timefactors. Tycker länken ser helt suverän ut. Ngn som har erfarenhet från denna @Andy7750 Har för mig att du ägt/äger en?
sb3-3.jpg
Jepp, har en som jag är mycket nöjd med. Köpte den för att fira att min son kom till världen så den klockan är helt klart speciell för mig. Länken är superskön och nu tror jag den fått ett uppgraderat lås också. Kan inget annat än att rekommendera.

Jepp, har en som jag är mycket nöjd med. Köpte den för att fira att min son kom till världen så den klockan är helt klart speciell för mig. Länken är superskön och nu tror jag den fått ett uppgraderat lås också. Kan inget annat än att rekommendera.
Känns som väldigt mycket klocka för strax under 6ksek. Får ta en funderare. Behöver nog slå till innan ev. Brexit.

Tillbaka
Topp