• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

B77764E2-ACCF-4769-ACAA-900CAC0B798A.jpeg

Hej, jag har ägt en hydroconquest (automat - 41mm) i snart ett år och är väldigt nöjd - trots att länken kunde kännas mer gedigen. Jag kan verkligen rekommendera en hydroconquest - Quartz eller automat - då de är väldigt prisvärda och samtidigt väldigt stiliga!
Tack för svar! Ja många säger att det ska vara väldigt mycket för pengarna, men jag har lite problem med markeringarna på vridringen dem ser lite ”billiga” ut om du förstår vad jag menar?

Tack för svar! Vad skulle du säga kändes bättre på CWn än Longinesen? Urverksmässigt är det typ samma eller?
Jag är osäker på om det är mitt huvud som spökar men HC:n känns som en dussinklocka och Tridenten känns speciell. Jag har suttit med lupp och spanat på CW:n men Longinesen låg mest i lådan, bredvid en Michael Kors. En mer gedigen och genuin känsla försöker jag nog säga.

Jag är osäker på om det är mitt huvud som spökar men HC:n känns som en dussinklocka och Tridenten känns speciell. Jag har suttit med lupp och spanat på CW:n men Longinesen låg mest i lådan, bredvid en Michael Kors. En mer gedigen och genuin känsla försöker jag nog säga.
Jag håller med, CW känns väldigt genuin. Nu kan inte jämföra med Hydroconquest då jag inte haft någon. Men en Conquest däremot, bra kvalitet. Men skulle nog säga att CW'n är strået vassare.
@TheRedDevil
PS. GGMU!

Okej.. blev inte lättare nu.. jag är sugen på en CW med vit tavla, vilken av dem skulle du säga har den bästa länken?

0780F677-D5DF-4056-961A-F525E8F676C1.png
EC5150A6-8AB4-40F0-B840-DCA6CBAF4E7B.jpeg
1C7FBF7A-94A6-425E-970D-B5CB86F0D9F4.jpeg
Tack för svar! Ja många säger att det ska vara väldigt mycket för pengarna, men jag har lite problem med markeringarna på vridringen dem ser lite ”billiga” ut om du förstår vad jag menar?
Förstår vad du menar men är själv av åsikten att de passar väldigt bra med klockans stil i övrigt. När jag tittar på klockan i verkligheten slår det mig endast hur stilmässigt ”symmetrisk” den är.
Bifogar lite bilder:

Bilagor

• 7E4158D3-99A6-4AD9-8CB9-FE1365AD379D.jpeg
    7E4158D3-99A6-4AD9-8CB9-FE1365AD379D.jpeg
    117 KB · Visningar: 2
Kan ha fel med tror själv att detta är individuellt då jag sjäv detaljgranskat varje detalj av rent intresse för designen och har många gånger kommit på mig själv med att fastna med blicken i urtavlan då jag egentligen skulle kolla vad klockan är. CW ska jag dock erkänna gör väldigt fina klockor - inget att säga om saken.

Tack för svar! Vad skulle du säga kändes bättre på CWn än Longinesen? Urverksmässigt är det typ samma eller?
Vad gäller urverken sitter det väl ett eta 2893-2 i basutförande i CW och min gissning är att det sitter ett Loginessifierat eta 2892-a2 i HQ, kan vara ett modat 2824-2 också. 2893 är ju en 2892 med add-on modul för 24 timmars handen. Så om det sitter en 2892 i HQ är det i grunden samma verk, men är det ett 2824 är de inte riktigt lika, detta är designat och beprövat som ett beaterverk, vilket väl även 2892 är men med fokus på tjocklek/höjd (eller brist på detsamma) för att kunna skapa tunna klockor eller lägga på en modul för chronograph eller som här 24 timmars visning. Jag har flera klockor av alla tre varianterna (bland annat en logines med 2892) och det är nog inget du behöver fundera över vid valet mellan dessa CW och HQ. Jag hade nog tittat på CW i 38 mm, svart med röd ring då den är lite mer egen, men det är bara jag.

Vad gäller urverken sitter det väl ett eta 2893-2 i basutförande i CW och min gissning är att det sitter ett Loginessifierat eta 2892-a2 i HQ, kan vara ett modat 2824-2 också. 2893 är ju en 2892 med add-on modul för 24 timmars handen. Så om det sitter en 2892 i HQ är det i grunden samma verk, men är det ett 2824 är de inte riktigt lika, detta är designat och beprövat som ett beaterverk, vilket väl även 2892 är men med fokus på tjocklek/höjd (eller brist på detsamma) för att kunna skapa tunna klockor eller lägga på en modul för chronograph eller som här 24 timmars visning. Jag har flera klockor av alla tre varianterna (bland annat en logines med 2892) och det är nog inget du behöver fundera över vid valet mellan dessa CW och HQ. Jag hade nog tittat på CW i 38 mm, svart med röd ring då den är lite mer egen, men det är bara jag.
Tack för infon!! Jag tittar på 43mm gmt med den vita tavlan och svart ring men den med röd ring är också riktigt snygg!

Ja den där vridringen såg ju mycket roligare ut! Vet du när den kommer och om den kommer på länk??
Den finns på länk, googla Longines Hydroconquest ceramic. Flera varianter i olika färger. Jag vet inte riktigt när den släpps dock.
Och vill du klämma på en CW så finns jag i Norrköping :) . (Den ligger dock på köp&sälj så kan ske inte finns kvar då)

Den finns på länk, googla Longines Hydroconquest ceramic. Flera varianter i olika färger. Jag vet inte riktigt när den släpps dock.
Och vill du klämma på en CW så finns jag i Norrköping :) . (Den ligger dock på köp&sälj så kan ske inte finns kvar då)
Jag tackar så mycket för infon och erbjudandet om klämmandet ;) men jag jobbar typ Mån-Sön så det kan bli knepigt...

Slog upp HQ och det sitter ett Longines L619 verk i som är ett 2892-a2. Samma verk i bägge alltså fast med en 24 timmar modul i CW.

CW'ns länk är grym. Och spännet lirar i en helt annan liga än Longines.
Jag kan avslöja att detta var just en av anledningarna som gjorde att jag flippade Hydron.
Provade runt under ett års tid med olika armband, spännen och straps men det kändes inte helt hundra.
Misstänker det var stuket på bandhornen som inte passade 100%.
Dock är kanske deras nya gummi armband med spännen av bättre kvalité?

Efter ett smärre uppehåll i Dan Henry-passarounden kan jag nu meddela att klockan har anlänt till mig, och skall utvärderas denna vecka.

Första intrycket av klockan är riktigt positivt, i synnerhet i förhållande till det låga priset. Storleksmässigt känns den ypperlig för mina relativt smala handleder, och passformen blir än bättre på grund av bandhornens utformning.

Gummit som klockan levereras med känns följsamt och smidigt. Dock antar handleden strukturen av ett smörgåsrån på grund av mönstret på insidan av bandet.

Trevligare produktbilder utlovas senare under veckan. Nu får hålla tillgodo med ett par mobilbilder tillsvidare.
IMG_20180724_191732.jpg
IMG_20180725_101531.jpg
IMG_20180725_102101.jpg

Ser fram emot utvärderingen! Gillar designen på dessa klockor. Spomtant att den kanske ser lite för hög ut.

Mer på bild än irl skulle jag säga. Väldigt behändig storlek, bara luggmåttet som borde varit 20mm kontra dess 22.

:)
Helt enig! Jag upplevde den inte som för tjock under min vecka i passarounden.
Vet dock att flera har tyckt att den är lite tjock på DH's insta osv och DH har svarat att om den gjordes med Miyotaverk istället kunde den blivit tunnare men istället kostat ca 100$ mer. Den generella uppfattningen då verkar vara att folk gärna betalt den extra kostnaden, så vem vet, kanske dyker en tunnare men dyrare variant upp i framtiden även om det känns orimligt.

Helt enig! Jag upplevde den inte som för tjock under min vecka i passarounden.
Vet dock att flera har tyckt att den är lite tjock på DH's insta osv och DH har svarat att om den gjordes med Miyotaverk istället kunde den blivit tunnare men istället kostat ca 100$ mer. Den generella uppfattningen då verkar vara att folk gärna betalt den extra kostnaden, så vem vet, kanske dyker en tunnare men dyrare variant upp i framtiden även om det känns orimligt.
Äger en själv och enda gången jag upplevt den som hög är på ett tjockare nato.
Inget problem då det finns gott om andra band :)
Själv anväder jag nästan uteslutande gummit som enligt mig är fantastiskt bra!

Tillbaka
Topp