Jaaa...?Glas???!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jaaa...?Glas???!!!
Usch! Pirater hade inga glas, drack rom ur flaska. Real men OT igen, lägger ner.Jaaa...?
Äh, bättre med en "jug"! Gillar verkligen den där Steinharten, riktigt snyggt med de helvita visarna.Usch! Pirater hade inga glas, drack rom ur flaska. Real men OT igen, lägger ner.
Wotd istället.
Var inte jug typiskt för engelska sjömän? Kanske har fattat fel.Äh, bättre med en "jug"! Gillar verkligen den där Steinharten, riktigt snyggt med de helvita visarna.
Mnja.. då borde även datumskivan vara vit för att få till symmetrin perfekt skämtåsido.. tror den blir bra. Önskar bara man fick se en färdig produkt :/ Har även alltid tyckt att classic index är lite för små (gillar mer maxi tavlan). Men alla har sin smak. Mycket kudos till alla mikrobröder som fått till detta. @parasec hur du beställt en?LE-klockan har applicerade index och då blir det snyggare med datumram för att få ”symmetri”.
K Ö P!
If you say so. Den svarta gillas skarpt! Väldigt arbetad i detaljerna, hoppas vi har några köpare i tråden!Har funnits bilder några dagar.
Trodde mer att det var denna som var utgångspunkten för mikrotrådens klocka?Aj, synd det blev en Squalemärkt Rolex. Säger lite angående de som ställer sig frågande till varför Squale gör Rolexkopior när ett klockforum väljer lånad design före märkets eget dna.
Noll koll men får ta reda på det! Håller med om Steinharten, den är lätt bäst i den kategorin.Var inte jug typiskt för engelska sjömän? Kanske har fattat fel.
Tack broder, jag med, lär bli kvar ett tag. Bästa SH i den stilen hittills tycker jag.
Vilken är en subkopia ja.Trodde mer att det var denna som var utgångspunkten för mikrotrådens klocka?
Jag tycker tvärtom att ett Miyota som är testkört i 4 positioner och garanterar +-8 sekunder är fantastiskt i den prisklassen.Förstå mig rätt, inget fel på Miyota egentligen men bör inte inte sitta i en klocka i denna prisklassen... eller ja, så tycker jag iaf
Jag har ingen koll på vilken som var först, men då är nog mikrotrådsklockan en snyggare variant av forumfavoritens subb, ja. Men å andra sidan (givet att Blancpainklockan är rätt så gammal?) så avviker den inte från Squales tradition?Vilken är en subkopia ja.
Jag ser det helt enkelt som en rolexdesign oavsett när den kopierades.Jag har ingen koll på vilken som var först, men då är nog mikrotrådsklockan en snyggare variant av forumfavoritens subb, ja. Men å andra sidan (givet att Blancpainklockan är rätt så gammal?) så avviker den inte från Squales DNA?
Ja, det förstår jag. Men om nu Squale kopierade denna design när de började tillverka klockor, så måste ju detta ingå i deras DNA?Jag ser det helt enkelt som en rolexdesign oavsett när den kopierades.
Kommer inte in med det lösenordet?Jag såg ingen kommentar om det så jag passar på att tipsa om Zelos rea som nu har dragit igång. Främst andrahandssortering och refurbs som jag förstår det men riktigt bra priser.
https://zeloswatches.com/collections/clearancesales
Lösenord = ztk (gruppnamnet) i gemener
Skål kompis! Drack precis en likadan!
Han förkorta det zelostimekeepers är lösenKommer inte in med det lösenordet?
zelostimekeepersKommer inte in med det lösenordet?
Ohyggligt trevlig! Klockan är dessutom bra frän!Skål kompis! Drack precis en likadan!
Förstår inte riktigt vad det är du försöker säga och varför du säger det till mig.Ja, det förstår jag. Men om nu Squale kopierade denna design när de började tillverka klockor, så måste ju detta ingå i deras DNA?
enligt Wiki så producerade Chopard ca 75000 klockor 2016. Corum, vet ej.Är det någon som vet på ett ungefär hur många klockor Chopard respektive Corum tillverkar per år ?
Kan de anses tillhöra falangen mikro ?
Ok, tackenligt Wiki så producerade Chopard ca 75000 klockor 2016. Corum, vet ej.