• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Aj fan. Nu vill jag inte strö salt i sår här men snappade upp ganska färsk rapport här på KS, hrrrm...skum snubbe (läs post #23)
https://klocksnack.se/threads/mekaniskt-armbandsur-sekundvisare-stannar.118854/

• Like
Reactions: FOQ
Tryckte just på knappen till en tysk som väl får räknas som half micro/half affordable. Stowa marine classic 36mm. Känns som extremt prisvärd klocka där man kan välja antingen handwind eller auto samt elabore eller top grade samt med eller utan datum. Och... Arabic eller Roman index! Det blev i detta fallet en auto, top grade, med Roman och utan datum. Blir spännande att äntligen prova en Stowa. Har haft ett gott öga till dom i flera år sedan en gammal kollega köpte en flieger 40mm som är tokfin.
yH3nZRGRGn3e.jpg

Tryckte just på knappen till en tysk som väl får räknas som half micro/half affordable. Stowa marine classic 36mm. Känns som extremt prisvärd klocka där man kan välja antingen handwind eller auto samt elabore eller top grade samt med eller utan datum. Och... Arabic eller Roman index! Det blev i detta fallet en auto, top grade, med Roman och utan datum. Blir spännande att äntligen prova en Stowa. Har haft ett gott öga till dom i flera år sedan en gammal kollega köpte en flieger 40mm som är tokfin.
yH3nZRGRGn3e.jpg
Vackert, lite sugen på en tunn fin dressare själv.
Kul med nån detalj som sticker ut (visarna). kronan ser välarbetad ut?!

yH3nZRGRGn3e.jpg
Väldigt tjusig, ska bli kul att få se bilder på den! :) Har också spanat på en liknande men med arabiska siffror och handvevad. Med tanke på deras historia och vad man får så är det utan tvekan affordable men det är verkligen inte micro. :D

yH3nZRGRGn3e.jpg
Trevligt med blånerade visare!

Väldigt tjusig, ska bli kul att få se bilder på den! :) Har också spanat på en liknande men med arabiska siffror och handvevad. Med tanke på deras historia och vad man får så är det utan tvekan affordable men det är verkligen inte micro. :D
Ja det kommer en recension på den tänkte jag!
Sedan kan man ju fundera på vad Micro egentligen innebär men jag tänkte mer jämfört med stora märken. Har iofs ingen aning om hur många klockor Stowa klämmer ut per år. Får ju känslan av att dom är betydligt mindre än Sinn eller liknande. Finns det någon bra källa för klockvolymer tro?

Vackert, lite sugen på en tunn fin dressare själv.
Kul med nån detalj som sticker ut (visarna). kronan ser välarbetad ut?!
Jag återkommer med recension men min känsla av det jag sett från Stowa är att allt är välarbetat. Både tavlor i visare kommer från underleverantörer som levererar till riktigt dyra tyskar. Tavlor görs såvitt jag vet tex av Shätzle som jag tror levererar till typ Lange eller Dornbluth mfl.

Tillbaka
Topp