Betyder ofta dyrtJag har skrivit till dem och frågat om priser, återkommer så fort jag fått svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Betyder ofta dyrtJag har skrivit till dem och frågat om priser, återkommer så fort jag fått svar
Mm, det har du tyvärr rätt iBetyder ofta dyrt
Eller som man brukar säga: "Behöver du fråga om priset så har du inte råd."Betyder ofta dyrt
Helskotta, jag hittade en annan sida om klockorna. Förstår inte ett dyft av finska men talet 10000 € nämnsBetyder ofta dyrt
Det är lika bra som annat i den prisklassen tycker jag. Jag är lite känslig för dykförlängningar som är för korta för att gå utan utanpå våtdräkten … men man kanske ska se den som mikrojustering iställetSnyggt!
Funderar själv på att beställa en länk, vad tycker du om kvalitén? Hur är låset osvosv?
Helskotta, jag hittade en annan sida om klockorna. Förstår inte ett dyft av finska men talet 10000 € nämns
Jaha, det var det...
Jag med på nya CW Trident 600 i blått utförande på 40mm... Om det är någon gång man bör knipa den är det väl nu innan Brexit... Hade vi någon rabattkod på deras brittiska sida?Måndag igen, ny vecka med nya möjligheter.
Har också obsessat över Nodus Duality samt CW C60 GMT 40mm under helgen. Jag hoovrar med fingret på avtryckaren
100CW19 lär funka på pundsidan. 120CW19 om man handlar i Euro. Pund brukar löna sig i normala fallJag med på nya CW Trident 600 i blått utförande på 40mm... Om det är någon gång man bör knipa den är det väl nu innan Brexit... Hade vi någon rabattkod på deras brittiska sida?
Yes! Så här skrev den gode @kjesul förutJag med på nya CW Trident 600 i blått utförande på 40mm... Om det är någon gång man bör knipa den är det väl nu innan Brexit... Hade vi någon rabattkod på deras brittiska sida?
Fick ett e-post meddelande från CW igår som säger 120CW19 för € då. Var ju 100CW19 för £.
Får den där carl gustav-klockan att framstå som en fantastisk deal.
Farsans kompis jobbade i en exklusiv HIFI butik.Eller som man brukar säga: "Behöver du fråga om priset så har du inte råd."
https://www.rajamaenkellotehdas.fi/en/Länk till hemsida ??
1 139 551 kronor om man räknar med inflation. Ändå rätt mycket pengar, haha. Kan tänka mig att det var välklingande!Farsans kompis jobbade i en exklusiv HIFI butik.
Var där och ”pryade” -86.
Tänkte fråga vad ett par makalöst välljudande högtalare kostade.
Han sa bara: Glöm!
Apogee Diva 98 kkr/st plus två Krell monoblock för 360kkr/ paret, mumma!
Trodde nästan att Mark Knopfler satt nånstans i lokalerna och spelade. Tror att det lätt skulle gå att urskilja om karln hade klippt naglarna mellan två inspelningsdagar.1 139 551 kronor om man räknar med inflation. Ändå rätt mycket pengar, haha. Kan tänka mig att det var välklingande!
Magrette eller Halios. Svårt att välja men kanske att brons är lite höstigare...Ögonblicksbild av mina nuvarande (skrivbords-)dykarklockor. Tillräckligt med utrymme för en Squale i handflatan. Bara 3 platser kvar på gruppköpet nu!
...men vilken ska jag köra idag? Hjälp.
(SKX007, 7c43-7010,
Halios Seaforth, Magrette Waterman Bronze,
SRPB53, SBDA005)
Vi hade några som liknade dem när jag var liten på 80-talet. Är det elektrostathögtalare?Trodde nästan att Mark Knopfler satt nånstans i lokalerna och spelade. Tror att det lätt skulle gå att urskilja om karln hade klippt naglarna mellan två inspelningsdagar.
Finns ett par renoverade i USA, endast $ 22.000!
http://www.truesoundworksaudio.com/apogees-for-sale.html
Yup!Vi hade några som liknade dem när jag var liten på 80-talet. Är det elektrostathögtalare?
Hoppas att dem inte var lika dyra, tror morsan hivade dem på tippen när hon flyttade De lät bra kommer jag ihåg och var riktigt höga. Bra bit över två meter.Yup!
Det är (var) en av få elektrostatik som klarade att då lite djupare i registret utan att tappa fattningen, men så behövde dom MASSOR av Ampere också!
I dom flesta moderna elektrostater sätter man en bättre sub i botten. Storleken blir hanterbar och basen bättre!
Rena kapet ju! Jag älskar ljudet från elektrostater. Runt 2007 så byggde jag ett par egna tillsammans med en kompis morbror som är en extremt duktig högtalarbyggare och specialicerad på just elektrostater. Han har vunnit riktigt fina priser för det han har byggt. Delarna bestod av hyllplan från IKEA, plastfilm (som man klär skolböcker med) från Biltema mm. och sen lite av hans "magic electrostatic paint" som man målade membranen med. Jag har aldrig hört så bra ljud någonsin kan jag säga, det gick inte att höra var ljuder kom ifrån, hela rummet var bara fullt med ljud. Ett vanligt membran på ett mellanregister har en yta på runt 300cm2 men på dessa var det 4000cm2, lite skillnad. Man fick vara lite försiktig bara för om man rörde båda plåtarna samtidigt så fick man 14 000 volt i handen.Trodde nästan att Mark Knopfler satt nånstans i lokalerna och spelade. Tror att det lätt skulle gå att urskilja om karln hade klippt naglarna mellan två inspelningsdagar.
Finns ett par renoverade i USA, endast $ 22.000!
http://www.truesoundworksaudio.com/apogees-for-sale.html
Ögonblicksbild av mina nuvarande (skrivbords-)dykarklockor. Tillräckligt med utrymme för en Squale i handflatan. Bara 3 platser kvar på gruppköpet nu!
...men vilken ska jag köra idag? Hjälp.
(SKX007, 7c43-7010,
Halios Seaforth, Magrette Waterman Bronze,
SRPB53, SBDA005)
Hoppas att dem inte var lika dyra, tror morsan hivade dem på tippen när hon flyttade De lät bra kommer jag ihåg och var riktigt höga. Bra bit över två meter.
Jag är också lite känslig mot vassa kanter. Låsets hörn skulle behöva poleras lite för att man inte ska riva sig själv och andra. Men det är också som vanligtDet är lika bra som annat i den prisklassen tycker jag. Jag är lite känslig för dykförlängningar som är för korta för att gå utan utanpå våtdräkten … men man kanske ska se den som mikrojustering istället
Jepp, fick nyss mail. Lååååååååångt bortom min verklighet.
Magrette eller Halios. Svårt att välja men kanske att brons är lite höstigare...
Stiligt! För mig skulle det bli Halios. Den livar upp såhär en gråmulen måndag
Vad har hänt?Gillar min Steinhart skarpt men är redigt trött på deras customer service