• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det är inte direkt någon finish på den, så gott som helpolerad och traskan var nog strået vassare, men allt annat på den var nog bättre på Smiths. Tavlan var riktigt bra och crisp, verket gick ruggit bra också vill jag minnas. Glaset var en höjdare, högt kupat ”vintage” safirglas med bra AR. Men boett och boettlock var lite för vanilj som sagt, blankt och enkelt :) Länken var solid och hela bygget kändes väldigt tajt. Hyfsat bra drag i lumen också.

@MaBr kan nog ge ett bättre utlåtande mellan just dem två ;)

Thanks man! Låter som ett bra köp. Hoppas den kommer fort. Lägger så klart upp massa bilder.

Grattis! Men vad sjutton dricker du? Hallonsoda?

På många håll blandar man öl med andra drycker. Shandy. Radler. Men i det nordliga amerikat är det inte helt ovanligt att blanda sin blaskiga öl med tomatjuice... i Mexico med lite tabasco i. Det ser ut ungefär som det där. Uppe i Kanada så tar man istället till Clamato Juice.. Clamato är en förkortning av ingredienserna.. "Clam + Tomato".

Dagens tips: Ölen är bättre utan Clamato Juice i. :blackeye:

På många håll blandar man öl med andra drycker. Shandy. Radler. Men i det nordliga amerikat är det inte helt ovanligt att blanda sin blaskiga öl med tomatjuice... i Mexico med lite tabasco i. Det ser ut ungefär som det där. Uppe i Kanada så tar man istället till Clamato Juice.. Clamato är en förkortning av ingredienserna.. "Clam + Tomato".

Dagens tips: Ölen är bättre utan Clamato Juice i. :blackeye:

Mmmm Michelada!! Så jäkla nice på sommaren.

Efter att ha jobbat i trädgården hela dagen så har man gjort sig förtjänt av en sån här. Min affordable trädgårdsklocka är fortfarande på, den är så härlig. :D

Firar dessutom tvåårig bröllopsdag idag! :happyhappy:
PSX_20191006_170347.jpg
Stämmer in i kören och säger grattis :)

... kanske borde gifta mig jag med någon gång, fast jag får nog prova tanten lite till så jag vet att hon håller, man vill ju inte rusa in i något :p

... kanske borde gifta mig jag med någon gång, fast jag får nog prova tanten lite till så jag vet att hon håller, man vill ju inte rusa in i något :p
Äh vet ändå aldrig när det är rätt för alltid. Första hustrun i 15 år, nu andra i 12 och det blir nog långt hoppas jag.
Inget att hålla igen på, gör som ni känner för nu.. :)

Grattis! Åren tickar på!:)

Se där ja, två stabila. Må det bli många till. :cool: Hjärtliga gratulationer... :)

Tack så mycket mina vänner! :happyhappy: @FreakyLeo, det är bara att slå till. Det är iofs ganska lång uppsägningstid när man har en sparv men man kan alltid avbryta om det inte funkar! :D :p

Efter att ha jobbat i trädgården hela dagen så har man gjort sig förtjänt av en sån här. Min affordable trädgårdsklocka är fortfarande på, den är så härlig. :D

Firar dessutom tvåårig bröllopsdag idag! :happyhappy:
PSX_20191006_170347.jpg
Bättre sent än aldrig!
Stort grattis på bröllopsdagen! :)
Själv gjorde jag det enkelt för mig. Vi gifte oss på hennes 40:årsdag!
Lättare att komma ihåg då ;)

Nyligen lanserades ett nytt svenskt mikromärke, Carl Gustaf.

När man är lite intresserad av marknadsföring så kan tråden om detta inte läsas som annat än lite av en tågolycka. Klockan är nog egentligen inte alls riktad till oss här utan en helt annan målgrupp, jag gissar folk som är lite äldre, lite mindre klockintresserade och där denna klocka kostar mindre än kikarsiktet på deras jaktgevär eller vad deras Audi tappar i värde på några månader.

Nåväl, trots att vi kanske inte är målgruppen kan jag förstå att man också försöker göra lite PR på Sveriges största klockforum. Men frågan är om de inte borde ångra den tråden nu - kanske inte starten av den, men i alla fall hur man svarat på frågor i den. Jag tror inte man var beredd på varken kritiken av "storyn" eller på de tekniska frågorna.

Nånstans här tror jag det finns en läxa att dra. Det är ju några studenter som huserar här, ingen av er som pluggar marknadsföring? Här finns kanske ämne till en uppsats. :)

Har läst igenom hela tråden nu.
Det är beklämmande att se hur taffligt och inkompetent företaget i fråga besvarar den, i mångt och mycket, befogade kritiken. I synnerhet i det fallet där de har en legitim produkt och sedan kastar bort sin första (och enda?) chans att ge ett trovärdigt intryck. För trovärdighet behöver man väl om man ska sälja en klocka för 20000:-?Luktar rävspya.

Jo, jag vet en till...
Genom att lösa det så, är det lättare att minnas hur många år det är osv.
Dessutom gjorde vi det i samband med en kattutställning, samtidigt som en av katterna tog högsta titeln (Supreme Champion)
Nörd?
Nejdå! :D
Det som räddat mig är att frugan glömde vår bröllopsdag en gång då jag faktiskt lyckats komma ihåg den. Det kan och kommer jag alltid använda till mitt försvar vid tillfällig minnesförlust framöver.. :D

Har läst igenom hela tråden nu.
Det är beklämmande att se hur taffligt och inkompetent företaget i fråga besvarar den, i mångt och mycket, befogade kritiken. I synnerhet i det fallet där de har en legitim produkt och sedan kastar bort sin första (och enda?) chans att ge ett trovärdigt intryck. För trovärdighet behöver man väl om man ska sälja en klocka för 20000:-?Luktar rävspya.

Dock är det bara första chansen för oss här på forumet. Det finns många som inte läser här också. :)

Tack så mycket mina vänner! :happyhappy: @FreakyLeo, det är bara att slå till. Det är iofs ganska lång uppsägningstid när man har en sparv men man kan alltid avbryta om det inte funkar! :D :p

Grattis @MaBr. Jag friade efter två kids. Känns som det aldrig kommer att ske i nuläget. Vi har lite olika bild på hur det ska ske :)

Edit: Vi vill ju båda två, men svårt att få ihop när man två små redan som tar upp all tid.

Eddie på Timefactors tog tydligen 181 ordrar idag och säger att det tar normalt 2,5 vecka att få ihop alla ordrar, men menar på att han kör i reducerad fart nu. Fan, hoppas den kommer inom skälig tid.

Bättre sent än aldrig!
Stort grattis på bröllopsdagen! :)
Själv gjorde jag det enkelt för mig. Vi gifte oss på hennes 40:årsdag!
Lättare att komma ihåg då ;)
Tack så mycket! :) Haha, det var ju väldigt smart! Var det verkligen din idé? ;)

Grattis @MaBr. Jag friade efter två kids. Känns som det aldrig kommer att ske i nuläget. Vi har lite olika bild på hur det ska ske :)

Edit: Vi vill ju båda två, men svårt att få ihop när man två små redan som tar upp all tid.
Ja, det är inte helt lätt att hinna med. Jag har bara en och det är fullt upp hela tiden men ni kommer nog att hinna med det tid nog. :happyhappy:

Min fru friade till mig mitt under förlossningen, hög som ett jävla hus på lustgas och annat smärtstilland, haha. Vem kan säga nej i den situationen? :eek: :D

Eddie på Timefactors tog tydligen 181 ordrar idag och säger att det tar normalt 2,5 vecka att få ihop alla ordrar, men menar på att han kör i reducerad fart nu. Fan, hoppas den kommer inom skälig tid.
Undra varför han inte tar in hjälp när klockorna ändå säljer såpass bra? Särskilt om han nu har problem med hälsan.

• Like
Reactions: FOQ
Tillbaka
Topp