• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

En alldeles sann nördhistoria!
Frukost hos en uppfödarkompis i Örebro.
Jag: Vilken fin husis som gick förbi!
Kompis: är det en F03?
Frugan: Nej en N22
Kompis: Åhå, då bor den två hus bort på vänster!
Färgkoder, helt begripligt, eller?

Nix men väldigt charmigt. Vår numer saliga katt var vit och bodde hos oss. Kod? :)
Kan kanske vara bra att veta nån gång.

Tack så mycket! :) Haha, det var ju väldigt smart! Var det verkligen din idé? ;)

Ja, det är inte helt lätt att hinna med. Jag har bara en och det är fullt upp hela tiden men ni kommer nog att hinna med det tid nog. :happyhappy:

Min fru friade till mig mitt under förlossningen, hög som ett jävla hus på lustgas och annat smärtstilland, haha. Vem kan säga nej i den situationen? :eek: :D

Haha, vilken badass move! Vanligtvis svär dom väl åt en!

Efter att ha jobbat i trädgården hela dagen så har man gjort sig förtjänt av en sån här. Min affordable trädgårdsklocka är fortfarande på, den är så härlig. :D

Firar dessutom tvåårig bröllopsdag idag! :happyhappy:
PSX_20191006_170347.jpg
Grattis!

Nix men väldigt charmigt. Vår numer saliga katt var vit och bodde hos oss. Kod? :)
Kan kanske vara bra att veta nån gång.
HUS, för Housecat, allas vår salige Alva Uddin som fick den franska gubbmaffian att byta från DOM, som stod för Domestic cat.
Och sedan ett litet w för white.
Du minns inte ögonfärgen?
EMS för eran kisse: HUS w plus eventuellt nåt för ögonfärg!

Tack så mycket! :) Haha, det var ju väldigt smart! Var det verkligen din idé? ;)

Ja, det är inte helt lätt att hinna med. Jag har bara en och det är fullt upp hela tiden men ni kommer nog att hinna med det tid nog. :happyhappy:

Min fru friade till mig mitt under förlossningen, hög som ett jävla hus på lustgas och annat smärtstilland, haha. Vem kan säga nej i den situationen? :eek: :D
Absolut! :)
Vilken hardcore fru du har! :)

Underbart! Hade nog funderat och väntat, då kom det upp i dimmorna. :)
Så kan det säkert vara, blev i alla fall en bra story. :D Ska erkänna att jag lipade som ett barn, haha.

Tack så mycket! :)

Absolut! :)
Vilken hardcore fru du har! :)
Bra planerat då! :D Minst sagt, hon är ingen man bråkar med... :nailbiting:

Grattis! Må ni få många år till! :)
Tack kompis, det hoppas jag verkligen! :happyhappy:

Äh vet ändå aldrig när det är rätt för alltid. Första hustrun i 15 år, nu andra i 12 och det blir nog långt hoppas jag.
Inget att hålla igen på, gör som ni känner för nu.. :)

Tack så mycket mina vänner! :happyhappy: @FreakyLeo, det är bara att slå till. Det är iofs ganska lång uppsägningstid när man har en sparv men man kan alltid avbryta om det inte funkar! :D :p

Äh, vi har ju bott ihop i över 16år så jag antar att jag få stå mitt kast nu :)

4350 hade dom reserverat. Damm you SEK!

Frågan är vad vi tjänar mest på att vi får betala moms men att pundet kommer att kollapsa efter brexit eller att dem skippar skiten istället och stannar kvar? :)

Fan, läste lite trådar om Timefactors. Eddie verkar inte vara den roligaste personen att ha och göra med. Borde man avbeställa? Klockan i sig är ju otroligt lockande.

Frågan är vad vi tjänar mest på att vi får betala moms men att pundet kommer att kollapsa efter brexit eller att dem skippar skiten istället och stannar kvar? :)
Kanske har fattat fel men om de är utanför EU skall de väl inte lägga på engelsk VAT/moms när de exporterar till Sverige vilket gör att priset sjunker med så där 20%. Sen skall vi väl lägga på svensk moms här? Blir det så stor skillnad på momskostnaden? Menar ni att vi skall betala både engelsk och svensk moms?

Just momsen går vi säkert +-0 på. Idag debiteras brittisk eller svensk moms direkt av handlaren om du köper från en brittisk handlare. Om/när de lämnar EU kan de sälja utan sin egen moms, men den svenska läggs på vid gränsen. Förlusten blir väl lite avgifter till Postnord eller vem du nu låter ta in paketet + eventuellt lite tull, men den är ju låg jämfört med momsen.

Det man inte INTE INTE vill är att lägga en beställning på varor innan de lämnar så att man får betala moms till handlaren, och sen hinner de går ur EU innan prylarna kommer så att svensk moms kommer till vid gränsen i alla fall. Även om det inte är otroligt med en förlängning bortom 31:a oktober skulle jag dra mig för att beställa saker med förbetalning från den där ön just nu, om man inte garanterat vet att de kommer hit innan oktober är slut.

Men det är ju jag. Och om jag fattat situationen rätt. :)

Just momsen går vi säkert +-0 på. Idag debiteras brittisk eller svensk moms direkt av handlaren om du köper från en brittisk handlare. Om/när de lämnar EU kan de sälja utan sin egen moms, men den svenska läggs på vid gränsen. Förlusten blir väl lite avgifter till Postnord eller vem du nu låter ta in paketet + eventuellt lite tull, men den är ju låg jämfört med momsen.

Det man inte INTE INTE vill är att lägga en beställning på varor innan de lämnar så att man får betala moms till handlaren, och sen hinner de går ur EU innan prylarna kommer så att svensk moms kommer till vid gränsen i alla fall. Även om det inte är otroligt med en förlängning bortom 31:a oktober skulle jag dra mig för att beställa saker med förbetalning från den där ön just nu, om man inte garanterat vet att de kommer hit innan oktober är slut.

Men det är ju jag. Och om jag fattat situationen rätt. :)
Dito sa Bull, så har jag också tänkt! :) Inte beställa så att man hamnar i övergången.

Tillbaka
Topp