• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jävligt sugen på en meccaniche veneziane.
Läst och hört mkt skit, men även massa positivt.
Vad säger ni?
Det är deras sub hommage jag är intresserad av
Personligen upplever jag skithögen större än "bra-högen", vilket gör mig skeptisk. Kan såklart vara så att det gick bättre än predicerat och att de därför tog sig vatten över huvudet, men deras sätt att "lösa" saker på känns mer som att de försöker maximera vinsten på kundens bekostnad än att sätta kunden först, vilket jag har mycket svårt för.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fin den här FOD-kronografen.
D24862F6-9E49-403B-81CE-E77E5566B52C.jpeg
Blev jäkligt schysst på Tropic Star! :)
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Har också hört att deras kundservice och kommunikation är dålig men har ingen erfarenhet av klockorna. Såg att det låg en ute på K&S häromdagen, kanske kan det vara något?
Det är den jag har i sikte. Han ville byta mot min squale tropic och jag tackade nej snabbt. Men sen läste jag lite mer och fick lite mer info.
Den är jäkligt fin men sen läser man allt skit
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Personligen upplever jag skithögen större än "bra-högen", vilket gör mig skeptisk. Kan såklart vara så att det gick bättre än predicerat och att de därför tog sig vatten över huvudet, men deras sätt att "lösa" saker på känns mer som att de försöker maximera vinsten på kundens bekostnad än att sätta kunden först, vilket jag har mycket svårt för.
Upplever det på samma sätt. Men den är förjävla fin, svårt är det.
Så länge man inte behöver ha med dom att göra så är det cool. Men problemet blir ju om det händer något med den
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag blev lite sugen på en sån här. Jag är verkligen inget fan av visarna med resten är ganska najs...

Materials
Case - 316L Stainless Steel Lens - LEXAN Polycarbonate
Movement
Seiko Instruments Inc. NH35A Automatic Winding Mechanism
Dimensions
Case Width - 40mm excl. crown Case Thickness - 15mm incl. crystal
Water resistance
10 Bar / 100 Meters

b05_cali_green_c.jpg

Artboard7.jpg

Artboard5.jpg

Basecamp_Cali_Basic-1.png

Basecamp_Cali_Green-1.png

Basecamp_Cali_Mil-1.png
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Jag blev lite sugen på en sån här. Jag är verkligen inget fan av visarna med resten är ganska najs...

Materials
Case - 316L Stainless Steel Lens - LEXAN Polycarbonate
Movement
Seiko Instruments Inc. NH35A Automatic Winding Mechanism
Dimensions
Case Width - 40mm excl. crown Case Thickness - 15mm incl. crystal
Water resistance
10 Bar / 100 Meters


Basecamp_Cali_Mil-1.png

Är det inte oproportionelig bezel på den där? Liten tavla, stor ring.
 

steelie

Breitling
Jag blev lite sugen på en sån här. Jag är verkligen inget fan av visarna med resten är ganska najs...

Materials
Case - 316L Stainless Steel Lens - LEXAN Polycarbonate
Movement
Seiko Instruments Inc. NH35A Automatic Winding Mechanism
Dimensions
Case Width - 40mm excl. crown Case Thickness - 15mm incl. crystal
Water resistance
10 Bar / 100 Meters

b05_cali_green_c.jpg

Artboard7.jpg

Artboard5.jpg

Basecamp_Cali_Basic-1.png

Basecamp_Cali_Green-1.png

Basecamp_Cali_Mil-1.png
Inte min kopp te, men den där mönstrade urtavlan var härlig!
 

Mobdil

Omega
Jag har två från twostitch, det där på din bild och ett svart racing. Tycker kvalitén är bra, båda mina har dock blivit lite väl mjuka men detta efter mycket flitig användning så fair enough. Racingbandet ser i princip nytt ut fortfarande, medans det ljusbruna har slitits snyggt. Det tog dock lång tid med leverans, fastnade med PostNord tyvärr (knappast twostitch fel). Hoppas det hjälper!

EDIT: roligare med bild:
Tack :) låter lovande tycker jag! Får ta och prova ett känns det som.
 
Topp