• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Och de dyker nästan aldrig upp som begagnat heller. Såg dem när de såldes av CW och en beg på c24 är nog allt jag sett. Var det en LE?
Även Nearly new går åt direkt.
Dessa kom ut i Fredags och försvann lika fort.
7B0E8C59-D076-4417-9705-B8F7E9B85A72.jpeg
 
Någon som provat läder från two-stich och kan rekommendera dom? Eller något annat tips? Köpte ett för 200 pix som repas bara man nuddar det tyvärr. Osade plast när jag packade upp det. Aja, dumt att vara dumsnål ibland :D
Screenshot_20191014-214942_Chrome.jpg
Jag har två från twostitch, det där på din bild och ett svart racing. Tycker kvalitén är bra, båda mina har dock blivit lite väl mjuka men detta efter mycket flitig användning så fair enough. Racingbandet ser i princip nytt ut fortfarande, medans det ljusbruna har slitits snyggt. Det tog dock lång tid med leverans, fastnade med PostNord tyvärr (knappast twostitch fel). Hoppas det hjälper!

EDIT: roligare med bild:
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: M26
Fantastiskt vilket värde som skapas av mikromärken. Jag vore tacksam om någon med erfarenhet av mikromärken i prisklassen 5000-12000:- ville skriva något om hur kvalitén skiljer mellan dem.
 
Hej vänner, detta inlägg tycker jag förtjänar en egen tråd eg. Vår LE Squale visas här för Gnomon av Andrea Maggi, CEO Squale. Tack alla som bidragit till utvecklingen av allas våran egen Squale LE. Om ngn nu är sugen kan vi eventuellt få till ett par dinkor till. :)
upload_2019-10-15_8-26-2.png

upload_2019-10-15_8-26-24.png
Whoooaaa! Coolast ever ju! :wideyed: :eek: Jag vill ha det där pappret och sätta på väggen! :woot: Squale! Squale! Squale!
 
Liten rescension här :)
https://www.ablogtowatch.com/alpina-startimer-pilot-heritage-watch-review/
På chrono24.se finns de till salu mellan 10-15 tusen.
Edit: Jag vet inte huruvida Alpina har någon svensk generalagent.
Ok!
För mig saknar svensk generalagent betydelse. Kan lika gärna köpa via Chrono24!
Stjärnurmakarna i Västerås saluför Alpina. Har kikat på den GMT:n ett antal gånger men tyckt det varit lite för mycket pengar. Riktigt trevlig annars. True GMT dessutom.
 
Fantastiskt vilket värde som skapas av mikromärken. Jag vore tacksam om någon med erfarenhet av mikromärken i prisklassen 5000-12000:- ville skriva något om hur kvalitén skiljer mellan dem.

Min snabba analys är villet urverk som används. De med ETA 2824, och liknande kloner tenderar att ligga i spannet ca 7000-15000 och uppåt.
De med NH35 m fl ligger i det undre spannet. I övrigt så är nog kvalitet +/- över hela spannet.
 
Tillbaka
Topp