• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag är också intresserad av tanktips! Behöver inte vara mikro men affordable (Under 10k). Nytt ej vintage.

Orient har ju en del, den ena fulare än den andra. Jag har den här kvartsaren:

IMG_0031.JPG


Om du är sugen så säg till, jag använder den inte.
 
Bara jag som har så klena handleder. :sorry:
Aj, då!
18.5cm, plus att det är plankmodellen. Platt ovansida!
Farsgubben hade groteska 22,5 cm.
Lillcertlnan satt allt som oftast på honom (27,5*27,5mm).
Frågan ”kan jag ha 36mm på xx cm handled är såååå onödig!
image.jpg
image.jpg

Japp!
Det är en gammal Renault i bakgrunden!
Han har en XK 120 och en gammal -30 tal Aston också. :)
44AA99C3-8E8A-4136-BC1D-AB89ED1B77BA.jpeg
 
Senast ändrad:
Aj, då!
18.5cm, plus att det är plankmodellen. Platt ovansida!
Farsgubben hade groteska 22,5 cm.
Lillcertlnan satt allt som oftast på honom (27,5*27,5mm).
Frågan ”kan jag ha 36mm på xx mm handled är såååå onödig!
image.jpg
image.jpg

Japp!
Det är en gammal Renault i bakgrunden!
Han har en XK 120 och en gammal -30 tal Aston också!
22,5cm är ju helt galet! :eek: Mina är på knappa 16,5cm så det är ju en bit ifrån... :D Äh, det där tramset folk håller på med, det är bara en vanesak att bära en liten klocka! Slänger in en bild på en kille med en 32-33mm Rolex (sorry tråden).
hemingway.jpg


Ingen dålig samling med bilar din granne har! :wideyed:
 
Aurum , allas våran glädjespridare, det är som du vet en äkta Rolex, med aftermarket dial med lite bling i, ingen big deal för mig , tvärtom så gillar jag tavlan, och jag kommer posta den precis så mycket, eller lite jag vill, oavsett vad du och dina polare tycker, punkt, för min del.....
Vad är det för referens på din dj med "pärlemotavlan"?
 
Fredaaaaag! Vad sportar ni för kul klocka idag vänner?
Själv blev det NTH, efter att ha blivit inspirerad av @Mobdil Så köpte jag på mig lite band för att prova på Barracudan. Idag, på läder. Mycket behagligt måste jag säga.
0WywGlC.jpg
Wotd. Burit airmans nästan hela veckan med nåt undantag. Får hitta nåt annat i helgen, :) som jag önskar er en god.
IMG_20191018_102717_6.jpg
 
Orient har ju en del, den ena fulare än den andra. Jag har den här kvartsaren:
IMG_0031.JPG

Om du är sugen så säg till, jag använder den inte.
Guld är tyvärr inte riktigt min grej. Sen hade jag hoppats på mer klassiskt? tank-utseende. d.v.s. mer rektangulär i.s.f. fyrkantig. Dom blir så klumpiga om dom är fyrkantiga tycker jag. Men det är verkligen svårt att hitta något nytt idag verkar det som... :(
 
Ja den där gillade jag faktiskt. Tro hur den gör sig på läderband. Hade avskrivit Oris p.g.a. deras prisbild förut. Har Regawatches butik i Stockholm eller är det bara postorder som gäller? Och varför kallar Oris den för dammodell?!?
Hatar uttrycket dammodell, vafan är det liksom? Min fru har både större och "manligare" klockor än vad jag nånsin haft ¯\_(ツ)_/¯
 
Tillbaka
Topp