• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Japansk affordable idag
IMG_20191018_155656-01.jpeg
 
Ja det är nog safe to say att hon bestämmer hemma. De där ögonen går liksom inte att säga nej till.

Edit: @thewordfox kan kan intyga. Han har träffat yrvädret
Tror dej. Vi har haft katt och det är klart vem som hade starkast vilja och mjukast blick, ibland hårdast.
Var ska ni sova, det här är min plats!
Bild 111.jpg

Låt bli och släck igen för fasiken...
Bild 112.jpg

Nämen det var då väl... dra åt .... innan jag...
Bild 113.jpg

Nåja, ontrack igen med ett par suddiga handledsskott på dagens...

IMG_20191018_173515_1.jpg

....som passande blivit klädd i svart läder på fredagskvällen :blackalien::watching::dead:. Oavsett era nöjen, ha en trevlig kväll
IMG_20191018_173536_2.jpg
 
Den sista bilden är fantastiskt bra! Synd att det inte är en Saab bara
Är det du pappa? Skickade samma bild till honom och han sa exakt samma sak! :eek: :D

För ovanlighetens skull så kör vi Stone även här :hilarious: Får inte öppna den innan middagen trots att jag bönar och be(e)r
sWVwI2K.jpg
Aw, hårt liv! Jag är hemma själv med dottern idag så jag gör som jag vill, hehe. :cool: Den där är riktigt trevlig, bra val. :happyhappy:

Right back at ya! Lägg märke till min stenhårda (supernördiga) öppnare
QThjGe3.jpg
Den var verkligen stenhård, haha! :D Hur var Jackhammern?

Ingen aning, har noll koll på gamla bilar. Fin var den i alla fall! :)
 
Är det du pappa? Skickade samma bild till honom och han sa exakt samma sak! :eek: :D


Aw, hårt liv! Jag är hemma själv med dottern idag så jag gör som jag vill, hehe. :cool: Den där är riktigt trevlig, bra val. :happyhappy:


Den var verkligen stenhård, haha! :D Hur var Jackhammern?


Ingen aning, har noll koll på gamla bilar. Fin var den i alla fall! :)
Riktigt fin, trodde på en avsevärt mörkare IPA, enbart grundat på etiketten haha!
 
Är det du pappa? Skickade samma bild till honom och han sa exakt samma sak! :eek: :D


Aw, hårt liv! Jag är hemma själv med dottern idag så jag gör som jag vill, hehe. :cool: Den där är riktigt trevlig, bra val. :happyhappy:


Den var verkligen stenhård, haha! :D Hur var Jackhammern?


Ingen aning, har noll koll på gamla bilar. Fin var den i alla fall! :)
Du kan kalla mig pappa från och med nu! Haha
 
Så du svarade på din orderbekräftelse som var från [email protected]
och fick där besked att de skickar en ny länk utan att du behöver skicka tillbaks den gamla?

För mig har det tagit nästan en veckas mailande samt att jag ska skicka tillbaka min länk först och när den är på väg skickas den nya. Har dock lågt förtroende för att de verkligen gör så.
För att citera mig själv. Min gamla länk hamnade hos CW på under 20h. Imponerande DHL!
Inte alls lika imponerande av Customer Support hos CW att inte ha skickat iväg min EDIT: ersättningslänk än. Riktigt uselt. Hoppas den kommer i början av nästa vecka.
Får bjuda på en bild så länge. Trevlig helg!
@Nicke75 Hur bar du dig åt egentligen?
C717DB85-B3ED-4FBA-9A1E-C5ED2D8D3286.jpeg
 
Senast ändrad:
Har vi någon som testat märket defakto i tården?! Tyskt & minimalistiskt. Spanar efter klocka till frun som är något besviken på sin Leff Amsterdam. Glaset på den (leff) ser ut som nåt man plockat från en frusen vattenpöl, riktigt B.

Specs Defakto;
  • Two-hand watch
  • 40 mm, two-piece stainless steel watchcase (316L), fine sandblasted, PVD-coated
  • 40 mm x 46.8 mm x 6.6 mm, weight 44 g
  • Massive, engraved, screw-down case back (316L)
  • Ronda 712 movement, made in Switzerland
  • Black dial, matt
  • Rounded watch hands, matt white, fluorescent, Superluminova
  • Ergonomic clasp with engraved Defakto Logo
  • Antireflective sapphire crystal
  • German-made Defakto cowhide strap
  • Water resistant to 5 atm
  • Made in Pforzheim, Germany
Här är bild på defakton;
FA8DAB57-0231-4EE7-9769-24C0F127F070.jpeg

Mest läst gott, noll koll på prisvärdhet dock. Varit nära deras Quartz Enhand vid något tillfälle men kom på jag nog inte klarar av den form av tidvisning :rolleyes:
 
För att citera mig själv. Min gamla länk hamnade hos CW på under 20h. Imponerande DHL!
Inte alls lika imponerande av Customer Support hos CW att inte ha skickat iväg min ersättningsjobb än. Riktigt uselt. Hoppas den kommer i början av nästa vecka.
Får bjuda på en bild så länge. Trevlig helg!
@Nicke75 Hur bar du dig åt egentligen?
C717DB85-B3ED-4FBA-9A1E-C5ED2D8D3286.jpeg
Snygg kombo ändå.
Hade mailkontakt med supporten och lite frågor innan jag köpte klockan.
Men supporten skickade mig vidare till deras manager.
Så jag hade kvar den mailadressen.
När klockan anlände och jag upptäckte märkena så lovade personen mig att skicka ny länk på studs och att så får det absolut inte gå till.
 
CW's egna forum har en del kunder som inte alls är nöjda med vissa saker.
Sen verkar det ju fungera i dom flesta fall, med vissa tråkiga undantag. Som i @parasec fall.
Hoppas verkligen att det löser sig, för det är ju en sån grym klocka.
 
För att citera mig själv. Min gamla länk hamnade hos CW på under 20h. Imponerande DHL!
Inte alls lika imponerande av Customer Support hos CW att inte ha skickat iväg min ersättningsjobb än. Riktigt uselt. Hoppas den kommer i början av nästa vecka.
Får bjuda på en bild så länge. Trevlig helg!
@Nicke75 Hur bar du dig åt egentligen?
C717DB85-B3ED-4FBA-9A1E-C5ED2D8D3286.jpeg
Men fantastiskt snyggt nato du satt på i.a.f. ;):D
cnr.jpg
 
Senast ändrad:
Minst sagt, väldigt fint skick på den! :)
Nu ska vi se här, gäller att få ihop den här sanslösa historien. Tydligen så finns det tokigt folk som samlar på bilar...
Har en bekant som jobbade på Ånge urdelar. Han besökte en vän, som inte bryr sig om klockor men om bilar.
Han är snickare och kör en duett med ribbfront som firmabil.
Han har två gamla fenmercedesar och en -55 Cheva Nomad.
Han frågar om min klockbekant har sett hans pappas gamla klocka.
Han drar fram en NOS Flightmaster -68 som han ger till min bekant. DEN VAR ALDRIG ANVÄND ÖHT!
Sån tur vill jag också ha...
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp