• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Screenshot_20191018-115233_Gmail.jpg
Kan det vara så att de inser nåt om Brexit kanske?
 
Fredaaaaag! Vad sportar ni för kul klocka idag vänner?
Själv blev det NTH, efter att ha blivit inspirerad av @Mobdil Så köpte jag på mig lite band för att prova på Barracudan. Idag, på läder. Mycket behagligt måste jag säga.
0WywGlC.jpg
Kör denna idag. Får bli en lite otydlig vinkelbild eftersom den kanske inte hör till dom som är mest affordable :).
gCWe8Yh.jpg
 
Jag är väl en av de (kanske få?) nöjda.
Då jämför jag med andra mikros och annat i samma prisklass som t.ex Squale, Zelos, Evant, Glycine m.fl
Har en GMT jag tycker är bra. Köpt begagnad så jag drabbades inte av leveransproblemen mm som var efter deras kickstarterkampanj.
Fick dock direkt svar och en lite pengar via Paypal när jag såg att GMT-visaren inte synkade helt.
Även jag är en av de nöjda. Har både en GMT och en Nereide 3.0. Visst var det leveransproblem efter kickstarterkampanjen, men det tror jag inte är speciellt ovanligt. Vidare har jag inte haft några kvalitetsbrister och tycker nog att jag fått mycket klocka för pengarna. Som med all information på webben ska man nog ta en del med en viss nypa salt. Men det är givetvis upp till var och en att skapa sig en egen uppfattning.
 
Har vi någon som testat märket defakto i tården?! Tyskt & minimalistiskt. Spanar efter klocka till frun som är något besviken på sin Leff Amsterdam. Glaset på den (leff) ser ut som nåt man plockat från en frusen vattenpöl, riktigt B.

Specs Defakto;
  • Two-hand watch
  • 40 mm, two-piece stainless steel watchcase (316L), fine sandblasted, PVD-coated
  • 40 mm x 46.8 mm x 6.6 mm, weight 44 g
  • Massive, engraved, screw-down case back (316L)
  • Ronda 712 movement, made in Switzerland
  • Black dial, matt
  • Rounded watch hands, matt white, fluorescent, Superluminova
  • Ergonomic clasp with engraved Defakto Logo
  • Antireflective sapphire crystal
  • German-made Defakto cowhide strap
  • Water resistant to 5 atm
  • Made in Pforzheim, Germany
Här är bild på defakton;
FA8DAB57-0231-4EE7-9769-24C0F127F070.jpeg
 
Tillbaka
Topp