Från Watchgeckos Instagram.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag såg att de hade lite onehanders Tyskarna brukar ju inte sälja skit Den jag lade upp bild på gick på €349 utan någon som helst rabatt då. Så det är ju dubbelt upp i pris mot frugans Leff. Riktigt synd på leff, tycker de har en schysst design men de levererar ju inte alls. Skulle säga nån nivå under triwa i kvalitet. Aaaja vi får seMest läst gott, noll koll på prisvärdhet dock. Varit nära deras Quartz Enhand vid något tillfälle men kom på jag nog inte klarar av den form av tidvisning
MummaFrån Watchgeckos Instagram.
Hittade dessa som inte är mikro men sannerligen affordable om man vill prova en tank:
LIP Churchill, vilket verkar vara en reissue av deras egen modell.
https://www.lip.fr/en/21-churchill?page=1
Tack! Ibland måste man väl få en dålig upplevelse helt enkelt.Snygg kombo ändå.
Hade mailkontakt med supporten och lite frågor innan jag köpte klockan.
Men supporten skickade mig vidare till deras manager.
Så jag hade kvar den mailadressen.
När klockan anlände och jag upptäckte märkena så lovade personen mig att skicka ny länk på studs och att så får det absolut inte gå till.
Tack! Klockan är helt fantastisk. Är mycket nöjd med den.CW's egna forum har en del kunder som inte alls är nöjda med vissa saker.
Sen verkar det ju fungera i dom flesta fall, med vissa tråkiga undantag. Som i @parasec fall.
Hoppas verkligen att det löser sig, för det är ju en sån grym klocka.
instämmer. Riktigt snygg
Jag tror att det bara handlar om att de är väldigt underbemannade (vilket jag har för mig att de till och med erkände rakt ut när jag var i kontakt med dem gällande min C65 GMT) och att de inte har någon rutin i att man som kund har kontakt med en och samma person under hela processen och då blir det en del goddag xyskaft-svar och frågor om saker som man redan förklarat.CW's egna forum har en del kunder som inte alls är nöjda med vissa saker.
Sen verkar det ju fungera i dom flesta fall, med vissa tråkiga undantag. Som i @parasec fall.
Hoppas verkligen att det löser sig, för det är ju en sån grym klocka.
Ja, hittar jag inget annat inom rimlig tid så beställer jag en T18 för att se om jag och tanks funkar. Aldrig ägt förut.Gillar den med länken! Fin logga på dom också.
Ja, hittar jag inget annat inom rimlig tid så beställer jag en T18 för att se om jag och tanks funkar. Aldrig ägt förut.
Det är löst för min del fick en ny länk hem efter 2dagar.Jag tror att det bara handlar om att de är väldigt underbemannade (vilket jag har för mig att de till och med erkände rakt ut när jag var i kontakt med dem gällande min C65 GMT) och att de inte har någon rutin i att man som kund har kontakt med en och samma person under hela processen och då blir det en del goddag xyskaft-svar och frågor om saker som man redan förklarat.
Det känns även som att de förmodligen lider av lite växtvärk med tanke på vilket uppsving de har fått de senaste åren och jag är övertygad om att varken @Nicke75 eller @parasec behöver oroa sig även om vägen ibland kan vara lång och slingrig.
Ja, CW länkarna är galet bra för pengen.Det är löst för min del fick en ny länk hem efter 2dagar.
Nu håller vi tummarna för @parasec länken är gudomlig.
Jag hade kontakt med en och samma madam hela vägen. Hon kanske inte är deras bästa medarbetare.Jag tror att det bara handlar om att de är väldigt underbemannade (vilket jag har för mig att de till och med erkände rakt ut när jag var i kontakt med dem gällande min C65 GMT) och att de inte har någon rutin i att man som kund har kontakt med en och samma person under hela processen och då blir det en del goddag xyskaft-svar och frågor om saker som man redan förklarat.
Det känns även som att de förmodligen lider av lite växtvärk med tanke på vilket uppsving de har fått de senaste åren och jag är övertygad om att varken @Nicke75 eller @parasec behöver oroa sig även om vägen ibland kan vara lång och slingrig.
Oj, inget för den blyge men en riktig design-ikon är det.Mycket bilder då!
Gillar denna!
Upplysning är bra. @Aurum har helt rätt, den där får du inte sälja här och att framställa tavlan som äkta är långt ifrån OK om det nu var din plan.Aurum , allas våran glädjespridare, det är som du vet en äkta Rolex, med aftermarket dial med lite bling i, ingen big deal för mig , tvärtom så gillar jag tavlan, och jag kommer posta den precis så mycket, eller lite jag vill, oavsett vad du och dina polare tycker, punkt, för min del.....
Då låter det lite märkligt att kontakten skedde på det sätt du förklarade med förfrågningar om information som redan hade tillhandahållits osv. Inget illa menat men jag kan samtidigt tycka att du verkar vara lite väl het på gröten (inte meningen att lägga mig i men du frågade i ett tidigare inlägg ifall vi tyckte att du var orimlig i dina förväntningar).Jag hade kontakt med en och samma madam hela vägen. Hon kanske inte är deras bästa medarbetare.
Haha, shit vilken galen story! Vem har en sån klocka liggandes utan att ens kolla upp den?Nu ska vi se här, gäller att få ihop den här sanslösa historien. Tydligen så finns det tokigt folk som samlar på bilar...
Har en bekant som jobbade på Ånge urdelar. Han besökte en vän, som inte bryr sig om klockor men om bilar.
Han är snickare och kör en duett med ribbfront som firmabil.
Han har två gamla fenmercedesar och en -55 Cheva Nomad.
Han frågar om min klockbekant har sett hans pappas gamla klocka.
Han drar fram en NOS Flightmaster -68 som han ger till min bekant. DEN VAR ALDRIG ANVÄND ÖHT!
Sån tur vill jag också ha...
Skrev han inte om någon granne som slängde ut en vintage Rolex för att det ansågs vara befängt att betala flera tusen kronor för att serva den? Tokiga norrlänningar...Haha, shit vilken galen story! Vem har en sån klocka liggandes utan att ens kolla upp den?
Jepp, knäppa hela bunten!Skrev han inte om någon granne som slängde ut en vintage Rolex för att det ansågs vara befängt att betala flera tusen kronor för att serva den? Tokiga norrlänningar...
Fräck lume! Men vad innebär ett avflärpat nato?
Helson Shark Diver 42 blue. En favorit som mest får handledstid hemmavid så här års. Här på ett "avflärpat" nato. Bra tryck i lumen.
Snyggt med gummi och kul med lite färg. Har för mig att du postade någon bild på en SRPA21 med rött gummi förut? Det var också en riktigt bra kombo!Fick på mig en annan mysig affordable som jag har använt alldeles för lite. Seiko "Great white" Turtle!
Ja, det var samma sorts gummi fast annan färg. Blev en riktigt trevlig kombination och jäkligt skönt!Snyggt med gummi och kul med lite färg. Har för mig att du postade någon bild på en SRPA21 med rött gummi förut? Det var också en riktigt bra kombo!
Fräck lume! Men vad innebär ett avflärpat nato?
Tack!Då låter det lite märkligt att kontakten skedde på det sätt du förklarade med förfrågningar om information som redan hade tillhandahållits osv. Inget illa menat men jag kan samtidigt tycka att du verkar vara lite väl het på gröten (inte meningen att lägga mig i men du frågade i ett tidigare inlägg ifall vi tyckte att du var orimlig i dina förväntningar).
Kontakt gällande den repade länken inleds fredag morgon och två arbetsdagar senare bekräftar de att en ny länk kommer att skickas ut vilket känns som en fullt rimlig handläggningstid. Ändå hotar du mer eller mindre med att häva köpet om en ny länk inte skickas ut ögonblickligen, allra senast dagen efter, vilket känns lite väl förhastat och klockan verkar dessutom inte ha skickats tillbaka än trots detta?
Självklart ska man få en ny och oanvänd produkt om man beställer en sådan men misstag sker och jag kan tycka att det är lite orimligt att förvänta sig full fokus här och nu, gärna igår, och att det inte verkar finnas någon förståelse för att de förmodligen hanterar alla ärenden så snabbt de bara kan och inte sitter och rullar tummarna där borta i Maidenhead. Att deras kundtjänst verkar aningen oinsatt och virrig är så klart också trist men jag tycker inte att det berättigar en sur ton och "hot", särskilt inte när det bara handlar om några enstaka dagar.
Redan från start fick du svar utanför kontorstid att de skulle titta på ditt ärende så snart som möjligt, efter två arbetsdagar bekräftar de att du kommer att få en ny länk och efter ytterligare tre arbetsdagar verkar en ny länk vara på gång om jag inte missförstått det hela. Det känns väl knappast orimligt på något vis även om de kunde ha skött kommunikationen på ett tydligare sätt? Som sagt, inget illa menat men jag tycker ändå att man ska försöka att vara lite nyanserad och ha förståelse för båda parters situation.
Hoppas att du får hem länken snart och grattis till en kanonfin klocka!
Jag måste nog haft väldigt tur med det hela.Tack!
Självklart kan man se det från din synvinkel och inget av det du säger är egentligen felaktigt Vi är människor och misstag begås.
Fullt rimligt att de har mycket att göra och att de gör så gott de kan men jag hade allra helst önskat samma bemötande som @Nicke75 fick i en motsvarande situation - vet inte om han ens behöver skicka tillbaks sin länk?
Inte för att jag vill behålla en länk de borde titta på (i själva verket var bara claspen repad) men jag hade varit snäppet gladare och ännu mer på alerten att kanske köpa fler klockor därifrån men en sån här upplevelse gör att man tappar suget.
Hade det handlat om hela klockan kan jag förstå att de inte skickar en ny omedelbums, men en länk är det inget att dividera om.
Begär inte att man ska svara utanför kontorstid, det om något fick upp min förhoppning ännu mer om en supersnabb lösning - och då blev min besvikelse ännu större.
I min värld vinner du som bolag mycket på att kunden alltid har rätt och att du i alla lägen är beredd på att ersätta omedelbart med en ny produkt. Framgångsrika bolag agerar så här.
Sen finns det de kunder som fuskar och ljuger men det ska inte de ärliga drabbas av.
Man kan ha superbra QC med 0,000001% slip through som förmodligen blir dyr eller så har man betydligt sämre men överväger/kompenserar det med superb Customer Service. Det senare är förmodligen mycket billigare.
Zelos verkar (iaf vad jag läst) vara riktigt bra på det senare.
Man glömmer kanske inte ett dåligt/sämre bemötande men man gläds istället av ett superbt bemötande och återkommer med större sannolikhet som kund även om det gick helt snett första gången.
Jag hotade aldrig med att skicka tillbaks klockan. Det tog 10 kalenderdagar för den att komma efter lagd order och skulle jag riskera att behöva vänta i 10-20 dagar till på länk skrev jag att jag lika gärna kunde lämna tillbaks även klockan, varpå jag fick löftet om länken som därefter även det bröts.
Ibland måste man elda på lite annars hade jag fått gå via den vanliga ärendevägen (som jag även fick mail om idag) där det tar ytterligare 3-5 arbetsdagar för dem att analysera länken och återkomma.
Blir intressant att se om det tar 10 dagar även denna gång (för länken).
Slutligen kan jag erkänna att jag var extra het pga. besvikelsen men framför allt pga. Brexit som närmar sig + med den nyvunna vetskapen om skillnaden i handläggnings-/leveranstid mot @Nicke75s fall.
En person som härstammar från Solna!Haha, shit vilken galen story! Vem har en sån klocka liggandes utan att ens kolla upp den?
Mer korkad än tokig...Skrev han inte om någon granne som slängde ut en vintage Rolex för att det ansågs vara befängt att betala flera tusen kronor för att serva den? Tokiga norrlänningar...
Ah, då tror jag att jag förstår men finns det inte färdiga såna lösningar att köpa? Jag tycker att det känns lite sladdrigt att ha klockor på nato och skulle tro att det blir än värre om man gör bandet tunnare men det kanske inte är några problem?
Kanske lite luddigt uttryckt. Man skär bort den del av natobandet som går dubbelt under klockan. Har börjat gilla det mer och mer på senare tid. Blir som på bild ovan.
Ja, det verkar vara väldigt olika vad man får för bemötande och service beroende på vem man talar med. Jättekonstigt att personen ville att du skulle skicka tillbaka länken innan de skickar ut en ny, har aldrig hört talas om att de skulle begära att få tillbaka den defekta delen förrän efter att du fått en ny. Det hade varit en sak om det gällt hela klockan men som du säger känns det självklart att de bara skickar ut en ny länk direkt och det är väl just den här otydligheten där man inte heller är helt konsekvent som är CWs största eller egentligen nästan enda nackdel.Tack!
Självklart kan man se det från din synvinkel och inget av det du säger är egentligen felaktigt Vi är människor och misstag begås.
Fullt rimligt att de har mycket att göra och att de gör så gott de kan men jag hade allra helst önskat samma bemötande som @Nicke75 fick i en motsvarande situation - vet inte om han ens behöver skicka tillbaks sin länk?
Inte för att jag vill behålla en länk de borde titta på (i själva verket var bara claspen repad) men jag hade varit snäppet gladare och ännu mer på alerten att kanske köpa fler klockor därifrån men en sån här upplevelse gör att man tappar suget.
Hade det handlat om hela klockan kan jag förstå att de inte skickar en ny omedelbums, men en länk är det inget att dividera om.
Begär inte att man ska svara utanför kontorstid, det om något fick upp min förhoppning ännu mer om en supersnabb lösning - och då blev min besvikelse ännu större.
I min värld vinner du som bolag mycket på att kunden alltid har rätt och att du i alla lägen är beredd på att ersätta omedelbart med en ny produkt. Framgångsrika bolag agerar så här.
Sen finns det de kunder som fuskar och ljuger men det ska inte de ärliga drabbas av.
Man kan ha superbra QC med 0,000001% slip through som förmodligen blir dyr eller så har man betydligt sämre men överväger/kompenserar det med superb Customer Service. Det senare är förmodligen mycket billigare.
Zelos verkar (iaf vad jag läst) vara riktigt bra på det senare.
Man glömmer kanske inte ett dåligt/sämre bemötande men man gläds istället av ett superbt bemötande och återkommer med större sannolikhet som kund även om det gick helt snett första gången.
Jag hotade aldrig med att skicka tillbaks klockan. Det tog 10 kalenderdagar för den att komma efter lagd order och skulle jag riskera att behöva vänta i 10-20 dagar till på länk skrev jag att jag lika gärna kunde lämna tillbaks även klockan, varpå jag fick löftet om länken som därefter även det bröts.
Ibland måste man elda på lite annars hade jag fått gå via den vanliga ärendevägen (som jag även fick mail om idag) där det tar ytterligare 3-5 arbetsdagar för dem att analysera länken och återkomma.
Blir intressant att se om det tar 10 dagar även denna gång (för länken).
Slutligen kan jag erkänna att jag var extra het pga. besvikelsen men framför allt pga. Brexit som närmar sig + med den nyvunna vetskapen om skillnaden i handläggnings-/leveranstid mot @Nicke75s fall.
Oj, jag villhöver verkligen ett jubilee till min, men TT.Från Watchgeckos Instagram.
Håller med dig om att upplysning alltid är bra.Upplysning är bra. @Aurum har helt rätt, den där får du inte sälja här och att framställa tavlan som äkta är långt ifrån OK om det nu var din plan.