• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Från Watchgeckos Instagram.
Screenshot_20191018-202518_Instagram.jpg

Mest läst gott, noll koll på prisvärdhet dock. Varit nära deras Quartz Enhand vid något tillfälle men kom på jag nog inte klarar av den form av tidvisning :rolleyes:
Jag såg att de hade lite onehanders :) Tyskarna brukar ju inte sälja skit ;) Den jag lade upp bild på gick på €349 utan någon som helst rabatt då. Så det är ju dubbelt upp i pris mot frugans Leff. Riktigt synd på leff, tycker de har en schysst design men de levererar ju inte alls. Skulle säga nån nivå under triwa i kvalitet. Aaaja vi får se :)

Snygg kombo ändå.
Hade mailkontakt med supporten och lite frågor innan jag köpte klockan.
Men supporten skickade mig vidare till deras manager.
Så jag hade kvar den mailadressen.
När klockan anlände och jag upptäckte märkena så lovade personen mig att skicka ny länk på studs och att så får det absolut inte gå till.
Tack! Ibland måste man väl få en dålig upplevelse helt enkelt.
Fick visst ett mail i eftermiddags att ordern är lagd på ny länk. Blir spännande att se hur länge det dröjer innan den skickas. Länken kändes riktigt bra så jag ser verkligen fram emot att få testa. Har redan lånat länkkortningsverktyg av @Crazybone
CW's egna forum har en del kunder som inte alls är nöjda med vissa saker.
Sen verkar det ju fungera i dom flesta fall, med vissa tråkiga undantag. Som i @parasec fall.
Hoppas verkligen att det löser sig, för det är ju en sån grym klocka.
Tack! Klockan är helt fantastisk. Är mycket nöjd med den.

CW's egna forum har en del kunder som inte alls är nöjda med vissa saker.
Sen verkar det ju fungera i dom flesta fall, med vissa tråkiga undantag. Som i @parasec fall.
Hoppas verkligen att det löser sig, för det är ju en sån grym klocka.
Jag tror att det bara handlar om att de är väldigt underbemannade (vilket jag har för mig att de till och med erkände rakt ut när jag var i kontakt med dem gällande min C65 GMT) och att de inte har någon rutin i att man som kund har kontakt med en och samma person under hela processen och då blir det en del goddag xyskaft-svar och frågor om saker som man redan förklarat.

Det känns även som att de förmodligen lider av lite växtvärk med tanke på vilket uppsving de har fått de senaste åren och jag är övertygad om att varken @Nicke75 eller @parasec behöver oroa sig även om vägen ibland kan vara lång och slingrig. ;)

Jag tror att det bara handlar om att de är väldigt underbemannade (vilket jag har för mig att de till och med erkände rakt ut när jag var i kontakt med dem gällande min C65 GMT) och att de inte har någon rutin i att man som kund har kontakt med en och samma person under hela processen och då blir det en del goddag xyskaft-svar och frågor om saker som man redan förklarat.

Det känns även som att de förmodligen lider av lite växtvärk med tanke på vilket uppsving de har fått de senaste åren och jag är övertygad om att varken @Nicke75 eller @parasec behöver oroa sig även om vägen ibland kan vara lång och slingrig. ;)
Det är löst för min del fick en ny länk hem efter 2dagar.
Nu håller vi tummarna för @parasec länken är gudomlig.

Jag hade kontakt med en och samma madam hela vägen. Hon kanske inte är deras bästa medarbetare.

Aurum , allas våran glädjespridare, det är som du vet en äkta Rolex, med aftermarket dial med lite bling i, ingen big deal för mig , tvärtom så gillar jag tavlan, och jag kommer posta den precis så mycket, eller lite jag vill, oavsett vad du och dina polare tycker, punkt, för min del.....
Upplysning är bra. @Aurum har helt rätt, den där får du inte sälja här och att framställa tavlan som äkta är långt ifrån OK om det nu var din plan.

Jag hade kontakt med en och samma madam hela vägen. Hon kanske inte är deras bästa medarbetare.
Då låter det lite märkligt att kontakten skedde på det sätt du förklarade med förfrågningar om information som redan hade tillhandahållits osv. Inget illa menat men jag kan samtidigt tycka att du verkar vara lite väl het på gröten (inte meningen att lägga mig i men du frågade i ett tidigare inlägg ifall vi tyckte att du var orimlig i dina förväntningar).

Kontakt gällande den repade länken inleds fredag morgon och två arbetsdagar senare bekräftar de att en ny länk kommer att skickas ut vilket känns som en fullt rimlig handläggningstid. Ändå hotar du mer eller mindre med att häva köpet om en ny länk inte skickas ut ögonblickligen, allra senast dagen efter, vilket känns lite väl förhastat och klockan verkar dessutom inte ha skickats tillbaka än trots detta?

Självklart ska man få en ny och oanvänd produkt om man beställer en sådan men misstag sker och jag kan tycka att det är lite orimligt att förvänta sig full fokus här och nu, gärna igår, och att det inte verkar finnas någon förståelse för att de förmodligen hanterar alla ärenden så snabbt de bara kan och inte sitter och rullar tummarna där borta i Maidenhead. Att deras kundtjänst verkar aningen oinsatt och virrig är så klart också trist men jag tycker inte att det berättigar en sur ton och "hot", särskilt inte när det bara handlar om några enstaka dagar.

Redan från start fick du svar utanför kontorstid att de skulle titta på ditt ärende så snart som möjligt, efter två arbetsdagar bekräftar de att du kommer att få en ny länk och efter ytterligare tre arbetsdagar verkar en ny länk vara på gång om jag inte missförstått det hela. Det känns väl knappast orimligt på något vis även om de kunde ha skött kommunikationen på ett tydligare sätt? Som sagt, inget illa menat men jag tycker ändå att man ska försöka att vara lite nyanserad och ha förståelse för båda parters situation. :)

Hoppas att du får hem länken snart och grattis till en kanonfin klocka!

Nu ska vi se här, gäller att få ihop den här sanslösa historien. Tydligen så finns det tokigt folk som samlar på bilar...
Har en bekant som jobbade på Ånge urdelar. Han besökte en vän, som inte bryr sig om klockor men om bilar.
Han är snickare och kör en duett med ribbfront som firmabil.
Han har två gamla fenmercedesar och en -55 Cheva Nomad.
Han frågar om min klockbekant har sett hans pappas gamla klocka.
Han drar fram en NOS Flightmaster -68 som han ger till min bekant. DEN VAR ALDRIG ANVÄND ÖHT!
Sån tur vill jag också ha...
Haha, shit vilken galen story! Vem har en sån klocka liggandes utan att ens kolla upp den? :D

Då låter det lite märkligt att kontakten skedde på det sätt du förklarade med förfrågningar om information som redan hade tillhandahållits osv. Inget illa menat men jag kan samtidigt tycka att du verkar vara lite väl het på gröten (inte meningen att lägga mig i men du frågade i ett tidigare inlägg ifall vi tyckte att du var orimlig i dina förväntningar).

Kontakt gällande den repade länken inleds fredag morgon och två arbetsdagar senare bekräftar de att en ny länk kommer att skickas ut vilket känns som en fullt rimlig handläggningstid. Ändå hotar du mer eller mindre med att häva köpet om en ny länk inte skickas ut ögonblickligen, allra senast dagen efter, vilket känns lite väl förhastat och klockan verkar dessutom inte ha skickats tillbaka än trots detta?

Självklart ska man få en ny och oanvänd produkt om man beställer en sådan men misstag sker och jag kan tycka att det är lite orimligt att förvänta sig full fokus här och nu, gärna igår, och att det inte verkar finnas någon förståelse för att de förmodligen hanterar alla ärenden så snabbt de bara kan och inte sitter och rullar tummarna där borta i Maidenhead. Att deras kundtjänst verkar aningen oinsatt och virrig är så klart också trist men jag tycker inte att det berättigar en sur ton och "hot", särskilt inte när det bara handlar om några enstaka dagar.

Redan från start fick du svar utanför kontorstid att de skulle titta på ditt ärende så snart som möjligt, efter två arbetsdagar bekräftar de att du kommer att få en ny länk och efter ytterligare tre arbetsdagar verkar en ny länk vara på gång om jag inte missförstått det hela. Det känns väl knappast orimligt på något vis även om de kunde ha skött kommunikationen på ett tydligare sätt? Som sagt, inget illa menat men jag tycker ändå att man ska försöka att vara lite nyanserad och ha förståelse för båda parters situation. :)

Hoppas att du får hem länken snart och grattis till en kanonfin klocka!
Tack!

Självklart kan man se det från din synvinkel och inget av det du säger är egentligen felaktigt :) Vi är människor och misstag begås.
Fullt rimligt att de har mycket att göra och att de gör så gott de kan men jag hade allra helst önskat samma bemötande som @Nicke75 fick i en motsvarande situation - vet inte om han ens behöver skicka tillbaks sin länk?
Inte för att jag vill behålla en länk de borde titta på (i själva verket var bara claspen repad) men jag hade varit snäppet gladare och ännu mer på alerten att kanske köpa fler klockor därifrån men en sån här upplevelse gör att man tappar suget.
Hade det handlat om hela klockan kan jag förstå att de inte skickar en ny omedelbums, men en länk är det inget att dividera om.

Begär inte att man ska svara utanför kontorstid, det om något fick upp min förhoppning ännu mer om en supersnabb lösning - och då blev min besvikelse ännu större.

I min värld vinner du som bolag mycket på att kunden alltid har rätt och att du i alla lägen är beredd på att ersätta omedelbart med en ny produkt. Framgångsrika bolag agerar så här.
Sen finns det de kunder som fuskar och ljuger men det ska inte de ärliga drabbas av.

Man kan ha superbra QC med 0,000001% slip through som förmodligen blir dyr eller så har man betydligt sämre men överväger/kompenserar det med superb Customer Service. Det senare är förmodligen mycket billigare.
Zelos verkar (iaf vad jag läst) vara riktigt bra på det senare.

Man glömmer kanske inte ett dåligt/sämre bemötande men man gläds istället av ett superbt bemötande och återkommer med större sannolikhet som kund även om det gick helt snett första gången.

Jag hotade aldrig med att skicka tillbaks klockan. Det tog 10 kalenderdagar för den att komma efter lagd order och skulle jag riskera att behöva vänta i 10-20 dagar till på länk skrev jag att jag lika gärna kunde lämna tillbaks även klockan, varpå jag fick löftet om länken som därefter även det bröts.
Ibland måste man elda på lite ;) annars hade jag fått gå via den vanliga ärendevägen (som jag även fick mail om idag) där det tar ytterligare 3-5 arbetsdagar för dem att analysera länken och återkomma.
Blir intressant att se om det tar 10 dagar även denna gång (för länken).

Slutligen kan jag erkänna att jag var extra het pga. besvikelsen men framför allt pga. Brexit som närmar sig + med den nyvunna vetskapen om skillnaden i handläggnings-/leveranstid mot @Nicke75s fall.

Tack!

Självklart kan man se det från din synvinkel och inget av det du säger är egentligen felaktigt :) Vi är människor och misstag begås.
Fullt rimligt att de har mycket att göra och att de gör så gott de kan men jag hade allra helst önskat samma bemötande som @Nicke75 fick i en motsvarande situation - vet inte om han ens behöver skicka tillbaks sin länk?
Inte för att jag vill behålla en länk de borde titta på (i själva verket var bara claspen repad) men jag hade varit snäppet gladare och ännu mer på alerten att kanske köpa fler klockor därifrån men en sån här upplevelse gör att man tappar suget.
Hade det handlat om hela klockan kan jag förstå att de inte skickar en ny omedelbums, men en länk är det inget att dividera om.

Begär inte att man ska svara utanför kontorstid, det om något fick upp min förhoppning ännu mer om en supersnabb lösning - och då blev min besvikelse ännu större.

I min värld vinner du som bolag mycket på att kunden alltid har rätt och att du i alla lägen är beredd på att ersätta omedelbart med en ny produkt. Framgångsrika bolag agerar så här.
Sen finns det de kunder som fuskar och ljuger men det ska inte de ärliga drabbas av.

Man kan ha superbra QC med 0,000001% slip through som förmodligen blir dyr eller så har man betydligt sämre men överväger/kompenserar det med superb Customer Service. Det senare är förmodligen mycket billigare.

Man glömmer kanske inte ett dåligt/sämre bemötande men man gläds istället av ett superbt bemötande och återkommer med större sannolikhet som kund även om det gick helt snett första gången.

Jag hotade aldrig med att skicka tillbaks klockan. Det tog 10 kalenderdagar för den att komma efter lagd order och skulle jag riskera att behöva vänta i 10-20 dagar till på länk skrev jag att jag lika gärna kunde lämna tillbaks även klockan, varpå jag fick löftet om länken som därefter även det bröts.
Ibland måste man elda på lite ;) annars hade jag fått gå via den vanliga ärendevägen (som jag även fick mail om idag) där det tar ytterligare 3-5 arbetsdagar för dem att analysera länken och återkomma.

Slutligen kan jag erkänna att jag var extra het pga. besvikelsen men framför allt pga. Brexit som närmar sig + med den nyvunna vetskapen om skillnaden i handläggnings-/leveranstid mot @Nicke75s fall.
Jag måste nog haft väldigt tur med det hela.
Det tog 2 arbetsdagar för mig att få hem klockan.
Den skickades med express utan att jag beställt den tjänsten,även länken och cordura skickas med express.

Haha, shit vilken galen story! Vem har en sån klocka liggandes utan att ens kolla upp den? :D
En person som härstammar från Solna!
Hans far hade aldrig, av rädsla att förstöra, dragit upp klockan!

Skrev han inte om någon granne som slängde ut en vintage Rolex för att det ansågs vara befängt att betala flera tusen kronor för att serva den? Tokiga norrlänningar... :p
Mer korkad än tokig...
Jo, det är helt sant :D:banghead:

20191018_215829.jpg

Kanske lite luddigt uttryckt. Man skär bort den del av natobandet som går dubbelt under klockan. Har börjat gilla det mer och mer på senare tid. Blir som på bild ovan.
Ah, då tror jag att jag förstår men finns det inte färdiga såna lösningar att köpa? Jag tycker att det känns lite sladdrigt att ha klockor på nato och skulle tro att det blir än värre om man gör bandet tunnare men det kanske inte är några problem?
Tack!

Ja, det verkar vara väldigt olika vad man får för bemötande och service beroende på vem man talar med. Jättekonstigt att personen ville att du skulle skicka tillbaka länken innan de skickar ut en ny, har aldrig hört talas om att de skulle begära att få tillbaka den defekta delen förrän efter att du fått en ny. Det hade varit en sak om det gällt hela klockan men som du säger känns det självklart att de bara skickar ut en ny länk direkt och det är väl just den här otydligheten där man inte heller är helt konsekvent som är CWs största eller egentligen nästan enda nackdel.

Det är väldigt synd för det är verkligen superfina klockor med härlig kvalitetskänsla. Men nu verkade en ny länk i alla fall vara på väg så vi får väl hoppas att den dyker upp snart för den gör sig bäst på länk. :)

Upplysning är bra. @Aurum har helt rätt, den där får du inte sälja här och att framställa tavlan som äkta är långt ifrån OK om det nu var din plan.
Håller med dig om att upplysning alltid är bra.
Det har hjälpt iallafall mig åtskilliga gånger,det gillas. Sen hur alla dessa "upplysningar" levereras det är en annan femma och upp till var och en givetvis. Att medlemmen du nämnde alltid har rätt det är åtskilliga i tråden väldigt medvetna om också så jag säger inte emot där heller. Mycket mindre upplysningar ifrågasätts också numera sedan timeout och bortplockande av ena sidans inlägg sist det begav sig. Det är ju trevligare för tråden så och för stämningen överlag vilket märks tydligt numera. Bjussar på en bild av en trevlig affordable för att inte helt glida ifrån topic i tråden.
j29hWuU.jpg

Tillbaka
Topp