• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Modigt, hur gjorde du?
Efter lite tips så inköpte jag ett våtslippapper på P1200 och tog loss länken. Slipade för hand åt samma håll, Uppifrån och nedåt för att få samma borstning. Ja jag funderade i någon dag om jag verkligen vågade sedan tänkte jag att det värsta som kan hända är att jag får köpa ett nytt band. Men jag blev helt okej nöjd ändå :)

Efter lite tips så inköpte jag ett våtslippapper på P1200 och tog loss länken. Slipade för hand åt samma håll, Uppifrån och nedåt för att få samma borstning. Ja jag funderade i någon dag om jag verkligen vågade sedan tänkte jag att det värsta som kan hända är att jag får köpa ett nytt band. Men jag blev helt okej nöjd ändå :)
Häftigt. Ser ju riktigt bra ut..:)

Hej @mårt,
Har inte så mycket att tillägga utöver det som sagts. Hajar din poäng, kan inte påstå att jag gillar allt som postas här heller men det positiva övervinner det negativa.
Hänger nästan bara här pga go stämning samt att man alltid får blixtsnabb respons på frågor o funderingar...tråden täcker det mesta vilket iaf jag uppskattar :)
Perfect!

Tänkte lägga upp dessa två sköningar på k&s lite senare idag. Hojta till via PM om intresse finns.
Squale 1545 TT 38mm samt Helson Shark Diver 40mm :)
3cj6e80.jpg

Jag köpte min på Massdrop för $189 men när de släpptes låg de på €600 för den här specialversionen. Den släpptes när Gotthard-tunneln blev klar och den slitna gröna ringen är gjord av en dörr från ett av loken som tidigare tjänstgjorde på den gamla sträckan. :) En vanlig Mondaine Stop2Go ligger på ca. 6000kr.

Det finns en variant nu med backlight där de har satt lumen på baksidan av visarna. Så jäkla coolt!
MST.4101B.LC-S90-dark_740x.jpg
Jag funderade lite över det skumma utseendet på just ringen men det har ju nu fått sin förklaring :)
Fin klocka !

Hej alla på Klocksnack!
Gör mitt första inlägg här :)
Här kommer tre bilder på mitt första secondhand köp som jag gjorde tidigare i år!
Klockan är en Orient ER00 C1-CA

SAM_1438.jpg
SAM_1439.jpg
SAM_1444.jpg

Hoppas ni gillade bilderna!
Svara gärna på inlägget med om ni också har en samma modell eller någon liknande. har nämligen sett ett väldigt begränsat antal personer med dessa klockor!

Jag använde en sådan här från min lokala urmakare. Resultatet blev riktigt bra men den behöver få en omgång till då länken har fått en och annan törn sedan dess.
IMG_2596.jpg

Hej alla på Klocksnack!
Här kommer tre bilder på mitt första secondhand köp som jag gjorde tidigare i år!

SAM_1438.jpg
SAM_1439.jpg
SAM_1444.jpg

Svara gärna på inlägget med om ni också har en samma modell eller någon liknande. har nämligen sett ett väldigt begränsat antal personer med dessa klockor!
Tjusigt! Välkommen in i värmen :)

Hej alla på Klocksnack!

SAM_1438.jpg
SAM_1439.jpg
SAM_1444.jpg

Fantastik blå färg på den där.

Efter att ha googlat lite på Tokyo Flash (en av deras klockor dök upp på K&S i morse, har aldrig hört talas om dem innan) så måste jag erkänna att jag är lite förälskad. Kvalitétsmässigt säkert åt krimskrams-hållet, men deras grejer är så mycket 80-tals sci-fi att jag kapitulerar. Här t.e.x:
train-line-watch-tokyoflash-japan-shinjuku-time-mode-001.jpg

C4C0F651-8855-4AC6-ABD2-0D6527EAC147.jpeg
Efter att ha googlat lite på Tokyo Flash (en av deras klockor dök upp på K&S i morse, har aldrig hört talas om dem innan) så måste jag erkänna att jag är lite förälskad. Kvalitétsmässigt säkert åt krimskrams-hållet, men deras grejer är så mycket 80-tals sci-fi att jag kapitulerar. Här t.e.x:
train-line-watch-tokyoflash-japan-shinjuku-time-mode-001.jpg

Krimskrams sa bull ;) Tar två batterier för att denna ljusmanick ska funka.

Kan inte påstå att jag använt den speciellt mycket.

Jag använde en sådan här från min lokala urmakare. Resultatet blev riktigt bra men den behöver få en omgång till då länken har fått en och annan törn sedan dess.
IMG_2596.jpg
Aha, en sån har jag, liknande i alla fall, för att slipa mejslar med... Inte för att jag tänkt borsta nån länk men där lärde man sig nåt igen. Denna tråd.:)

Funkar finfint! Funderar på att skaffa läder till min Ginault också. Vad är det för läder du har på Steinharten?
Nu är jag lite anti både dessa modeband och läder på dykarur, men hade valt ett klassist cordovan ist. Ska tydligen tåla väta bra också. Flucos är trevliga, samma som Nomos använder.

Nu är jag lite anti både dessa modeband och läder på dykarur, men hade valt ett klassist cordovan ist. Ska tydligen tåla väta bra också. Flucos är trevliga, samma som Nomos använder.
Ja jag brukar inte vilja köra läder på dykare heller men kan vara kul då och då. Cordovan, hade jag inte tänkt på, tack för tipset! :)

Tillbaka
Topp