• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

After Hunt med ny förmåga
IMG_20191019_160745.jpg
 
Hej hej, ska köpa ny cykel, en sån här:

B41E8B53-701F-4D23-A46A-F1E490E6E570.jpeg


så nu funderar jag på att släppa någon av dessa klockor om någon är intresserad:

Yema Superman heritage, säljs på originallänk
BE47B483-AD98-4C76-B368-8B4C4634DC83.jpeg


Min favorit, blå Armida A12, såljs också på originallänken som i stort sett är oanvänd.
8EFF4CF5-C4D0-4CEE-94F8-1CF84B01DFCA.jpeg


PM vid intresse.
 
Ordningen är återställd! :angel: Var det du som blev av med all lume eller blandar jag ihop dig med någon annan? Om det nu var du, fick du något svar var det berodde på? Jättemärkligt hur den bara kan lossna så där...
Nej, jag har inte haft några problem där. Troligtvis @levman som också har en Tourby Lawless, dock en lite annan typ.
 
  • Like
Reactions: HSK
Hmm vad är Stop2Go ?
https://www.mondaine.com/watches/official-swiss-railways-watch/stop2go/a512-30358-16sbb.html
Sekundvisaren går hela varvet på 58 sekunder och stannar därefter upp i två sekunder innan minutvisaren hoppar vidare och sekundvisaren börjar ticka igen. Om jag inte minns fel var det för att kunna se till så att alla klockor på tågstationerna runt omkring i landet var synkroniserade då de varje minut hade två sekunder på sig att hinna synka och komma i fas. @MaBr kan säkert rätta mig/förtydliga. ;)
 
Tillbaka
Topp