• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Efter städning hemma tänkte jag och Ward tvätta bilen,men vi kände oss bekväma och väl värda att lämna in den istället. :)
2A9C789F-8EDC-43CB-99CB-01026E700B70.jpeg

62C444A0-CB86-4228-A0A8-AA34D1085321.jpeg
Hur läser man tiden? (Timmarna förstår jag...)

Var tvungen att tänka till själv där en stund både en och två gånger.

Den första raden är ju som sagt timmar. Sen fyller den rad på rad. Första gröna raden full = 5 min, gula full = 10 min etc etc

Tyvärr är det lite genomlysning från dom andra dioderna så när man tar en bild ser fler prickar ut att lysa än vad det egentligen gör. Klockan på bilden är 21:46

62C444A0-CB86-4228-A0A8-AA34D1085321.jpeg

Var tvungen att tänka till själv där en stund både en och två gånger.

Den första raden är ju som sagt timmar. Sen fyller den rad på rad. Första gröna raden full = 5 min, gula full = 10 min etc etc

Tyvärr är det lite genomlysning från dom andra dioderna så när man tar en bild ser fler prickar ut att lysa än vad det egentligen gör. Klockan på bilden är 21:46
Ok, förstår, spännande. 1 diod per minut som går nedifrån vänster till höger (1-5 min) sedan nästa rad vänster till höger (6-10 min) osv. Gillar det, häftigt. :) Åsså finns det dem som tycker mina 24 timmars klockor är luriga att läsa :D.

Jag och Squalen dricker en öl som ni barbarer i tråden skulle kunna ta del av, "good to go from the can". :D Ska man dricka "like a pro" så är det såklart glas som gäller, ni ska alltid lyssna på mig! ;) Dessutom årets mindfuck med en stout som ser ut som något helt annat!
PSX_20191020_215553.jpg

PSX_20191020_215519.jpg

PSX_20191020_205728.jpg
1'a, 2'a hörbarhet nolla. Läsbarhet hälften "good to go" :p. Dessutom dricker jag inte kaffe (med eller utan öl), vill ha öl när jag skall dricka öl och inget annat. Stout kan ju vara riktigt gott och jag kan acceptera glas där för kolsyrans skull... :) Nu är vi där igen.. :D

1'a, 2'a hörbarhet nolla. Läsbarhet hälften "good to go" :p. Dessutom dricker jag inte kaffe (med eller utan öl), vill ha öl när jag skall dricka öl och inget annat. Stout kan ju vara riktigt gott och jag kan acceptera glas där för kolsyrans skull... :) Nu är vi där igen.. :D
Glöm inte vaniljen! :p Men för kolsyrans skull? Finns väl i princip inget öl som har så lite kolsyra som stout? Dessutom är detta lika mycket öl som vanlig lager!? :eek: Jag gillar förresten vår lilla dance of mutual respect trots våra meningsskiljaktigheter. :happyhappy:

Glöm inte vaniljen! :p Men för kolsyrans skull? Finns väl i princip inget öl som har så lite kolsyra som stout? Dessutom är detta lika mycket öl som vanlig lager!? :eek: Jag gillar förresten vår lilla dance of mutual respect trots våra meningsskiljaktigheter. :happyhappy:
Jag med, det är lite småtrevligt. :) Kanske inte skall ta upp tråden allt för mycket med det, gäller ju inte klockor :angel:. Såg men vågade inte ens tänka vanilj. Belgisk körsbär :confused:. Finns väl någon eller några stoutar som har kolsyrebehållare i sej som öppnar sig när man öppnar burken tror jag. Visst skummar väl stout lite... Lägger ner och säger godnatt. Snart är det äntligen måndag. :arghh::cool::D

Jag och Squalen dricker en öl som ni barbarer i tråden skulle kunna ta del av, "good to go from the can". :D Ska man dricka "like a pro" så är det såklart glas som gäller, ni ska alltid lyssna på mig! ;) Dessutom årets mindfuck med en stout som ser ut som något helt annat!
PSX_20191020_215553.jpg

PSX_20191020_215519.jpg

PSX_20191020_205728.jpg
Trots baksmälla från helfvetet ser den bärsen spännande ut helt klart, vad får den för betyg?
Vafan ska man behöva läsa instruktioner nu också o_O

• Like
Reactions: FOQ
Jag med, det är lite småtrevligt. :) Kanske inte skall ta upp tråden allt för mycket med det, gäller ju inte klockor :angel:. Såg men vågade inte ens tänka vanilj. Belgisk körsbär :confused:. Finns väl någon eller några stoutar som har kolsyrebehållare i sej som öppnar sig när man öppnar burken tror jag. Visst skummar väl stout lite... Lägger ner och säger godnatt. Snart är det äntligen måndag. :arghh::cool::D
Microöl i micro-tråden är hårfint... :p Stout skummar mycket för att strukturen på ölet gör att bubblorna blir så. Det öl som innehåller mest kolsyra är definitivt lager. :) Körsbär i alla former utom just körsbär är djävulens påhitt! :shifty:

Ja, som man har längtat till måndag! Ha en god afton! :happyhappy:

Trots baksmälla från helfvetet ser den bärsen spännande ut helt klart, vad får den för betyg?
Vafan ska man behöva läsa instruktioner nu också o_O
Ja, den var riktigt najs! Kanske 8 av 10 brödrostar? Den smakar verkligen white russian också så gillar man det så gillat man denna. :) Viktigt med instruktionerna så att man inte gör fel! ;)

Tillbaka
Topp