Inte speciellt affordable men...
Perrelet Turbine
Tudor Date Day 76200
Helt okej, jag suktar ju efter Chaykin Joker
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte speciellt affordable men...
Perrelet Turbine
Tudor Date Day 76200
Utelämnar alla Squale för annars blir listan så lång...
Traska Summiteer
Nodus Duality
Undone Basecamp Cali
Baltic Aquascaphe
Riktigt bra den där.Rullar vidare med Yema idag
Jag gillar både min Retrospect och min Avalon, riktigt grymma! Håller med om den vita Dualityn, den är riktigt lockande...Jag är inget fan av Nodus... men den vita Duality... fan då... den här tråden alltså
Yepp..Du är helt såld på grönt nu
Mycket trevlig lunch-GTG! Detta gör vi om fler gånger.Tack själv, det får vi göra om!
Har en sån Seagull 1963 på ingång! Ska vara framme på måndag enligt paketappen. Hittade såklart en annan sida som sålde den billigare sen, men men.Såhär ser min mikro/affordable-villhöver-lista ut just nu, en avbockad iallafall
Hur ser era ut?
Gerlach Otago
Mondaine Classic
Vostok 1965
Vostok K34
Seagull 1963/Strela CI40CY
Molnija Automatic 5105AM
Yema Spacegraf ZeroG
Tisell Marine
EDIT: Roligare med bilder
Har en sån Seagull 1963 på ingång! Ska vara framme på måndag enligt paketappen. Hittade såklart en annan sida som sålde den billigare sen, men men.
Marine-uret med vit tavla utan namn på finns ju flertalet tillverkare av? Har ett tag tänkt köpa en från Stowa, men de vill ha runt 8 papp för dem. :/
Skål! Den vill jag se nästa gång vi sesIdag kör jag Nya Zeeländskt. Provar originalbandet för första gången, schysst med coolt spänne. Schkååål
Jag villhöver en Monta Triumph och en blue gilt Baltic. Annars tror jag att jag sitter förhållandevis nöjd i båten. Har ju varit sugen på en TT av något slag ett tag men tror mig ha hittat en billig lösning på problemet. Fortsättning följerSåhär ser min mikro/affordable-villhöver-lista ut just nu, en avbockad iallafall
Hur ser era ut?
Gerlach Otago
Mondaine Classic
Vostok 1965
Vostok K34
Molnija Automatic 5105AM
Yema Spacegraf ZeroG
Tisell Marine
Oj, listan är lång. Och jag fick ju precis hem min CW, som jag suktat efter länge. Men här är några fler iaf.Såhär ser min mikro/affordable-villhöver-lista ut just nu, en avbockad iallafall
Hur ser era ut?
Gerlach Otago
Mondaine Classic
Vostok 1965
Vostok K34
Molnija Automatic 5105AM
Yema Spacegraf ZeroG
Tisell Marine
Håller med lite om Duality, schysst och arbetad. Coola index. Men kronorna ser ut som vreden på min gasolgrill. Snygga i sig men alldeles för stora. Men som sagt, gillar den i övrigt.Jag är inget fan av Nodus... men den vita Duality... fan då... den här tråden alltså
EDIT: Väntan på Squale LE är olidlig...
Vad har ni för övriga intressen ? Här är mitt
Jag har sett Kraftwerk sju gångerJag är för feg för att lägga en klocka så nära en single coil.
Mina hobbies varierar, men gitarrer och rockmusik har varit ett intresse sen mitten av 80-talet. Musik är fortsatt ett stort intresse - spelar mindre men lyssnar i perioder mer. Och bredare. Nu blir det mer och mer jazz och opera. De senaste åren har jag varit i Dalhalla två gånger för konserter, ena gången Kraftwerk och andra gången ZZ Top. Varierad musiksmak? Gillar inte allt, men kan hitta nåt bra i det mesta - tillochmed hiphop och latino.
Allehanda prylhobbies har passerat. Bilar. Svårt meka när man bor i stan. Köksknivar. Fortfarande roligare att slipa än att laga mat.
För stunden är det nog filosofi, närmare teologi än politik, som tar mest av min mentala energi när jag har sådan över. John Vervaeke FTW!
Jag har sett Kraftwerk sju gånger
Skål kompis!
Jag villhöver en Monta Triumph och en blue gilt Baltic. Annars tror jag att jag sitter förhållandevis nöjd i båten. Har ju varit sugen på en TT av något slag ett tag men tror mig ha hittat en billig lösning på problemet. Fortsättning följer
Jag har sett Kraftwerk sju gånger
Japp men givet finish o top grade verk är det faktiskt billigt. (Stowa alltså) långt bättre finish än mina Sinn klockor till lägre pris. Verkar väldigt väl justerad också håller 1,5 spd med max avvikelse spann på 3sek. Sjukt prisvärd klocka.Har en sån Seagull 1963 på ingång! Ska vara framme på måndag enligt paketappen. Hittade såklart en annan sida som sålde den billigare sen, men men.
Marine-uret med vit tavla utan namn på finns ju flertalet tillverkare av? Har ett tag tänkt köpa en från Stowa, men de vill ha runt 8 papp för dem. :/
Det var min ursprungliga lösning, men har en annan idé som jag tror kan flyga, vi får seHa! Låter som en Squale TT på g! Bra skit säger jag som har en!
Ingen aning men spontant skulle jag säga nej med tanke på att annonsen vad jag minns har legat kring ungefär samma pris hela tiden och varit till försäljning i snart ett år. På tal om osäljbara klockor blev jag faktiskt av med min j-la Fortis till slut efter ytterligare prissänkning, såååå skönt att äntligen bli av med skiten och kunna omvandla $$$ till nya projekt...Är det här ett bra pris @kjesul ?
https://klocksnack.se/threads/glycine-airman-one-heavy-reduction.103595/