• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rullar vidare med Yema idag
IMG_20191024_164850-01.jpeg
Riktigt bra den där.
Är det 20mm mn-strap du har på 19mm luggar? Ser bra ut.

Tack för en trevlig GTG @gdae @parasec
Vi glömde tyvärr att ta bild, men denna som sitter på armen just nu får duga!

IMG_20191025_125944.jpg

Världen är bra liten! :)

Tack själv, det får vi göra om!
Mycket trevlig lunch-GTG! Detta gör vi om fler gånger.
Kul att få träffa @FOQ IRL efter att ha haft en del konversationer samt gjort en distansaffär (@gdae har jag träffat många gånger förut och är indirekt anledningen till att jag hänger här). Avslutar med att bjuda på en kass kvällsbild av wotd.
888E9928-79C9-4E01-BC61-2048B6571F53.jpeg

Såhär ser min mikro/affordable-villhöver-lista ut just nu, en avbockad iallafall :D
Hur ser era ut?

Gerlach Otago
Mondaine Classic
Vostok 1965
Vostok K34
Seagull 1963/Strela CI40CY
Molnija Automatic 5105AM
Yema Spacegraf ZeroG
Tisell Marine

EDIT: Roligare med bilder
25_11_Otago_y_03.jpg
5105amneu2eckig.jpg
7000becker2018neu.jpg
9015-m-4.jpg
SPACEGRAF-ZEROG-FRONT-1.jpg
A660.30314.64SBH_C.jpg
ci40cybecker1eckig.jpg
iu.jpg
iu2.jpg
Har en sån Seagull 1963 på ingång! Ska vara framme på måndag enligt paketappen. Hittade såklart en annan sida som sålde den billigare sen, men men.

Marine-uret med vit tavla utan namn på finns ju flertalet tillverkare av? Har ett tag tänkt köpa en från Stowa, men de vill ha runt 8 papp för dem. :/

Fick mail från Tusenö idag att de kör en early bird Black Friday. Gäller att förekomma när man vill sälja ett mindre märke. Seiko V64 hybridverk i dem. Verket har datum men inte klockorna, mao ett ghost date, men kanske inte gör så mycket. ;)

Är det några här som har såna? First 42/38? Är de bra? Med rabatten nu hamnar de under 3 papp, men såg att de såldes för 2,5 under Kickstarterkampanjen. :/ Men ändå inte så farligt om det är bra grejer, vilket det mycket väl skulle kunna vara. :)

Har en sån Seagull 1963 på ingång! Ska vara framme på måndag enligt paketappen. Hittade såklart en annan sida som sålde den billigare sen, men men.

Marine-uret med vit tavla utan namn på finns ju flertalet tillverkare av? Har ett tag tänkt köpa en från Stowa, men de vill ha runt 8 papp för dem. :/

Trevligt, hoppas på bilder :)

Tisell-varianten verkar riktigt schysst. Emaljerad tavla, värmeblånerade visare, Miyota 90s5, Safir med AR, 40mm i diameter och under centimetern tjock. Har haft deras pilotklocka och finishen och kvaliteten är fin-fin. Om du beställer den direkt från Korea landar den på drygt 2500kr tullat och klart och om du beställer från deras AD i Europa kostar den 3500kr.

Såhär ser min mikro/affordable-villhöver-lista ut just nu, en avbockad iallafall :D
Hur ser era ut?

Gerlach Otago
Mondaine Classic
Vostok 1965
Vostok K34
Molnija Automatic 5105AM
Yema Spacegraf ZeroG
Tisell Marine

25_11_Otago_y_03.jpg
5105amneu2eckig.jpg
7000becker2018neu.jpg
9015-m-4.jpg
A660.30314.64SBH_C.jpg
ci40cybecker1eckig.jpg
iu.jpg
iu2.jpg
Jag villhöver en Monta Triumph och en blue gilt Baltic. Annars tror jag att jag sitter förhållandevis nöjd i båten. Har ju varit sugen på en TT av något slag ett tag men tror mig ha hittat en billig lösning på problemet. Fortsättning följer

Senast ändrad:
Hur ser era ut?

Gerlach Otago
Mondaine Classic
Vostok 1965
Vostok K34
Molnija Automatic 5105AM
Yema Spacegraf ZeroG
Tisell Marine

25_11_Otago_y_03.jpg
5105amneu2eckig.jpg
7000becker2018neu.jpg
9015-m-4.jpg
A660.30314.64SBH_C.jpg
ci40cybecker1eckig.jpg
iu.jpg
iu2.jpg
Oj, listan är lång. Och jag fick ju precis hem min CW, som jag suktat efter länge. Men här är några fler iaf.

Borealis Adraga
unnamed.jpg

Farer chrono
Farer-Hand-Wound-Chonograph-gear-patrol-slide-01-1940x1300.jpg

Nodus Duality
c00207bcf3ee8ec29f95407b621b6356.jpg

IMG_1410.JPG

Vad har ni för övriga intressen ? Här är mitt :)

Jag är för feg för att lägga en klocka så nära en single coil. :)

Mina hobbies varierar, men gitarrer och rockmusik har varit ett intresse sen mitten av 80-talet. Musik är fortsatt ett stort intresse - spelar mindre men lyssnar i perioder mer. Och bredare. Nu blir det mer och mer jazz och opera. De senaste åren har jag varit i Dalhalla två gånger för konserter, ena gången Kraftwerk och andra gången ZZ Top. Varierad musiksmak? Gillar inte allt, men kan hitta nåt bra i det mesta - tillochmed hiphop och latino. :)

Allehanda prylhobbies har passerat. Bilar. Svårt meka när man bor i stan. Köksknivar. Fortfarande roligare att slipa än att laga mat.

För stunden är det nog psykologi och filosofi, närmare teologi än politik, som tar mest av min mentala energi när jag har sådan över. John Vervaeke FTW!

Jag är för feg för att lägga en klocka så nära en single coil. :)

Mina hobbies varierar, men gitarrer och rockmusik har varit ett intresse sen mitten av 80-talet. Musik är fortsatt ett stort intresse - spelar mindre men lyssnar i perioder mer. Och bredare. Nu blir det mer och mer jazz och opera. De senaste åren har jag varit i Dalhalla två gånger för konserter, ena gången Kraftwerk och andra gången ZZ Top. Varierad musiksmak? Gillar inte allt, men kan hitta nåt bra i det mesta - tillochmed hiphop och latino. :)

Allehanda prylhobbies har passerat. Bilar. Svårt meka när man bor i stan. Köksknivar. Fortfarande roligare att slipa än att laga mat.

För stunden är det nog filosofi, närmare teologi än politik, som tar mest av min mentala energi när jag har sådan över. John Vervaeke FTW!
Jag har sett Kraftwerk sju gånger :)

Japp men givet finish o top grade verk är det faktiskt billigt. (Stowa alltså) långt bättre finish än mina Sinn klockor till lägre pris. Verkar väldigt väl justerad också håller 1,5 spd med max avvikelse spann på 3sek. Sjukt prisvärd klocka.
IMG_20191016_175150.jpg

Ingen aning men spontant skulle jag säga nej med tanke på att annonsen vad jag minns har legat kring ungefär samma pris hela tiden och varit till försäljning i snart ett år. På tal om osäljbara klockor blev jag faktiskt av med min j-la Fortis till slut efter ytterligare prissänkning, såååå skönt att äntligen bli av med skiten och kunna omvandla $$$ till nya projekt... :greedy::greedy::greedy:

Tillbaka
Topp