• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hehe jag antog det men tänkte skoja till det lite bara, Trelleborg är allmänt känt som palmernas stad då de av någon märklig anledning planterat en massa palmer runtom i stan. En riktig håla för övrigt men det är alltid exotiskt med palmer. :cool:
Alltid lär man sig något, det här har jag missat helt. :) Jag som trodde palmer inte klarade kyla speciellt bra, fick lov att läsa på om Trelleborgs flora och nej just det, dom klarar ju inte kyla alls utan får flyttas till växthus under vintern. Fantastiskt. Nu vill jag ju hälsa på till nästa palmsäsong. :D

Haha, såg nu att @FreakyLeo tydligen är från Trelleborg... :sorry: Får skylla på att omdömet baseras på en snabbvisit som främst innefattade en vända längs hamnen och en tur på stan bland tomma butikslokaler och sunkiga pizzerior. Men det finns kanske bra sidor också, det är ju trots allt skånes Copacabana enligt turistbyrån! :D

APAPAPAPAPAPAP!!
Jag är Göteborgare och Trellehulla är just en håla, men palmer finns det :D ... men visst finns det jättebra saker med Trelle ... Jo ... näh ... ä va fan då ;)
Trelleborg är bäst. Born and raised. Har dock emigrerat. Trelleborg är förutom palmernas stad även pizzeriornas och frisörsalongernas stad. Kan för övrigt rekommendera två pizzerior. Casa Blanca och Södans Sportbar.

Köpte från annan fransk ÅF (Conteenium) som dessvärre hade en annan beskrivning. Får nog börja syna beskrivningar bättre, man lär sig alltid nåt ¯\_(ツ)_/¯
"The legibility of the indexes and hands is accentuated by a Luminova treatment. A non-radioactive component that makes the time readable, even in the darkest recesses …" :meh:
Ja va surt. Återförsäljaren hade säkert missat denna detalj med och känner sig lika snopen som du gör.

Idag kom äntligen länken!!
3A7E2B3B-2C53-40E1-A1F3-9548EA41B1CE.jpeg
82A8FAC2-FF40-4979-872E-E9F68624DBCD.jpeg
4EB90E88-79CE-4DAD-B5DA-4AC8A001F71B.jpeg

Ursäkta de dåliga bilderna men det kommer fler den närmaste tiden.

Alltid lär man sig något, det här har jag missat helt. :) Jag som trodde palmer inte klarade kyla speciellt bra, fick lov att läsa på om Trelleborgs flora och nej just det, dom klarar ju inte kyla alls utan får flyttas till växthus under vintern. Fantastiskt. Nu vill jag ju hälsa på till nästa palmsäsong. :D
Haha, jag tänkte också det. "Hur fan kan palmerna klara våra vintrar?!" men precis som dig läste jag på kommunens hemsida att de tydligen flyttas till ett växthus under vintern.

@ikaroess Nu när LIP är på tapeten så kom jag att tänka på hur du efterfrågade tips på tanks. Jag vet inte riktigt vad du söker och du kanske redan har köpt en klocka men LIP har i alla fall ett par olika modeller i sin Churchillserie: https://www.lip.fr/en/21-churchill

Ping @Equilibrium nåt sånt här du letar efter?

Vid Teutates :)
Nej du minns inte fel, det var jag som såg för slarvigt på bilden. 'Jumping hours' eller 'Heures sautante' är verkligen fräckt.
Ah, men den får passera denna gång. Oris har/hade en skitsnygg sådan, tyvärr dyr.
image.jpeg

...Men nån gång så... :)
Edit: Tack ändå !

Man kan ju hitta en klocka med jumping hours lite billigare också... typ 2000kr :)
jumpblau (1).jpg
jumpingblueback.jpg

Sååå, Croft'en fick göra premiär och hänga med till jobbet idag. Trevlig men det är något som saknas, kan inte riktigt sätta fingret på vad dock.

IMG_20191025_123512.jpg

Dessutom så gjorde jag misstaget att titta in i Seikotråden igår och fick span på nästa måste-klocka. Seiko SRPD50K

Tillbaka
Topp