• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Funderar på att flippa min Gerlach Navigator. Tänkte höra om intresse finns i tråden innan jag slänger upp en annons.

Hairlines på claspen och på länken, annars ser den väldigt bra ut. Går säkert att hitta mindre hairlines på boetten om man detaljgranskar.

Fullset med alla länkbitar.
IMG_20191026_125903.jpg

Japp men det är ju en 2x12 timmars och inte en "GMT" eller "purist". Inget fel om man vill ha det (trevlig klocka, framför allt den röda) men inte riktigt min kopp te (även om jag kanske borde ha en i samlingen bara för att :)). De som är 42 mm kan passa eller vara för stora för mej; har en sst som är 43 men sitter kanoon, en combat sub (bilden ovan) som är 42 och också smiter åt runt handleden fint liksom DC-4. Däremot 2000 och är jag rädd flera av de andra 42 har för lång l2l (över 50 mm) och raka bandhorn.
Problemet egentligen är min sparrisarmar... :confused::)

Well boys, det var kärleken som drev mig västerut :)
Nu är den förvisso över, men jag bor kvar.
Tack för svar. Det var inte meningen att ställa dig mot väggen men jag tror att många av oss varit nyfikna på varför du bor på Island då det är så pass ovanligt och exotiskt, lite som @Watchie som bor på Filippinerna fast de nästan är varandras raka motsatser. :)

Tack för svar. Det var inte meningen att ställa dig mot väggen men jag tror att många av oss varit nyfikna på varför du bor på Island då det är så pass ovanligt och exotiskt, lite som @Watchie som bor på Filippinerna fast de nästan är varandras raka motsatser. :)
Jag upplevde det inte negativt alls :)
@FOQ Jag trivs bra här, så som det känns i nuläget kommer jag aldrig att flytta hem.

Edit: Vad bra att du fick din coola Fortis såld, jag var sugen men det där underliga batteriet stoppade mig från att hugga.

Senast ändrad:
Ber om ursäkt till alla vänner som inte äter animaliskt. Skön kontrast här med TT och vaccad lammlever och hjärta som ska bli en fin sallad med rödbetor, kapris, grönt, pepparrot och brynt smör.

IMG_20191026_182255.jpg
Ja med den stekarklockan så räcker det inte med färdigkryddad flintastek och pommes förstår jag :D.

Tillbaka
Topp