• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu har den kommit. Känns riktigt bra för priset. Nog den mest prisvärda klocka jag nånsin har köpt. De har rätt bra rabatt på den nu på triwas hemsida ifall nån är sugen.

IMG_20180803_121950_Bokeh.jpg
Inte helt oäven :)

Helson Shark Diver 40. Sjukt trevlig klocka!

EFB22011-90F4-4733-87D2-2B34AAC48546.jpeg
149E56AF-D1C1-49A9-9F0B-4B00E6AE09D6.jpeg
482742C5-F196-4342-93A2-BC48BDC219FA.jpeg
DE6CF8EB-2753-4F72-8441-FDB756EDDBA7.jpeg
4282D731-0D8D-4F5A-97CA-55B2DD092CBE.jpeg

Ännu ett grymt tillskott! Testat 42mm mässing men inte stål än, står på listan. Älskar de feta luggarna och gillar de kromade index mer när jag såg dina bilder än helsons.

Helson gör, om inte alltid helt roliga (Shark divern räknar jag som bäst), jäkligt bra klockor som jag ägt några av genom åren :)

Ännu ett grymt tillskott! Testat 42mm mässing men inte stål än, står på listan. Älskar de feta luggarna och gillar de kromade index mer när jag såg dina bilder än helsons.

Helson gör, om inte alltid helt roliga (Shark divern räknar jag som bäst), jäkligt bra klockor som jag ägt några av genom åren :)

Kul! :) Jag måste säga det själv (slår sig på bröstet) att mina bilder framhäver klockans design bättre än Helsons egna bilder. Det är en riktigt cool klocka, jag gillar den skarpt!

Kul! :) Jag måste säga det själv (slår sig på bröstet) att mina bilder framhäver klockans design bättre än Helsons egna bilder. Det är en riktigt cool klocka, jag gillar den skarpt!
Är tavlan glansig eller matt? Och får man besvära om en wristshot?
Jävla trevlig klocka det där som @Jockinho säger. Jag har oxå ägt en SD42 en gång i tiden, en blå sådan med lume som en mindre sol.

Hade klockan hela arbetadagen igår och jag bär den bekvämt! Tycker länken är OK för det priset, men inget super!! Lumen är grym...fortsätter utvärderingen ;):)
20180801_172804.jpg
Tisell verkar ganska trevliga. Deras "pilot"modeller tycks för priset vara bland de som det ansträngts något för att göra så rätt som möjligt med de ramar de har i det prissegment de rör sig i. Osignade tavlor, blått på visarna, som visserligen säkert är målade (de själva uppger det är flämhärdat), rätt proportioner etc. Det är inte alltid man kan säga det om mer etablerade och dyrare märkens lågprisserier; att man ens försöker så pass. Har varit så nära att beställa en av deras automatversioner...

Den här gröna... hm, hommagen ser också kul ut. Hör gärna mer om hur du uppfattar kvaliten på den.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp