Meta: tittar på video om mikromärken och har en klocka från ett mikromärke på handleden
Phoibos wave master ser jag...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Meta: tittar på video om mikromärken och har en klocka från ett mikromärke på handleden
På tv:n jaPhoibos wave master ser jag...
Nej missade den. Lade in en påminnelse om den men missade den ändå. Bra prisNån här som nöp den?
Nån här som nöp den?
Får man fråga vilken sida den fanns på?Nån här som nöp den?
Tradera!Får man fråga vilken sida den fanns på?
Jag är lite sugen på att pussla ihop en egen Frankenklocka. Är det någon som har koll på en billig klocka med boett helt i rostfritt (ej pläterad), ca 38-40 mm med dubbelriktad 60-minuters vridring (bi-directional, alltså inte en dykarring; antal klick är oväsentligt) som man kan slakta?
Fick vi någon liten sammanfattning av den eller?I dag kör vi franskt på armen
Tack för det. Har bara en hel del begagnade, men hela tiden tänkt att det verkar vara intressanta att använda.Vill du börja mecka själv och testa olika designer så skulle jag rekommendera Vostok Amphibian. Finns massor av olika case, olika visare, olika tavlor och olika vridringar att variera mellan. Vostok Amphibian är ju trots allt också världens coolaste klocka!
Googla "Vostok mod" för inspiration och kolla meranom.com och ebay för delar.
(Missa inte meranoms reservdelsutbud som de har gömt lite osmart på hemsidan: Gå in på meranom.com --> välj Amphibian Classic i menyn --> gå vidare till spare parts..)
Jag ska tillägga att om jag skulle köpa en Hydroconquest, så skulle jag vänta och köpa den nya keramiska versionen (vilket jag är mycket sugen på att göra)
Det skall du väl göra som du känner för, finns inget dumt med det. Har en skx007 och ett par steinhart gmt, gillar dem alla även om gmt och 2893'an (som dessutom är elaboré varianten) nog drar mej åt steinhart. Kommer möjligen att sälja en steinhart (eller skx eller bägge) lite senare i höst, börjar bli lite för många samlingen... Dock inte intresserad av byte.Är inne på att byta skx009 mot en Steinhart GMT, är det dumt eller ok? Förvirrad något jäkligt
I came across this very interesting new pre-order from a new Swiss microbrand called Ultramarine. It's for a 40mm GMT called Morse. There are a few aspects to it which caught my attention. Firstly I think it's a very good looking design, secondly the movement Eterna Caliber 39 is something you don't see so often and especially not in a watches of this price range, thirdly it's 100% made in Switzerland and the creator has replaced the usual "Swiss Made" on the dial for "I.O.E.S." which stands for "Intégralement ouvré en Suisse" (e. Entirely made in Switzerland) to differentiate from Swiss Made as it only needs 60% to be made in Switzerland.
Pre-order down payment is €130 and then additional €1.170 at the end of the pre-order, totaling up to €1300 + VAT.
https://www.ultramarine-watches.com/morse
Here are the specifications from the website:
• Entirely manufactured in Switzerland (in Neuchatel, La Chaux-de-Fonds, Le Locle and Grenchen).
• Diameter 40mm (without the crown), height 12mm, lug to lug 48mm, lug width 20mm.
• Stainless steel 316L polished case (brushed or fine matt finish on demand, free of charge).
• Sapphire crystal glass front and back, inner A/R coating in front.
• Movement Eterna Cal. 3914A with date, UTC (GMT) on 24h, small second.
• Power reserve 65h, 28.800 vph (4 Hz), automatic and manual winding, 29 jewels.
• Hand-sewn leather strap, with stainless steel buckle and engraved logo.
• SuperLuminova : BG W9.
• Water resistance : 100 meters or 330 feet.
I've been contemplating to pre-order it myself but haven't made the final choice. What do you think? Anybody here have any experience of the Eterna Caliber 39?
Har renoverat huset under semestern och fransosen har iomd inte används i någon större utsträckning. Jag skickade på ett 20mm läder direkt så länken har inte blivit provad. Jag har inga problem med längden mellan bandhornen utan den sitter fint på handleden. Jag tycked den är riktigt stilig för att vara en diver. Länken är ganska tunn vilket kanske är negativt för kvalitetsintrycket men den harmoniserar bra med stilen.Fick vi någon liten sammanfattning av den eller?
Eller kanske i alla fall lite fler bilder..
Två funderingar om den:
-Känns bandhornen för långa?
-Bara 19mm mellan luggarna, -ser det konstigt ut och känns det för smalt?
Fin som f-n är den i alla fall!
Utan tvekan den klocka som i min samling varit mest bang for the buck med sitt nypris på $99. Safirglas, 300m wr och en förvånande bra länk känns sjukt för de pengarna.
Jag köpte den via Ebay för ganska precis ett år sedan så vågar inte säga hur sidan är tyvärrVar det smidigt att beställa från icke EU sidan?
Väldigt tydligt vart inspirationen kommer ifrån. Men kul med alla olika färgval!Slösurfade lite grann och kom in på Marc & Sons sida, under deras "new models" fanns dessa. Blå/Svart, Grön/svart, svart och blå har keramisk vridring, dom andra aluminium. Förutom den vittavlade som har stålinlägg.
41mm, ETA 2893-2 GMT, Sandwhich dial plus lite annat lull-lull.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Dom försöker ju gå en liten egen väg själva iaf, även om man ser var inspirationen kommer ifrån.
Om jag fick välja en så skulle det vara den vita, helt klart.
https://www.marcandsons.de/en/collection/new-models/
Har precis budat hem en vit med grön keramisk bezel på bukten. Har fått bra intryck av det jag sett och läst så det är inte omöjligt att det blir en GMT när dom släpps i november. Får återkomma med utlåtande när den har testats.Slösurfade lite grann och kom in på Marc & Sons sida, under deras "new models" fanns dessa. Blå/Svart, Grön/svart, svart och blå har keramisk vridring, dom andra aluminium. Förutom den vittavlade som har stålinlägg.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Dom försöker ju gå en liten egen väg själva iaf, även om man ser var inspirationen kommer ifrån.
Jag har haft en, skrev en liten review på WUS när det begav sig.Har precis budat hem en vit med grön keramisk bezel på bukten. Har fått bra intryck av det jag sett och läst så det är inte omöjligt att det blir en GMT när dom släpps i november. Får återkomma med utlåtande när den har testats.
Jag har haft en, skrev en liten review på WUS när det begav sig.
https://forums.watchuseek.com/f71/mini-review-marc-sons-msd-044w-3663090.html
Tackar för det. Ser ju lovande ut. Hade först tänkt beställa en moddad version av den vita med grön bezel, fast med andra visare då. Sen dök denna upp på bukten och fick den till ett fördelaktigt pris så jag kunde inte motstå trots mercedesvisare. Tror det kan bli bra och återkommer med liten recension när den anlänt .Jag har haft en, skrev en liten review på WUS när det begav sig.
https://forums.watchuseek.com/f71/mini-review-marc-sons-msd-044w-3663090.html
Slösurfade lite grann och kom in på Marc & Sons sida, under deras "new models" fanns dessa. Blå/Svart, Grön/svart, svart och blå har keramisk vridring, dom andra aluminium. Förutom den vittavlade som har stålinlägg.
Var lite sugen på pepsin. Klassisk design utan att behöva beblanda sig med den vedervärdiga mercedesvisaren!Slösurfade lite grann och kom in på Marc & Sons sida, under deras "new models" fanns dessa. Blå/Svart, Grön/svart, svart och blå har keramisk vridring, dom andra aluminium. Förutom den vittavlade som har stålinlägg.
Var lite sugen på pepsin. Klassisk design utan att behöva beblanda sig med den vedervärdiga mercedesvisaren!
Men den sjukt dåliga datumförstoringen dödade nöjet för mig. Pinsamt! PCL var också lite onödigt...
Var lite sugen på pepsin. Klassisk design utan att behöva beblanda sig med den vedervärdiga mercedesvisaren!
Men den sjukt dåliga datumförstoringen dödade nöjet för mig. Pinsamt! PCL var också lite onödigt...
Kanske bara rendern som är dålig?