• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20180804_190741330.jpg

Trevlig helg fellow affordable lovers!

Tisell verkar ganska trevliga. Deras "pilot"modeller tycks för priset vara bland de som det ansträngts något för att göra så rätt som möjligt med de ramar de har i det prissegment de rör sig i. Osignade tavlor, blått på visarna, som visserligen säkert är målade (de själva uppger det är flämhärdat), rätt proportioner etc. Det är inte alltid man kan säga det om mer etablerade och dyrare märkens lågprisserier; att man ens försöker så pass. Har varit så nära att beställa en av deras automatversioner...

Den här gröna... hm, hommagen ser också kul ut. Hör gärna mer om hur du uppfattar kvaliten på den.
Har haft klockan i 4 dagar på raken nu och jag är positiv...kvalitén känns bra för en klocka för ca 3200:- tavlan är ju fantastiskt fin med sunburst effekt. Dessutom att den har en urverk som är en riktig "arbetshäst" gör det inte sämre. 200m vattentät, safirglas, betzel med keramiskt inserts, 40mm case m.m. gör att den är jäkligt prisvärd. Lumen är riktigt bra också, snyggt blå! :) Länken är helt OK, och är absolut inte sämre än Seikos i mitt tycke! :)

Jag har trott att jag vart för "feg" för Hulk tavlan, men den är absolut inte skrikig. Snygg bara! :)

Kan verkligen rekommendera.

Synd!!? Älskart!! ;)
Jag såg den också. Jäkligt snygg är den! Har aldrig ägt en ocean7, men blev sugen nu

Har ägt lm-1, g-2 och lm-7. Gillar ocean7 men var inte bara 44mm, verkar vara 55mm lugg till lugg. Men osäker på om det bara var på de nya eller även äldre generationen som dessa är. 2k, om den står sig, för dlc titanboett känns bra. ETA/selita-verk i deras modeller med :)

Har ägt lm-1, g-2 och lm-7. Gillar ocean7 men var inte bara 44mm, verkar vara 55mm lugg till lugg. Men osäker på om det bara var på de nya eller även äldre generationen som dessa är. 2k, om den står sig, för dlc titanboett känns bra. ETA/selita-verk i deras modeller med :)
Aha. Ja vilket år den är ifrån framgick inte i annonsen men som sagt fin klocka och man vet ju att det är bra grejer. Den drar väl iväg i pris var det lider .

Vår tonåring vill ha en klocka och jag vill at det ska vara en tålig o stabil pjäs....efter mycket surfande i bla denna tråd så har vi gjort ett val. Problemet med många klockor är ju att de är sååå stora....även för många vuxna som inte har 18cm armar....många fina om man bara kan bära upp dem!

Vi valde denna 39mm som jag hoppas ska gillas och hålla för ett tonårsliv....

Återkommer med bilder när den sitter på hans arm.

537799C4-DF22-4AE6-B809-06DF4A15B7B6.png

Vår tonåring vill ha en klocka och jag vill at det ska vara en tålig o stabil pjäs....efter mycket surfande i bla denna tråd så har vi gjort ett val. Problemet med många klockor är ju att de är sååå stora....även för många vuxna som inte har 18cm armar....många fina om man bara kan bära upp dem!

Inget dåligt val heller!! Grymt vacker!

GMT också. Har en 39 mm med svart vridring, på armen just idag. Helnöjd.

Fantastiskt fin. Svårt att få mer för pengarna. Lutar åt en sådan för mig med.

Hur kan det priset kontra innehållet i klockan ens gå ihop? Miyota Urverk, saffirglas etc. Känns helt orimligt? . Är lite sugen på att beställa en parnis, klar homage klocka men perfekt beater på sommaren och utlandsresor.
Screenshot_20180805-141334.png
Screenshot_20180805-141346.png

Bilagor

• Screenshot_20180805-141346.png
    48.4 KB · Visningar: 2
Hur kan det priset kontra innehållet i klockan ens gå ihop? Miyota Urverk, saffirglas etc. Känns helt orimligt? . Är lite sugen på att beställa en parnis, klar homage klocka men perfekt beater på sommaren och utlandsresor.
Screenshot_20180805-141334.png
Känns som att det är mycket för pengen. Dock tror jag att typ alla bara är 3atm, det är väl bekymret

Den er riktigt snygg. Värt sugen på en sånn, men er refd for at 42 skal bli litt stort. Vet du hvordan den bärs jämfört med t.eks en skx?
Som referens har jag ca 18cm handled och upplever den inte som för stor på mig. Skx bärs lite mindre tack vare den korta lug to lug, men jag tycker att skx blir lite "bullig" istället tack vare det. Enligt mig är proportionerna bättre på steinharten, men det är ju en smaksak :)

Den er riktigt snygg. Värt sugen på en sånn, men er refd for at 42 skal bli litt stort. Vet du hvordan den bärs jämfört med t.eks en skx?
Har både en Steinhart vitage (nästan samma som @Lindellc fast GMT) och en SKX007 (finns ju en 013 också som är mindre om jag minns rätt). l2l är 50 mm på Steinharten och luggarna är väldigt raka, SKX har l2l på 46 (trots 43 mm i diameter) så den bärs mindre. Avgörande är vinkel och böj på luggarna. Har en Certina med 53 mm l2l (43 mm i dameter och 16 mm hög tror jag, stor klocka för mej) men luggarna är så nedvinklade och oystern som sitter på faller naturligt "nedåt" så den bär också mindre än steinharten (som i alla fall är riktigt fin).

Tillbaka
Topp