• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon här som kan lite om kamera?
Kom på att jag har denna på vinden jag köpte 2012 Sony NEX 5N tror jag att den heter.
Kan det vara värt att plocka fram den o fota lite klockor?
Eller är min IPhone X bättre?:bookworm:
3EED823E-94F6-4E65-9294-702205FB382F.jpeg

Någon här som kan lite om kamera?
Kom på att jag har denna på vinden jag köpte 2012 Sony NEX 5N tror jag att den heter.
Kan det vara värt att plocka fram den o fota lite klockor?
Eller är min IPhone X bättre?:bookworm:
3EED823E-94F6-4E65-9294-702205FB382F.jpeg

Kameran är bättre om objektivet inte har för lång närgräns. Sensorn i även gamla digitalkameror är så mycket större än vad man får in i en mobiltelefon och det märks.

Men sjukt fin.:) Hur var storyn bakom den klockan? Sinn köpte rätten att använda designen av breitling?

Ja, exakt! Sinn köpte tillverkningsrätterna -79 men stämdes senare av Breitling. Domen blev att bägge äger lika rätt att tillverka modellen, men Sinn får inte kalla den Navitimer. Någon gång utmed vägen köpte Sinn också verktyg och utrustning från Lemania och började göra egna handjagade urverk, så denna klockan har även ett sådant.

Ja, exakt! Sinn köpte tillverkningsrätterna -79 men stämdes senare av Breitling. Domen blev att bägge äger lika rätt att tillverka modellen, men Sinn får inte kalla den Navitimer. Någon gång utmed vägen köpte Sinn också verktyg och utrustning från Lemania och började göra egna handjagade urverk, så denna klockan har även ett sådant.
Har Sinn tillverkat urverk? Koolt

Använder ni er av PayPal när ni handlar på nätet via butik utomlands?
I mitt fall nu kostar det mig 400kr extra att nyttja tjänsten?

Använder ni er av PayPal när ni handlar på nätet via butik utomlands?
I mitt fall nu kostar det mig 400kr extra att nyttja tjänsten?
Jag gör det för jämna, det ska absolut inte kosta något extra. Använd alltid bankens valutaväxlingskurs och aldrig PayPals eller eBays och det tillkommer alltid 1,5-2% i valutaväxlingspåslag på det reserverade beloppet.

Edit: 1,5-2% valutaväxlingspåslag gäller när man låter banken sköta växlingen, med PayPal blir det lite som att först köpa valuta genom Forex eller dylikt och därefter handla och då får man mycket sämre kurs än bankens

Senast ändrad:
Ok något jag får ändra i inställningar?
Förr kunde man ställa in det i inställningarna har jag för mig men PayPal har tagit bort den funktionen har jag märkt och det blir per default alltid deras valutaväxling, det går att ändra till att låta banken sköta valutaväxlingen manuellt precis innan sista steget i köpet. Strax under ditt valda kort för köp så har du PayPal rate of conversion och strax under det så finns det en liten blå text som heter "view conversion options" vart man går in och ändrar så köpet sker i lokal valuta. Hoppas det hjälper

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp