Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men sjukt fin. Hur var storyn bakom den klockan? Sinn köpte rätten att använda designen av breitling?Sorry, sitter med en icke-affordable macro och försöker lära mig logaritmiska skalan
Titta inte ens på bilden, den är super off-topic!
Intressant lins...Någon här som kan lite om kamera?
Kom på att jag har denna på vinden jag köpte 2012 Sony NEX 5N tror jag att den heter.
Kan det vara värt att plocka fram den o fota lite klockor?
Eller är min IPhone X bättre?
Visst var det något med att Breitling var i finansiell nöd vid tillfället?Men sjukt fin. Hur var storyn bakom den klockan? Sinn köpte rätten att använda designen av breitling?
Kan nog stämma, de köpte rätten till designen 1979 läste jag mig till.Visst var det något med att Breitling var i finansiell nöd vid tillfället?
Någon här som kan lite om kamera?
Kom på att jag har denna på vinden jag köpte 2012 Sony NEX 5N tror jag att den heter.
Kan det vara värt att plocka fram den o fota lite klockor?
Eller är min IPhone X bättre?
Men sjukt fin. Hur var storyn bakom den klockan? Sinn köpte rätten att använda designen av breitling?
Borde egentligen svetsa på såna där på mina klockor, superpraktiskt ju hoo hooIdag vinner jag Dagens fulaste klocka-tävlingen. Certina Cascadeur från 1995. Ser ut som en uggla i en bur...
Ingen som ville köpa min Halios bronsare så nu börjar jag med projekt patinering istället. Den får åka med till en ö i Atlanten och bada
Förebild:
Har Sinn tillverkat urverk? KooltJa, exakt! Sinn köpte tillverkningsrätterna -79 men stämdes senare av Breitling. Domen blev att bägge äger lika rätt att tillverka modellen, men Sinn får inte kalla den Navitimer. Någon gång utmed vägen köpte Sinn också verktyg och utrustning från Lemania och började göra egna handjagade urverk, så denna klockan har även ett sådant.
Har Sinn tillverkat urverk? Koolt
Ta det försiktigt bara. Gnuggar du på för hårt så blir den blankpolerad .Ward och jag lirar nya Cod.
Jag använder det ofta. Paypal har en avgift som handlare eller privatpersoner ibland tar ut från köparen. Det är inte ofta det händer men ibland så...Använder ni er av PayPal när ni handlar på nätet via butik utomlands?
I mitt fall nu kostar det mig 400kr extra att nyttja tjänsten?
Ok 400kr kändes lite väl tkr jag.Jag använder det ofta. Paypal har en avgift som handlare eller privatpersoner ibland tar ut från köparen. Det är inte ofta det händer men ibland så...
Ja, det låter väldigt mycket.Ok 400kr kändes lite väl tkr jag.
Va en klocka från Gnomon men inte haft sådan avgift tidigare.Ja, det låter väldigt mycket.
Jag har betalat med Paypal vid alla mina köp från Gnomon men det har heller aldrig varit några extra avgifter.Va en klocka från Gnomon men inte haft sådan avgift tidigare.
Jag gör det för jämna, det ska absolut inte kosta något extra. Använd alltid bankens valutaväxlingskurs och aldrig PayPals eller eBays och det tillkommer alltid 1,5-2% i valutaväxlingspåslag på det reserverade beloppet.Använder ni er av PayPal när ni handlar på nätet via butik utomlands?
I mitt fall nu kostar det mig 400kr extra att nyttja tjänsten?
Där är boven i dramat.Jag gör det för jämna, det ska absolut inte kosta något extra. Använd alltid bankens valutaväxlingskurs och aldrig PayPals eller eBays och det tillkommer alltid 1,5-2% i valutaväxlingspåslag på det reserverade beloppet.
Ok något jag får ändra i inställningar?Jag gör det för jämna, det ska absolut inte kosta något extra. Använd alltid bankens valutaväxlingskurs och aldrig PayPals eller eBays och det tillkommer alltid 1,5-2% i valutaväxlingspåslag på det reserverade beloppet.
Förr kunde man ställa in det i inställningarna har jag för mig men PayPal har tagit bort den funktionen har jag märkt och det blir per default alltid deras valutaväxling, det går att ändra till att låta banken sköta valutaväxlingen manuellt precis innan sista steget i köpet. Strax under ditt valda kort för köp så har du PayPal rate of conversion och strax under det så finns det en liten blå text som heter "view conversion options" vart man går in och ändrar så köpet sker i lokal valuta. Hoppas det hjälperOk något jag får ändra i inställningar?
Fantastisk!Min första Swatch!