Och du bidrog med?Konstaterar fakta snarare.
Tråden liknar en blogg där man postar bilder på gitarrer & sprit, diskuterar allt från musik till sprit och annat icke-klockrelaterat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och du bidrog med?Konstaterar fakta snarare.
Tråden liknar en blogg där man postar bilder på gitarrer & sprit, diskuterar allt från musik till sprit och annat icke-klockrelaterat.
Visst är det underbart!Konstaterar fakta snarare.
Visst är det underbart!
Håller med, jag gillar den avslappnade stämningen men @snoozarn har en vettig poäng även om man kanske kan påpeka det på ett lite snällare sätt. Det är trots allt närmare 700 personer som bevakar tråden och får notiser varenda gång någon postar inlägg om sprit, musik och alla möjliga saker.Jag har deltagit mkt i denna tråd och finns massor med positivt med den i både avseende information och bilder. Men @snoozarn har en poäng, mkt av de poster som sker under fredag/lördagskväll skulle kunna dras i en tråd på lifestyle (gör typ en affordable lifestylediskussion) då det hamnar utanför ramarna av klockor. Denna tråd är ju ändå en del av diskussion på klocksnack och forumet har skapat en egen sektion för övriga frågor/samtal/reflektioner m.m. som är ypperlig.
Jag håller med. Jag har varit med sedan trådstart och har märkt en enorm ökning av ot i tråden. Det ska såklart vara högt i tak här, men jag upplever det som segt att behöva bläddra förbi fyra-fem sidor för att hitta ngt klockrelaterat.Jag har deltagit mkt i denna tråd och finns massor med positivt med den i både avseende information och bilder. Men @snoozarn har en poäng, mkt av de poster som sker under fredag/lördagskväll skulle kunna dras i en tråd på lifestyle (gör typ en affordable lifestylediskussion) då det hamnar utanför ramarna av klockor. Denna tråd är ju ändå en del av diskussion på klocksnack och forumet har skapat en egen sektion för övriga frågor/samtal/reflektioner m.m. som är ypperlig.
Bra drag i tråden nu! Skulle rekommendera SARB017 som ett plånboksvänligt alternativ till Explorern
![]()
Konstaterar fakta snarare.
Och du bidrog med?
Jag har deltagit mkt i denna tråd och finns massor med positivt med den i både avseende information och bilder. Men @snoozarn har en poäng, mkt av de poster som sker under fredag/lördagskväll skulle kunna dras i en tråd på lifestyle (gör typ en affordable lifestylediskussion) då det hamnar utanför ramarna av klockor. Denna tråd är ju ändå en del av diskussion på klocksnack och forumet har skapat en egen sektion för övriga frågor/samtal/reflektioner m.m. som är ypperlig.
Håller med, jag gillar den avslappnade stämningen men @snoozarn har en vettig poäng även om man kanske kan påpeka det på ett lite snällare sätt. Det är trots allt närmare 700 personer som bevakar tråden och får notiser varenda gång någon postar inlägg om sprit, musik och alla möjliga saker.
En allmän snicksnacktråd i lifestyle lät som en toppenide och känns dessutom mer inkluderande för samtliga medlemmar.
Alltid skönt att greja med klockor på söndagsmorgnarnaNytt band på Magretten, ser ut som pälsen på en gammal trogen klok hund. Testar nån dag, so far so good! Ha en fin söndag!
![]()
Tråden har aldrig varit stelbent. Var väldigt bra stämning även innan allt off topic började.Håller med till viss del men ändå inte. Visst är det ibland lite för mycket OffT i tråden men det bidrar å andra sidan till en schysst och inte lika enkelspårig och stelbent stämning som en mer låst tråd skulle göra. Sen finns två problem tycker jag med att skapa en snick-snack-tråd i Lifestyle. Först så kommer andra in som inte delar affordableintresset och det är inte dem vi lärt känna det senaste året eller så och uppskattar att tjöta med oavsett ämne. Sen kommer samma problem igen i nästa tråd. Argument som ”Jag som bara vill läsa diskussioner om musik vill inte behöva bläddra igenom inlägg om massa annat skitsnack! Bättre att göra en ny tråd för oss som bara gillar affordable och musik också.” Snart har vi 700trådar med en medlem i varje. En sak som gör denna tråden så bra förutom god stämning är att vi är så många så att om du slänger upp något du gillar men som är helt OffT så vet du att det finns ett gäng som kommer att tycka att det är intressant och sparka igång en diskussion.
Edit: Sen bör vi komma ihåg att storleken på tråden gör att vi kanske kan få en egen avdelning, då är ju nästan alla inlägg av godoNär vi fått vår avdelning kan vi stycka upp tråden bäst vi vill...
Men det var lika högt i tak från början också därav samma stämning. Som sagt jag håller med om att det ibland blir lite väl mycket OffT men tror att regler och att peta ut folk till andra trådar kommer att bli kontraproduktivt. Är det inte bättre att starta en ny ”låst” affordable/mikro-tråd för dem som inte uppskattar utsvävningarna? Det är hundratals som bidrar till diskussionen och den goda stämningen och säkert lika många som bara läser men 80% av inläggen kommer från kanske ett dussin eller två medlemmar och det är ju dem som sätter tonen.Tråden har aldrig varit stelbent. Var väldigt bra stämning även innan allt off topic började.
Någonstans måste man förstå att det finns en gräns för vad man skriver. En köpesannons för nazistgrejer är väl så tokigt det kan bli.Men det var lika högt i tak från början också därav samma stämning. Som sagt jag håller med om att det ibland blir lite väl mycket OffT men tror att regler och att peta ut folk till andra trådar kommer att bli kontraproduktivt. Är det inte bättre att starta en ny ”låst” affordable/mikro-tråd för dem som inte uppskattar utsvävningarna? Det är hundratals som bidrar till diskussionen och den goda stämningen och säkert lika många som bara läser men 80% av inläggen kommer från kanske ett dussin eller två medlemmar och det är ju dem som sätter tonen.
Edit: Har dock förståelse för hur ni som inte gillar utsvävningarna tänker. Svårt att lösa bara.
Förfrågan om egen avdelning har ju ställts har jag för mig och återkoppling skulle ske efter semestern. Någon som vet om svar har kommit?Håller med till viss del men ändå inte. Visst är det ibland lite för mycket OffT i tråden men det bidrar å andra sidan till en schysst och inte lika enkelspårig och stelbent stämning som en mer låst tråd skulle göra. Sen finns två problem tycker jag med att skapa en snick-snack-tråd i Lifestyle. Först så kommer andra in som inte delar affordableintresset och det är inte dem vi lärt känna det senaste året eller så och uppskattar att tjöta med oavsett ämne. Sen kommer samma problem igen i nästa tråd. Argument som ”Jag som bara vill läsa diskussioner om musik vill inte behöva bläddra igenom inlägg om massa annat skitsnack! Bättre att göra en ny tråd för oss som bara gillar affordable och musik också.” Snart har vi 700trådar med en medlem i varje. En sak som gör denna tråden så bra förutom god stämning är att vi är så många så att om du slänger upp något du gillar men som är helt OffT så vet du att det finns ett gäng som kommer att tycka att det är intressant och sparka igång en diskussion.
Edit: Sen bör vi komma ihåg att storleken på tråden gör att vi kanske kan få en egen avdelning, då är ju nästan alla inlägg av godoNär vi fått vår avdelning kan vi stycka upp tråden bäst vi vill...
Jag lever på hoppetFörfrågan om egen avdelning har ju ställts har jag för mig och återkoppling skulle ske efter semestern. Någon som vet om svar har kommit?
Borde ju räknas som efter semestern nu kan tyckas. Ett så kallat subforum som redan finns i andra ämnen är kanske snart nödvändigt då micro/affordable-marknaden växer och intresset verkar öka lavinartat. Bredden och utbudet av micros och affordables är kopiöst stort och snart kanske svårt att hålla allt i en tråd.
Har man inte gjort det innan så är det kanske snart dags att acceptera att micros och affordables är en stor del av forumet, även om det kanske inte hos alla hamnar i klockorna finrum.
Då får man hoppas att hon har ett kalas för sin farDottern har kalas och min uppgift är att grilla 40-50 korvar. Känner att vädret inte riktigt är på min sida idag...![]()
Jag har absolut inget emot lite off-topic och den sköna stämningen i tråden. Däremot måste det finnas någon form av gräns av hur mycket spam det är. Jag kan tappa suget rejält för tråden när det spammas musik och annat bös i flera sidor när jag går in i en tråd för micromärken.Men det var lika högt i tak från början också därav samma stämning. Som sagt jag håller med om att det ibland blir lite väl mycket OffT men tror att regler och att peta ut folk till andra trådar kommer att bli kontraproduktivt. Är det inte bättre att starta en ny ”låst” affordable/mikro-tråd för dem som inte uppskattar utsvävningarna? Det är hundratals som bidrar till diskussionen och den goda stämningen och säkert lika många som bara läser men 80% av inläggen kommer från kanske ett dussin eller två medlemmar och det är ju dem som sätter tonen.
Edit: Har dock förståelse för hur ni som inte gillar utsvävningarna tänker. Svårt att lösa bara.
Hon fick fylla i ett papper om mig i skolan inför fars dag. En av frågorna var.. - vad pappa tycker om att göra? Hon skrev: -att hålla på med sina klockor.Då får man hoppas att hon har ett kalas för sin far![]()
Hon fick fylla i ett papper om mig i skolan inför fars dag. En av frågorna var.. - vad pappa tycker om att göra? Hon skrev: -att hålla på med sina klockor.![]()
Yes, tjusigt, så skall det se ut.Får börja söndagen med att dränera en druknad makadambädd innan söndagsbrunchen.
Passar bra med lite patina då.
![]()
Najs! Själv fick jag en Cleveland Browns klocka som jag alltid har önskat migHon fick fylla i ett papper om mig i skolan inför fars dag. En av frågorna var.. - vad pappa tycker om att göra? Hon skrev: -att hålla på med sina klockor.![]()
Det är just det jag menar, även om alla är välkomna att delta i diskussionen kan jag förstå att en del känner sig exkluderade och inte riktigt vågar ge sig in i snacket när det är en mindre grupp av sammansvetsade medlemmar som står för merparten av inlägget och det låter som att att det är det du förespråkar då du inte verkar vilja att andra deltar?Håller med till viss del men ändå inte. Visst är det ibland lite för mycket OffT i tråden men det bidrar å andra sidan till en schysst och inte lika enkelspårig och stelbent stämning som en mer låst tråd skulle göra. Sen finns två problem tycker jag med att skapa en snick-snack-tråd i Lifestyle. Först så kommer andra in som inte delar affordableintresset och det är inte dem vi lärt känna det senaste året eller så och uppskattar att tjöta med oavsett ämne. Sen kommer samma problem igen i nästa tråd. Argument som ”Jag som bara vill läsa diskussioner om musik vill inte behöva bläddra igenom inlägg om massa annat skitsnack! Bättre att göra en ny tråd för oss som bara gillar affordable och musik också.” Snart har vi 700trådar med en medlem i varje. En sak som gör denna tråden så bra förutom god stämning är att vi är så många så att om du slänger upp något du gillar men som är helt OffT så vet du att det finns ett gäng som kommer att tycka att det är intressant och sparka igång en diskussion.
Förstår hur du tänker, däremot så är nog denna tråden bland dom enklaste att hoppa in i som nykomling och känna sig välkommen samtidigt.Det är just det jag menar, även om alla är välkomna att delta i diskussionen kan jag förstå att en del känner sig exkluderade och inte riktigt vågar ge sig in i snacket när det är en mindre grupp av sammansvetsade medlemmar som står för merparten av inlägget och det låter som att att det är det du förespråkar då du inte verkar vilja att andra deltar?Känns som en rätt tråkig inställning och grundkravet bör väl snarare vara att man har ett intresse av ämnet än att man tillhör rätt klick av medlemmar.
Dessutom lär en allmän snacktråd inte ha någon vidare inriktning och jag har svårt att se att folk skulle anklaga något för att vara off topic.
Fast kanske inte så märkligt när man ser en köpesannons för nazistgrejer på ett klockforum?Ska något ändras gällande tråden så är det definitivt inte för att medlemmar som aldrig bidrar vill ändra på den. Känns mycket märkligt varje gång det händer.
I det fallet håller jag med dig. Förövrigt så tycker jag att mitt tidigare inlägg stämmer.Fast kanske inte så märkligt när man ser en köpesannons för nazistgrejer på ett klockforum?