Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag förstår precis vad du menar och jag håller med, men du missförstår mig. Jag vill inte exkludera någon, alla är välkomna enligt mig. Jag tycker inte alls att det är svårt för en nykomling att komma in i diskussionen, du kan ju skriva i princip vad som helst här och lär få en hel hög med glada inlägg som svar.Det är just det jag menar, även om alla är välkomna att delta i diskussionen kan jag förstå att en del känner sig exkluderade och inte riktigt vågar ge sig in i snacket när det är en mindre grupp av sammansvetsade medlemmar som står för merparten av inlägget och det låter som att att det är det du förespråkar då du inte verkar vilja att andra deltar?Känns som en rätt tråkig inställning och grundkravet bör väl snarare vara att man har ett intresse av ämnet än att man tillhör rätt klick av medlemmar.
Dessutom lär en allmän snacktråd inte ha någon vidare inriktning och jag har svårt att se att folk skulle anklaga något för att vara off topic.
Det är ju egentligen inte svårare än att alla som skriver offtopic lägger in en bild på en klocka i sina inlägg så är det inte längre offtopic. Dessutom blir det fler bilder till alla.Jag förstår precis vad du menar och jag håller med, men du missförstår mig. Jag vill inte exkludera någon, alla är välkomna enligt mig. Jag tycker inte alls att det är svårt för en nykomling att komma in i diskussionen, du kan ju skriva i princip vad som helst här och lär få en hel hög med glada inlägg som svar.
Jag förstår också att det kan verka lite onödigt med så mycket OffT och jag håller med om att det kan bli lite mycket då och då, men jag tror inte att sänka ribban här inne är rätt väg att gå om vi vill ha kvar denna tråden som den mest aktiva tråden på forumet. Sen även om man inte gillar allt OffT så delar många här inne fler intressen än mikroklockor. Jag gillar inte öl och sprit, har inget större intresse av grillning eller gitarrer heller men jag uppskattar som gammal rocker att @Jeser90 delade inlägget om Ozzy som jag annars inte skulle vetat om. Det känns tryggt att veta att Freddie inte är död utan lever och frodas i @Lindellc , jag gillar foto och uppskattar alla @MaBr knivskarpa foton (alldeles för få den senaste tiden dock), jag älskar att resa och uppskattar att se @Chumba s foton från grekland eller @Watchie s från exotiska filipinerna eller @Equilibrium s från Island, jag gillar hur @Birchgrove och @Nilas ser till att alla är välkomna och mäklar fred i tråden, att @gdae tog initiativet och styrde upp samtalet om vår LE och alla dem som bidrog med sin tid och allt frivilligt jobb, sen har vi @Von @kjesul @FOQ @M26 och en hel hög till som bidrar till tråden. Hade man tagit bort allt OffT som skrivs så hade tråden snabbt blivit allt torrare.
Även om det inte var lika mycket OffT förr så var ribban satt högt från början och det fick alla att känna att det fanns plats för dem och allt eftersom folk lär känna varandra och blir lite varm i kläderna så är det oundvikligt att det spårar ut då och då. Om vi nu nödvändigt behöver styra upp för att allt för många tycker att surret är för jobbigt så tycker jag att det vore bättre med en ny tråd för dem som känner så istället för att slänga ut folk härifrån till Lifestyle. Just my 2 cents, men jag ämnar inte att svärta ner tråden mer än vad jag redan gjort... kanske blir bra här inne om jag håller mig borta istället
Känns lite som att den här diskussionen går mot samma håll som @Affe och hans sallad, blev så mycket bättre att bara låta honom hållas för att det är många som uppskattar honom som person.
För att det inte skall bli för mycket OffT så delar jag med mig av dagens klocka min ... seadw... Coral Reef
![]()
Det är ju egentligen inte svårare än att alla som skriver offtopic lägger in en bild på en klocka i sina inlägg så är det inte längre offtopic. Dessutom blir det fler bilder till alla.
Den är så bra! Är bandet aftermarket eller? ser perfekt paddat och höstmysigt utRullar vidare med Yema idag
![]()
Jag förstår precis vad du menar och jag håller med, men du missförstår mig. Jag vill inte exkludera någon, alla är välkomna enligt mig. Jag tycker inte alls att det är svårt för en nykomling att komma in i diskussionen, du kan ju skriva i princip vad som helst här och lär få en hel hög med glada inlägg som svar.
Jag förstår också att det kan verka lite onödigt med så mycket OffT och jag håller med om att det kan bli lite mycket då och då, men jag tror inte att sänka ribban här inne är rätt väg att gå om vi vill ha kvar denna tråden som den mest aktiva tråden på forumet. Sen även om man inte gillar allt OffT så delar många här inne fler intressen än mikroklockor. Jag gillar inte öl och sprit, har inget större intresse av grillning eller gitarrer heller men jag uppskattar som gammal rocker att @Jeser90 delade inlägget om Ozzy som jag annars inte skulle vetat om. Det känns tryggt att veta att Freddie inte är död utan lever och frodas i @Lindellc , jag gillar foto och uppskattar alla @MaBr knivskarpa foton (alldeles för få den senaste tiden dock), jag älskar att resa och uppskattar att se @Chumba s foton från grekland eller @Watchie s från exotiska filipinerna eller @Equilibrium s från Island, jag gillar hur @Birchgrove och @Nilas ser till att alla är välkomna och mäklar fred i tråden, att @gdae tog initiativet och styrde upp samtalet om vår LE och alla dem som bidrog med sin tid och allt frivilligt jobb, sen har vi @Von @kjesul @FOQ @M26 och en hel hög till som bidrar till tråden. Hade man tagit bort allt OffT som skrivs så hade tråden snabbt blivit allt torrare.
Även om det inte var lika mycket OffT förr så var ribban satt högt från början och det fick alla att känna att det fanns plats för dem och allt eftersom folk lär känna varandra och blir lite varm i kläderna så är det oundvikligt att det spårar ut då och då. Om vi nu nödvändigt behöver styra upp för att allt för många tycker att surret är för jobbigt så tycker jag att det vore bättre med en ny tråd för dem som känner så istället för att slänga ut folk härifrån till Lifestyle. Just my 2 cents, men jag ämnar inte att svärta ner tråden mer än vad jag redan gjort... kanske blir bra här inne om jag håller mig borta istället
Känns lite som att den här diskussionen går mot samma håll som @Affe och hans sallad, blev så mycket bättre att bara låta honom hållas för att det är många som uppskattar honom som person.
För att det inte skall bli för mycket OffT så delar jag med mig av dagens klocka min ... seadw... Coral Reef
![]()
Glöm det och gå vidare, du är ju trådens hustomte för bövelen. Bakis idag eller?Jag loggar självmant av ett tag och funderar över saker som måste ändras.
Glöm det och gå vidare, du är ju trådens hustomte för bövelen. Bakis idag eller?![]()
Va inte borta för länge bara, vill ju ha lite drag i tråden ikvällJag loggar självmant av ett tag och funderar över saker som måste ändras.
Det är ett Vintage Highley från "Genuine Vintage Kudu Leather Watch Strap" serien från Watchgecko. Riktigt skönt/höstmys.Den är så bra! Är bandet aftermarket eller? ser perfekt paddat och höstmysigt ut![]()
Najs! Själv fick jag en Cleveland Browns klocka som jag alltid har önskat mig
![]()
ingen aning om vad det är, har den också kluddspänne?Kopia på Cartier Crash ju!![]()
ingen aning om vad det är, har den också kluddspänne?
![]()
det finns även en reservkludd strax under boetten för att denna pappan tydligen är "klumpig och förstör allt" haha, dom för goa iblandHaha, mycket läcker feature!
det finns även en reservkludd strax under boetten för att denna pappan tydligen är "klumpig och förstör allt" haha, dom för goa ibland
Den har jag, så väldigt plånboksvänligt!
![]()
Tanken är att Explorern blir en äkta allround- och kameleontklocka med sitt monokroma uttryck.
Alpinistens tavla alltså ... SARB017 är en av de bästa affordables jag testat!
SARB033 är ju mer Explorerlik dock.
Sjukt bra microjustering med kluddet! Sen är den är både micro och affordable. Var beställer man?Najs! Själv fick jag en Cleveland Browns klocka som jag alltid har önskat mig
![]()
Att den trilskades så, gött att du har den på armen äntligen iallafallÄntligen fick jag länken kortad, med hjälp av KM Globen, satt stenhårt....tack @FreakyLeo för trevlig affär
![]()
Om du bor i Stockholm så är ju Franks UR AD för Nomos, så kan du springa in och testa liteRäknas Nomos Club Campus som affordable? Lägger runt 10', vilket kanske borde vara ok för tråden med tanke på eget verk osv. Någon förutom @hammermountain som testat? Har varit sugen på en länge, men aldrig sett IRL.
Du känner kanske redan till det men det finns en Nomostråd i forumet.Räknas Nomos Club Campus som affordable? Lägger runt 10', vilket kanske borde vara ok för tråden med tanke på eget verk osv. Någon förutom @hammermountain som testat? Har varit sugen på en länge, men aldrig sett IRL.
Om du bor i Stockholm så är ju Franks UR AD för Nomos, så kan du springa in och testa lite![]()
Du känner kanske redan till det men det finns en Nomostråd i forumet.Är rätt säker på att jag har sett åtminstone ett par stycken där.