@Nilas @FreakyLeo Även om man får ett varmt välkomnande när man väl postar ett inlägg så tror jag att många drar sig för att ta det där första steget då man känner sig som en outsider och det blir ju inte bättre när folk i tråden mer eller mindre skriver att man främst/bara (?) vill snicksnacka med de användare man redan känner.
Sen kan jag också tycka att man får vara rimlig åt båda hållen. Det är inte så att vi pratar om att helt förbjuda OT men samtidigt är det lite trist när man varit borta från tråden i en dag eller två och får bläddra förbi 4-5 sidor chatt om hårdrock, mat och allt möjligt.
Eftersom nästan 700 personer prenumererar på tråden är intresset uppenbarligen större än bara bland de 5-10 mest frekventa medlemmarna och jag tror nog att majoriteten främst är intresserade av klockor och åtminstone någorlunda relaterade ämnen även om man så klart får sväva iväg ibland.
Att peka finger och hänvisa till andra trådar med liknande grupperingar känns inte heller som rätt väg att gå då alla former av exkludering är negativt av naturen.
Jag ska inte gnälla mer och det är absolut inte meningen att hänga ut folk på något sätt men jag tycker bara att det går lite väl mycket OT lite väl ofta. Det känns dessutom lite väl dramatiskt att folk hotar med att lämna tråden bara för att någon kommer med välmenande kommentarer om trådens riktning.