• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dålig bild men ny klocka, letat ett tag efter en så var bara köpa den som kom upp på K&S :)
37799F76-C913-43F1-8CF0-51885C558029.jpeg

Spontant mkt trevlig! Klart roligare med borstad boett och silvervisare kontra mer vanligt polerad och blå :pompus:

Vet inte om mina fingerhår gör bilderna bättre men tack så mycket :) Känner att det vore skoj att fota lite så i helgen kanske det blir fler bilder. Uppgraderade min 10år gamla kompakt till en betydligt yngre, bara 7år gammal, som jag gärna vill testa lite.
Ja, jag menade det på bästa möjliga sätt! Menade inte att vara dryg eller göra narr av dig på något sätt! Ber om ursäkt om du tolkade det så

Ja, jag menade det på bästa möjliga sätt! Menade inte att vara dryg eller göra narr av dig på något sätt! Ber om ursäkt om du tolkade det så
Det gjorde jag absolut inte! :D Jag tolkade det som att det var gott om detaljer ;) Bara väldigt taggad på att fota lite, alltid skoj med nya prylar... även om det inte är "nya" alla gånger eller klockor heller för den delen :hilarious:

Snälla PostNord, jag är inte hemma på vardagförmiddagar. Sluta försöka leverera hem mitt paket nu och skicka det till ett utlämningsställe bara!! Det är tortyr att ha sin nya klocka någon kilometer bort utan att kunna komma åt den och hållbarhetsmässigt är det helt förkastligt att de försöker köra ut saker till privatpersoner på dagtid vardagar öht. Bu!
FE078FD1-7CF2-4641-9502-EE94A9B5D774.png

Snälla PostNord, jag är inte hemma på vardagförmiddagar. Sluta försöka leverera hem mitt paket nu och skicka det till ett utlämningsställe bara!! Det är tortyr att ha sin nya klocka någon kilometer bort utan att kunna komma åt den och hållbarhetsmässigt är det helt förkastligt att de försöker köra ut saker till privatpersoner på dagtid vardagar öht. Bu!
Jättemärkligt att det inte går att välja i förväg som hos DHL. Det skulle spara en väldans massa tid åt både speditören och mottagaren...

Hade lovat mig själv att jag inte skulle köpa fler klockor på ett tag......

Micro är väl Nomos inte men tysktillverkat med ett ”in house” urverk till vad dom begär är väl hyfsat affordable iaf och bättre om man köper beggat.

Campus Club 38 som nu är min dagliga beater / dressare. Oerhört nöjd.

en heads up är att jag förmodligen kommer lägga ut mina andra klockor ( Damasko, Autodromo, Seiko ). Tror jag behöver en till Nomos.....

91DA752E-9648-41D9-A070-3C6824658331.jpeg

Tack för omtanken @HSK, uppskattas och kunde mycket väl varit så. Nu gillar jag min airmans som "purister" (och detta är en GMT vilket jag gillar med andra märken) och med "original" logga (denna har den Invictifierade). Och dessutom är den såld nu...
Men ser du/ni någon airman dyka upp på K&S igen så hinta gärna. Sökte så sent som vid 17 tiden idag efter airman och då fanns ingen osåld, där ser man går fort ibland när det är fina saker :)

Hade lovat mig själv att jag inte skulle köpa fler klockor på ett tag......

Micro är väl Nomos inte men tysktillverkat med ett ”in house” urverk till vad dom begär är väl hyfsat affordable iaf och bättre om man köper beggat.

Campus Club 38 som nu är min dagliga beater / dressare. Oerhört nöjd.

en heads up är att jag förmodligen kommer lägga ut mina andra klockor ( Damasko, Autodromo, Seiko ). Tror jag behöver en till Nomos.....

91DA752E-9648-41D9-A070-3C6824658331.jpeg

Mycket fin! Är sugen på en också!

Det är det nya, billigare ”spårbar leverans till brevlåda” som de börjat med. Vet inte varför det är billigare än spårbar leverans till ombud.

Tillbaka
Topp