• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FD0FB29C-1492-45D8-9EF2-E1E9B555491C.jpeg
Fuck yeah. Kommer bli så jäkla bra med den mer slimmade boetten med :)

E9A6EAB8-EB5B-467B-901B-B560533A578E.jpeg

@thewordfox
- Nu kom denna hem. Timex är ju så motsatt mikromärke man kan komma volymmässigt men den passar väl fint här pga det låga priset antar jag.

Första känslan: Fett nice! Perfekt storlek, älskar den. :)
Efter 3min: Fy satan, tickar som en bomb, hatar den. Lägger den på hyllan. :D

Ska köra den på jobbet imorgon och se om jag kan överleva en hel dag med den på handleden. Har aldrig någonsin haft på mig en klocka som tickar så högt.
Vem vill fortsätta gratis- passarounden på denna?
Fick noll hugg förra gången jag frågade så kom igen!

Folk som har köpt någon Monto modell, är det import från USA som gäller ?
Hittar väldigt lite information om det, men enligt deras hemsida verkar dom vara lokaliserade i Saint Louis eller liknande, och inte hittar något annat ställe att eventuellt köpa från.?
Verkar vara gratis frakt via DHL, dock är nog sannolikt att betala moms stor(och isåfall över 3k), vilket känns mindre värt isåfall eftersom gränser runt 15k är vad jag hade kunnat tänka mig lägga på en lite högre kvalitets klocka :)

Tre ggr tyskt. Var förbi Franks lite snabbt.

Gillar nog Tangent bäst av de två Nomosarna.

IMG_20191115_144638.jpg

IMG_20191115_144819.jpg

IMG_20191115_150439.jpg
Vad är det för storlek? Den ser väldigt stor ut men man kanske luras av designen med den stora urtavlan, på bild ser den i alla fall ut att vara större än CC som väl ligger på 36mm?

Deras Zürich World time är riktigt häftig men så kostar den också "lite" mer. Det finns åtminstone en här i forumet och den brukar dyka upp i vad gör du och din klocka-tråden med jämna mellanrum.

0805_zuerich_wz-2d-front-masked.jpg

Poljot alarmklocka 70-tal, sen vet jag inte så mycket mer. Voskhod är väl en rysk rymdkapsel tror jag? Föll för tavlan och den cleana boetten.
Gillar inte nato så mycket men Tudorvarianten flög rätt bra, ingen aning vad det går lös på men säkert 5x klockans värde :cigar:
3Bs2g9M.jpg

fUDEVMI.jpg

AGFvhFa.jpg

ENLSWSw.jpg

Poljot alarmklocka 70-tal, sen vet jag inte så mycket mer. Voskhod är väl en rysk rymdkapsel tror jag? Föll för tavlan och den cleana boetten.
Gillar inte nato så mycket men Tudorvarianten flög rätt bra, ingen aning vad det går lös på men säkert 5x klockans värde :cigar:
3Bs2g9M.jpg

fUDEVMI.jpg

AGFvhFa.jpg

ENLSWSw.jpg
Kul med lite färg. :) Surrar den så där härligt som Seikos Bellmatic m.fl?

• Like
Reactions: v0n

Det verkar superhärligt att vakna upp till och lite småmysigt att veva upp larmet kvällen innan. :)
Kan säga att min inte är är sådär välstämd haha.. Kul grej, kanske aningens underskattat t.o.m vad vet jag.
Precis min tanke, galet mycket charmigare än mobiltelefonalarmet :)

• Like
Reactions: HSK
Kan säga att min inte är är sådär välstämd haha.. Kul grej, kanske aningens underskattat t.o.m vad vet jag.
Precis min tanke, galet mycket charmigare än mobiltelefonalarmet :)
Ljudet på Youtube kanske inte gör dem rättvisa men det låter som att Poljot även har något jobbigt högfrekvent tjut? Lär vara svårt att försova sig i alla fall... :D

Tillbaka
Topp