Definiera bättre.Finns det en bättre dykare än Seiko snzf modellerna i samma prisklass? Tipsa gärna![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Definiera bättre.Finns det en bättre dykare än Seiko snzf modellerna i samma prisklass? Tipsa gärna![]()
Riktigt tuffPoljot alarmklocka 70-tal, sen vet jag inte så mycket mer. Voskhod är väl en rysk rymdkapsel tror jag? Föll för tavlan och den cleana boetten.
Gillar inte nato så mycket men Tudorvarianten flög rätt bra, ingen aning vad det går lös på men säkert 5x klockans värde
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag tänkte på kvalitetsmässigt/prismässigt.Definiera bättre.Mer prisvärd? Bättre finish? Hållbarhet? I den prisklassen är nog det mesta likvärdigt och det avgörs av smak och tycke.
Ah mer som det sista klippet, inget klangljud utan mer mysigt surrigt. Upplevs betydligt lugnare och inte alls högfrekvent. Nu är ju visserligen den här gammal och trött precis som sin ägareLjudet på Youtube kanske inte gör dem rättvisa men det låter som att Poljot även har något jobbigt högfrekvent tjut? Lär vara svårt att försova sig i alla fall...
Poljot alarmklocka 70-tal, sen vet jag inte så mycket mer. Voskhod är väl en rysk rymdkapsel tror jag? Föll för tavlan och den cleana boetten.
Gillar inte nato så mycket men Tudorvarianten flög rätt bra, ingen aning vad det går lös på men säkert 5x klockans värde
![]()
![]()
![]()
![]()
Fina de där, tittat på Seikos flera gånger men aldrig lyckats komma över nån.
Det verkar superhärligt att vakna upp till och lite småmysigt att veva upp larmet kvällen innan.![]()
Steinyn är kanon men perlon har jag aldrig förstått mig på tyvärr. Känns hypat och överskattat.Tjing tjong!!
![]()
Svårt säga - LD40 är grym i många avseenden och mäter ungefär lika bra som BB58. Antar att jag just nu ser BB58an som ett alternativ för trevligare tillställningar och dyliktIntressant! Har du någon tanke kring varför?![]()
Vad är det för storlek? Den ser väldigt stor ut men man kanske luras av designen med den stora urtavlan, på bild ser den i alla fall ut att vara större än CC som väl ligger på 36mm?
Deras Zürich World time är riktigt häftig men så kostar den också "lite" mer. Det finns åtminstone en här i forumet och den brukar dyka upp i vad gör du och din klocka-tråden med jämna mellanrum.
![]()
Wow! Snygg - varit sugen på skyquest ett tag - fast på länk!Äntligen!!!!
![]()
Ska iväg på middag ikväll så jag får återkomma senare men första intrycket är riktigt bra!
Gillar också länk men hittade en begagnad så jag kunde inte välja. Får hitta någon lösning på länk på något sätt. Gummit är riktigt trevligt dock!Wow! Snygg - varit sugen på skyquest ett tag - fast på länk!
Har aldrig gillat perlon innan jag testade.Steinyn är kanon men perlon har jag aldrig förstått mig på tyvärr. Känns hypat och överskattat.
Har säkert fel.
Den såg ju riktigt bra ut. Skydd mellan klockorna också!Någon som skaffat? Ser sjukt nice ut!![]()
Inte klockorna alltså, utan rullen!
Sjukt bra! Stort grattis! Vilken fantastisk klocka!Äntligen!!!!
![]()
Ska iväg på middag ikväll så jag får återkomma senare men första intrycket är riktigt bra!
Den var galen!
Riktigt trevlig, grattis rejält.Äntligen!!!!
![]()
Någon av Orients dykare kanske? Mako 2, Ray 2 eller den nyare Kamasu. Vattenresistent till 200 m istället för 100 m, bra pris och god kvalité.Finns det en bättre dykare än Seiko snzf modellerna i samma prisklass? Tipsa gärna![]()
Grattis, riktigt snygg!Äntligen!!!!
![]()
Tror märket heter Raven.Någon som kan identifiera denna?
![]()
Någon som kan identifiera denna?
![]()
Raven Trekker LETror märket heter Raven.
Ahh stort grattisÄntligen!!!!
![]()
Känns lite märkligt att sparka igång tre helt olika modeller på samma gång.Tjo! Nämnde detta märke i tråden för en tid sedan och de har idag dragit igång sin kickstarter:
https://www.kickstarter.com/projects/947228743/raconteur-swedish-designed-mechanical-watches
Vad tror ni, nåt att ha?
Ja, trodde bara det var kronografen som skulle släppas men tydligen inte. Antar att de vill nå större publik med fler modeller eller nåt.Känns lite märkligt att sparka igång tre helt olika modeller på samma gång.![]()
Jag körde på den med 19 zuan på tavlan. Vad valde du för baksida?Den här trilla in idag efter många om och men...affordable och kul som få.
![]()