• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Poljot alarmklocka 70-tal, sen vet jag inte så mycket mer. Voskhod är väl en rysk rymdkapsel tror jag? Föll för tavlan och den cleana boetten.
Gillar inte nato så mycket men Tudorvarianten flög rätt bra, ingen aning vad det går lös på men säkert 5x klockans värde :cigar:
3Bs2g9M.jpg

fUDEVMI.jpg

AGFvhFa.jpg

ENLSWSw.jpg
Riktigt tuff :)

• Like
Reactions: v0n
Ljudet på Youtube kanske inte gör dem rättvisa men det låter som att Poljot även har något jobbigt högfrekvent tjut? Lär vara svårt att försova sig i alla fall... :D

Ah mer som det sista klippet, inget klangljud utan mer mysigt surrigt. Upplevs betydligt lugnare och inte alls högfrekvent. Nu är ju visserligen den här gammal och trött precis som sin ägare

Poljot alarmklocka 70-tal, sen vet jag inte så mycket mer. Voskhod är väl en rysk rymdkapsel tror jag? Föll för tavlan och den cleana boetten.
Gillar inte nato så mycket men Tudorvarianten flög rätt bra, ingen aning vad det går lös på men säkert 5x klockans värde :cigar:
3Bs2g9M.jpg

fUDEVMI.jpg

AGFvhFa.jpg

ENLSWSw.jpg

Det verkar superhärligt att vakna upp till och lite småmysigt att veva upp larmet kvällen innan. :)
Fina de där, tittat på Seikos flera gånger men aldrig lyckats komma över nån.
Har Glycines variant av alarmklocka, surrar görmysigt. Denna är från 60 talet tror jag med ett nyrenoverat Adolf Schild 1568 i. Det är en underskattad och nyttig komplikation tycker jag. :)
IMG_20191115_160405_3.jpg

Vad är det för storlek? Den ser väldigt stor ut men man kanske luras av designen med den stora urtavlan, på bild ser den i alla fall ut att vara större än CC som väl ligger på 36mm?

Deras Zürich World time är riktigt häftig men så kostar den också "lite" mer. Det finns åtminstone en här i forumet och den brukar dyka upp i vad gör du och din klocka-tråden med jämna mellanrum.

0805_zuerich_wz-2d-front-masked.jpg

Zürich är för jäkla fin! :greedy:

Tyckte dom sa att det var i 37mm? Tangenten kändes faktiskt mindre. Väldigt långa luggar på CC. Var ju väldigt sugen på CC, men blev mer sugen på Tangent när jag väl testade. Iofs har väl Stowa nått liknande. Ska kika på den också.

Tillbaka
Topp