• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ah, så det är 4500 som gäller. Har alltid varit nyfiken på de olika nivåerna och har för mig att det även diskuterades i någon tråd där folk lade fram olika teorier.

Snyggt jobbat och stort grattis! :)
Tack tack :) Kanske borde skaffa ett liv istället :p

Tror att nästa nivå är 6000 och guld var 3000, bara att jobba på ;)

• Like
Reactions: HSK
Here is my CREPAS

Bilagor

• cre.jpg
    cre.jpg
    8 KB · Visningar: 1
  • crep1.jpg
    crep1.jpg
    156.9 KB · Visningar: 2
  • crep2.jpg
    crep2.jpg
    164.6 KB · Visningar: 1
Funderar på den lite mer konservativa silver/svart varianten men är inte 100% än. Verkar vara en hyfsat hypad påfyllning så vet inte om man kommer få mer tid att tänka igenom valet ordentligt.
Brottas fortfarande med miyota frågan (larvigt, jag vet :sorry: )

Om du stör dig på Miyotan skulle jag avstå om jag vore du. Har två klockor med Miyota och urverken låter en hel del! :oops:

Nice one! Thats pretty close to microbrand royalty, welcome :)

Grattis broder, fortsätt så, låt dej inte stoppas av nån (ignorering funkar rätt bra). Kanonklocka dessutom, jag vet. :)

Tack tack :)

Grattis till ytterligare en milstolpe.
Starkt jobbat så hatten av från mig. Keep it up :).

Så strakt vet jag inte, hade det inte varit för den här tråden så hade jag nog legat på hälften och gett upp för länge sedan ;)

Då jag saknar dressare helt så beställde jag precis hem denna:

https://drop.com/buy/ingersoll-new-haven-automatic-watch

Känns som en OK deal och kul att förhoppningvis få upp smaken mer för dressade ur. Vad tror ni? För en sån billig peng är det svårt att inte testa.

Jag gillar designen. Med 40 mm på tvärsen och 14 mm tjock tycker jag den är i största laget för att passa till kostym, men sådan är ju tidens trend. :)

Vilken färg tog du? Den med gul metall och blå tavla tyckte jag såg läcker ut.

Jag gillar designen. Med 40 mm på tvärsen och 14 mm tjock tycker jag den är i största laget för att passa till kostym, men sådan är ju tidens trend. :)

Vilken färg tog du? Den med gul metall och blå tavla tyckte jag såg läcker ut.

Ja, när du säger det så är 14mm i det tjockare laget. Men för 99 USD så kan den vara värd och jämföra mot Bambino. Jag tog den svarta - men ska fundera :)

Är det någon här som har koll på ungefärlig leveranstid från Borealis? De skickar allting med gratis frakt så jag misstänker att det tar en halv evighet att få hem prylarna. :(

Dagens får bli det senaste tillskottet, Molnija TMP. Loricabandet som satt på klockan var det inget större fel på men det klickade inte. Fick med ett NATO men jag hatar när klockan bygger på höjden och Riosbandet som jag skaffade samtidigt var lite för dressat för klockan. Efter lite grävande i bandlådan hittade jag ett sailcloth med oranga sömmar som jag tror att jag köpte av @Rawa till min Hamilton Khaki Flighttimer som sedan länge lämnat. Passade riktigt bra på TMP:n istället tycker jag, vad tycker ni? :)
F0935BFB-E3B9-4DCE-A429-02F68393147E.jpeg

800F224A-DF4A-4A49-9DCB-F20CF8B86767.jpeg

Oj första Olisipo i tråden tror jag bestämt, kul! Gärna fler bilder och tankar kring den där alltså :)
Kommer en videorecension inom några dagar, kan länka när den är uppe :)
Båda var riktigt fina men Spinnakern var nog strået vassare :)
Tackar!
Båda är grymma. Kul att Spinnaker har börjat göra lite "mindre" dykare :)
Snygga!
Jävligt schysst urtavla på Spinnakern:)
Håller med, Gillar den röda texten tillsammans med den röda visaren också :)

Dagens får bli det senaste tillskottet, Molnija TMP. Loricabandet som satt på klockan var det inget större fel på men det klickade inte. Fick med ett NATO men jag hatar när klockan bygger på höjden och Riosbandet som jag skaffade samtidigt var lite för dressat för klockan. Efter lite grävande i bandlådan hittade jag ett sailcloth med oranga sömmar som jag tror att jag köpte av @Rawa till min Hamilton Khaki Flighttimer som sedan länge lämnat. Passade riktigt bra på TMP:n istället tycker jag, vad tycker ni? :)
F0935BFB-E3B9-4DCE-A429-02F68393147E.jpeg

800F224A-DF4A-4A49-9DCB-F20CF8B86767.jpeg
Riktigt fint. Dessa segeltygsband med färgade sömmar passar förvånansvärt bra till många klockor, dock kanske inte rena dressklockor. För mej bästa alternativet till länk. Och just @Rawa 's band är de jag är mest nöjd med. Rekommenderas.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp